Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Als je idd besluit om voor een andere auto te gaan, zou ik gaan voor een auto waar je een verhoogd bed in kunt maken, bestelbus of een hoge break. En uiteraard een sterke diesel.
Een tentje opzetten in de Sahara is echt een hel. Wij zelf hadden een oude bestelbus met een bed erin dat uitschoof over de voorstoelen. Dat bed stond op een verhoging, waardoor eronder nog veel ruimte over was om allerlei zooi te stallen. Waar een enkeling een uur met een tent aan het kloten was en zand stond te happen, lagen wij al heerlijk te pitten
Heb je al gedacht aan goede stalen jerrycans? Van die legercans zijn ideaal. Kun je mooi op je dak vast zetten. Nog een voordeel van een diesel, diesel onploft niet :p
Over het algemeen zijn er geregeld tankstations in Mauretanie/Senegal/Marokko, maar er zijn vrij zelden tankstations met voldoende voorraad om even 10 auto’s vol te gooien. Reservevoorraadje kan dus nooit kwaad, bv ook als je tank het een keer mocht begeven of zo en je je brandstof verliest.
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Allochteun schreef:Als je idd besluit om voor een andere auto te gaan, zou ik gaan voor een auto waar je een verhoogd bed in kunt maken, bestelbus of een hoge break. En uiteraard een sterke diesel.
Een tentje opzetten in de Sahara is echt een hel. Wij zelf hadden een oude bestelbus met een bed erin dat uitschoof over de voorstoelen. Dat bed stond op een verhoging, waardoor eronder nog veel ruimte over was om allerlei zooi te stallen. Waar een enkeling een uur met een tent aan het kloten was en zand stond te happen, lagen wij al heerlijk te pitten
Heb je al gedacht aan goede stalen jerrycans? Van die legercans zijn ideaal. Kun je mooi op je dak vast zetten. Nog een voordeel van een diesel, diesel onploft niet :p
Over het algemeen zijn er geregeld tankstations in Mauretanie/Senegal/Marokko, maar er zijn vrij zelden tankstations met voldoende voorraad om even 10 auto’s vol te gooien. Reservevoorraadje kan dus nooit kwaad, bv ook als je tank het een keer mocht begeven of zo en je je brandstof verliest.
Wat hebben jullie met de auto gedaan na afloop?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Die is geveild voor het goede doel daar.
Wij hadden een auto die echt perfect was, alleen slechts één groot probleem had. Namelijk een zandhappend motorblok. Laagste punt van de auto hing er verticaal onder, waardoor we continu zand voor ons uit duwden.
Ow ja… Het was ook met stip de allerlelijkste auto ooit gebouwd… Een Seat Terra 1.4d van 100 euro
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelfs een GSA kan het redden (maar dan met handige sleutelaars aan boord). Lees maar hier
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ha wat mooi… Ik ga morgen dat hele verhaal lezen.
http://link.marktplaats.nl/254246107
Wellicht een kansmaker???? is geen break maargoed wel goedkoop…
http://link.marktplaats.nl/260116045
Zeker een kansmaker…..Citroen en geen hydraulische poespas
http://link.marktplaats.nl/254026849
Geen idee, wel een moderne auto….
http://link.marktplaats.nl/257867208
Lijkt me nog onverstandiger dan een bx .
http://link.marktplaats.nl/257768232
Moeten we hem wel een stukkie verhogen, hij is wel 4x4. En moet wat van de prijs af lullen.
http://link.marktplaats.nl/235400629
Dit is natuurlijk een veilige keus….volvo’s gaan tenslotte niet kapot.
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
http://www.amsterdamdakar.com/Teams/detail.aspx?idT=1305
Zo op het eerste gezicht hebben ze niet heel veel gedaan aan preparatie van de auto…. Bodem dichtgelast dakdragers…..curcus citroen fixen ....nieuwe stoelen en nog wat bodywork.
Dit geeft wat hoop…...
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik zou voor de C15 gaan.
Lekker veel ruimte en met 1800cc power genoeg. Bovendien lekker makkelijke techniek waar ze in Afrika ook nog wel raad mee weten als er een keer iets aan gedaan moet worden.
Wij hadden trouwens ook een extra setje bladveren en een maat grotere wielen erop gezet, zodat we gelijk een flink stuk grondspeling wonnen. Volgens mij staat zo’n ding ook op bladveren of niet?
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ik heb geen idee… De c15 lijkt mij ook het beste…..
Maar hij is wel echt oer en oer lelijk…....(hoop dat ik niemand beledig)
Overigens vind ik die bx ook geen heel slecht plan…ik weet alleen niet hoe goed die turbo’s zijn. Gaan die snel stuk?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Geen idee.
Ach weet je. Uiteindelijk maakt het ook niet zo heel veel uit, tmoet ten slotte ook een challenge zijn
Ons wrak werd al snel omgedoopt door de reisgenoten tot ‘TeringTerra’ en dat was eigenlijk niet meer dan terecht. Enige waar ik bang voor ben bij een BX zijn toch de LHM leidingen. Blijft toch zwak spul als je door een woestijn stuiterd. Staat vol met vervelende taaie planten. Maar wellicht is het wel mogelijk de leidingen te beschermen door er iets van een gazen raster omheen te bouwen of zo?
Dan los je een hoop problemen op natuurlijk
Ik zou iets van plaatstaal om die leidingen doen of geperforeerde plaat. Echt gaas daar blijven de plantjes aan hangen en wordt er daarom zo onderweg gerost.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
http://link.marktplaats.nl/254246107
Wellicht een kansmaker???? is geen break maargoed wel goedkoop…
Gaat hem niet worden ben ik bang, kijg na aanleiding van dit mailtje:
“Wat moet er allemaal gebeuren om hem weer door de apk heen te krijgen?”
Deze reactie terug:
“In het kort handremkabel, achterlichtglas, lichtbeeld koplamp, kleine lhm lekkage, 1 band. Was misschien nog wat meer, maar kleine dingetjes.
De meningen van 2 verschillende keurmeesters zijn er over verdeeld in ieder geval, allebei een middellang maar verschillend waslijstje met lichtere werkzaamheden”
Klinkt niet echt als een auto die 6000km woestijn kan hebben
Ik meen dat een paar jaar geleden ook een XM V6 heeft meegedaan aan deze rally. Kon je blijkbaar ook kopen voor 500 Euro…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Lelijke Eend schreef:Met €750,- budget voor de auto zou ik ECHT geen BX nemen. Die kleredingen kosten iets van €750,- aan onderhoud per maand en dan loop je er nog achteraan te rennen.
Sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens.
Kratje bier per maand.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Rayden108 schreef:Tja…bx zijn inderdaad niet de beste rally auto’s heb vandaag eens gekeken wat er allemaal bij komt kijken als een van de leidingen onder de auto stuk gaat…
Is niet best
maargoed… ik ga zowiezo maar ben nog steeds op zoek naar een geschikte citroen . Een bx vind ik nog steeds een mooi plan gezien het wel origineel is….. enige is inderdaad dat de kans op succes niet heel hoog is met een bx tenzij je er drie opgestapeld achter op de aanhanger mee neemt ( )
Bx leek me in eerste instantie wel een kanshebber gezien ze goedkoop te krijgen zijn , veel onderdelen in omloop, en ik al wat ervaring heb met bx’en.
Niet mee eens. Waarom gaan de meeste leidingen stuk? Gebrek aan onderhoud—> roest. Niet roestige leidingen gaan in principe onbeperkt mee. Er zijn ook zat biksen die 4 a 5 ton hebben gedraaid zonder 1 kapotte leiding. Ikzelf heb ze nog nooit gehad, enkel 3 leidingen die al stuk waren toen ik deze GT kocht.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY