5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Poekoeks XM Turbo CT VSX Exclusive: verkocht
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 juli 2009 07:26 PM
  [ # 61 ]

Vandaag de auto weer eens netjes gewassen en even in een (dun) laagje wax gezet. Ziet er weer netjes uit. Heb wel besloten de beide sets velgen te gaan restaureren. Begin als eerste maar eens met de Etoiles, als het resultaat mij bevalt gaan ook de Monte Carlo velgen er aan geloven.

Morgen komt Harm hier en gaan we aan de slag met het schuifdak. Heeft iemand tips om het geheel weer gangbaar te maken? Waarschijnlijk zitten de kabels vast.

Oh ja, heb vandaag ook nog even witte LEDjes als stadslichten gemonteerd, staat wat beter naast het witte Xenon. De blauwe LEDjes die achter in het interieur zaten zijn er (vanzelfsprekend) al uit, hier zitten wel weer de originele lampjes.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 juli 2009 12:45 PM
  [ # 62 ]

Kijk ik 3 tellen op een autoweek-forum, staat deze foto er op:
 

Blijft een schitterend kleurtje…Heb ik spijt? Nee, toch wel, toch niet…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 juli 2009 03:34 PM
  [ # 63 ]

Om even terug te komen op de demping van het hydropneumatisch systeem. Om dit sneller/beter te laten reageren op korte oneffenheden, kun je experimenteren met het opboren van de dempergaatjes zoals het hier wel bekend is.

Neem mini boortjes en begin met 0,05 of 0,1mm extra uit te boren en voel of de demperkrachten ietsje minder zijn.
Voor een XM V6 met hydractive1 zijn de dempergaatjes voor 0,6mm en achter 0,5mm, van de overige XM`s weet ik het niet.

Van Citroën mag er officieel tot max 0,2mm extra opgeboord worden, dan blijft de wegligging behouden terwijl korte oneffenheden zoals scherpe richels en putdeksels minder worden doorgegeven. Dit weet ik via mijn Citroën dealer.
Mij is verteld dat er een bepaalde serie (met name 2.0i) nieuwe XM`s in `89-`90 die behoorlijk stug waren en daarbij mochten de dempergaatjes tot max 0,2mm extra opgeboord worden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 juli 2009 03:48 PM
  [ # 64 ]

Bij een BX19TZI die ik had heb ik toen ook de dempergaatjes eerst met 0,1mm en daarna tot 0,2mm extra opgeboord.

Het resultaat merk je goed, korte oneffenheden worden meer gefilterd en lange glooien worden voel je iets meer op een “zwevende” manier. Het bochtgedrag was nagenoeg gelijk gebleven.

Verder merkte ik dat de hoogteregelaars ook sneller werden aangesproken, tijdens het nemen van grote oneffenheden voel je dat de wagenhoogte sneller/eerder wordt gecorrigeerd. Ook bij het in en uitstappen van de wagen is het te merken door het sneller stijgen en zakken van de auto.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 17 juli 2009 12:42 PM
  [ # 65 ]

Mijn bollen zijn ook geboord.
Geeft meer een zweefgevoel.

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 juli 2009 03:04 PM
  [ # 66 ]

@ Willem: ruilen Wink?

Oh ja, aan bolletjes ga ik niet boren. Dat hebben die mensen van Citroën wel uitgedacht, het standaard veercomfort van een XM is al helemaal volgens verwachting Smile

Dakraam is trouwens er helemaal uitgeweest en dat is nu allemaal weer lekker ingevet etc. Nu alleen nog even het tandwieltje vervangen, waarschijnlijk is dat de echte boosdoener. Heb van een Peugeot 405 met een vergelijkbaar dakraam het tandwieltje afgesloopt en al die tandjes zijn net een halve millimeter langer (en zien er minder afgesleten uit). Gisteren alvast een poging gedaan het wieltje te vervangen, maar die nu nog in de XM zit laat een stuk minder makkelijk los als die in de 405.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 17 juli 2009 03:40 PM
  [ # 67 ]

Zou een DS minder last van korte richels hebben doordat de wielen van een DS lichter zijn? Of praat ik nu onzin?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 juli 2009 04:02 PM
  [ # 68 ]

Een DS heeft een compleet andere voorwielophanging, vergelijkbaar met die van een CX en volgens mij ook van een C6.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 juli 2009 04:27 PM
  [ # 69 ]

Wat rijdt zo’n TCT trouwens fijn zeg! Heerlijk, die turbo die vanaf heel weinig toeren al flink meeblaast en lekker door blijft sjouwen. Echt de ideale motor in een XM, al is het geluid van een V6 natuurljik leuker.

Maar toch, als ik ooit nog eens XM ging rijden werd ‘t een TCT op gas Smile

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 17 juli 2009 06:03 PM
  [ # 70 ]
Lampie schreef:

Zou een DS minder last van korte richels hebben doordat de wielen van een DS lichter zijn? Of praat ik nu onzin?

Dat is geen onzin, omdat het onafgeveerde massa lager is met lichte velgen en banden. Daardoor is er een kleinere demperkracht nodig.

Een DS vering/demping combinatie heeft een hele lage eigenfrequentie en gaf veel comfort, maar snel bochten nemen ging gepaard met flink overhellen.
In deze tijd past dat rijgedrag helemaal niet, omdat tegenwoordige auto`s snel kunnen en veilig moeten rijden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 18 juli 2009 03:06 AM
  [ # 71 ]

Gaaf man! Ik heb ‘m nog niet zien staan. Binnenkort maar eens langstuffen Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 juli 2009 02:25 PM
  [ # 72 ]

Doe dat maar, dan gaan we fijn een ritje maken!

Wat mag trouwens het vervangen van een startmotor kosten, is 250 euro all-in een gekke prijs? Valt wel mee dacht ik.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 18 juli 2009 05:52 PM
  [ # 73 ]

Een nieuwe startmotor kost een godsvermogen, de oude inruilen maakt het wat goedkoper maar toch rond de 100euro. Dus 150euro om de oude te demonteren en de nieuwe erin te hangen lijkt me op zich geen rare prijs. VOlgens mij is het bij de V6 niet zo’n heel makkelijk klusje.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juli 2009 08:02 PM
  [ # 74 ]
malle pietje schreef:

Een nieuwe startmotor kost een godsvermogen, de oude inruilen maakt het wat goedkoper maar toch rond de 100euro. Dus 150euro om de oude te demonteren en de nieuwe erin te hangen lijkt me op zich geen rare prijs. VOlgens mij is het bij de V6 niet zo’n heel makkelijk klusje.

Het is een Turbo CT en als je ziet wat je allemaal moet loshalen om erbij te komen, lijkt me 150 euro arbeid niet zo gek

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 juli 2009 11:31 PM
  [ # 75 ]

Nieuwe startmotor kost 140 euro, dat is exclusief inruil van de oude. Weet niet of daar nog een bepaalde korting voor geldt. Kost dus 110 euro arbeidsloon (ongeveer).

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook