6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Poekoeks XM Turbo CT VSX Exclusive: verkocht
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 juli 2009 01:26 AM
  [ # 76 ]

Oh ja en misschien kun jij me daar een indicatie van geven Willem; ik wil graag de bolletjes op laten pompen bij Chyparse. Hoeveel bollen zijn er die gevuld moeten worden en heb jij nog enig idee wat jou dat kostte in het verleden? Zag wel wat bonnetjes in het boekje zitten, maar daar werd ik niet veel wijs uit.

Wil natuurlijk wel op en top genieten van XM comfort Very Happy

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 juli 2009 01:22 PM
  [ # 77 ]

4 veerbollen, 2 hydractiefbollen en 1 voorraadbol, ‘t net een Bix

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 juli 2009 04:10 PM
  [ # 78 ]

OK, dat is duidelijk.

@ jeroen: die vergeet ik voor het gemak maar wel even. Als ik nu naar buiten kijk zie ik de auto niet, maar ik weet dat die gewoon plat op de grond ligt. Vroege type 2’s hadden namelijk die bol niet.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 juli 2009 05:44 PM
  [ # 79 ]

Deze ook en die gaat toch echt plat op z’n buik hoor. Ik weet dat de ex-XM van Harm (iets jonger zelfs) dat ook deed. Misschien bij jou later gemonteerd, als dat al kan?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 juli 2009 07:01 PM
  [ # 80 ]

Alles serie2 hebben een anti-inzak bol op de V6en na, met de V6 ES9J4 kreeg pas een anti-inzak bol.
Jouw anti-inzak bol is dus aan vervanging toe.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juli 2009 07:24 PM
  [ # 81 ]
Citrophile schreef:

Alles serie2 hebben een anti-inzak bol op de V6en na, met de V6 ES9J4 kreeg pas een anti-inzak bol.
Jouw anti-inzak bol is dus aan vervanging toe.

Nope!! Er zijn weldegelijk vroege type2 XM die geen smac bol hebben, het gaat dan om een overgangs type, deze hebben dan ook nog een debietregelaar, die met smac bol hebben een 6+2 plunjepomp.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 juli 2009 07:27 PM
  [ # 82 ]

Ok, maar geldt dit ook voor de desbetreffende XM Wink ?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 juli 2009 08:29 PM
  [ # 83 ]

Volgens mij heeft deze auto een debietregelaar ja, dat zou dan betekenen dat die niet zo’n anti-zink bol heeft. Willem kan dit bevestigen denk ik (volgens mij zat er bij de onderdelen nl. een debietregelaar Wink).

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 juli 2009 09:06 PM
  [ # 84 ]

Lees L’evolution maar eens goed door. TCT’s en TD’s van modeljaar 1995 hebben geen anti-zink voorziening. Pas vanaf modeljaar 1996 kregen ze dat en ook de 6+2 pomp…...

M’n ex heeft dus nog een ouderwetse pomp en geen anti-zink

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 20 juli 2009 02:27 AM
  [ # 85 ]

Alles serie2 hebben een anti-inzak bol op de V6en na, met de V6 ES9J4 kreeg pas een anti-inzak bol.
Jouw anti-inzak bol is dus aan vervanging toe.

Inderdaad, mijn type 2 had ‘m ook niet… er zijn er dus zat die er geen hebben.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juli 2009 08:32 PM
  [ # 86 ]

Weet iemand het nummer van de startmotor die een type 2 Turbo CT heeft? Ze kwamen er bij het revisie/vervangbedrijf niet helemaal uit. Misschien iemand die op die Citroen Service site kan of zo?

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 juli 2009 10:24 PM
  [ # 87 ]

De Bosch 0001107019 of de Bosch 0001107063. Denk ik.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juli 2009 10:57 PM
  [ # 88 ]

OK. Die lui zeiden ook dat ze twee verschillende hadden en niemand helemaal duidelijk was welke nou de goede is. De startmotor zit ook net even te ver weggestopt om dat zo te zien.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 juli 2009 01:43 AM
  [ # 89 ]

Los van die vraag over de startmotor ben ik ook benieuwd naar de versnellingsbak; is de overbrengingverhouding hetzelfde als die van een Xantia Turbo CT? Staat zo’n bak te koop, maar moet wel het goede spul hebben natuurlijk.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 juli 2009 12:08 PM
  [ # 90 ]

De XM TCT heeft een ME-bak, met stangen. De ML bak heeft een kabel-bediening….. M’n C5 heeft ook van die mooie kabels (k#t-systeem)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook