2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroën C5 Break Ph2 2.0 HDi LP ‘de Walvis’
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 juni 2009 10:46 AM
  [ # 16 ]

Is zo’n niveauwaarschuwertje niet eenvoudig zelf te maken?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 juni 2009 10:47 AM
  [ # 17 ]
garagestmarien schreef:

Is zo’n niveauwaarschuwertje niet eenvoudig zelf te maken?

Vast wel, maar het ding moet gewoon niet lekken. Ik ga vanmiddag nog wel eens kijken of ik het niveau kan zien (zit allemaal verstopt onder afdekplaten en whatnot) en maandag mogen ze er bij de dealert op de brug even naar kijken.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 juli 2009 02:41 PM
  [ # 18 ]

Even een update. Ik heb de auto op 1 juli naar C-Dealer Dereumaux in Waalre gebracht voor een grote beurt en ze ook even naar die kleine olielekkage laten kijken. Ik kreeg 2 uur een telefoontje van Dereumaux dat de leiding van de stuurbekrachtiging lek was (wat ik al verwacht had) en nog wat anders. De HD pomp trok teveel stroom en liep veel te zwaar, ook met een zwaardere zekering.

Wat wil het geval nu, toen ik de auto kocht werkte de hoogteregeling niet maar daar is AutoVitel mee bij een dealer geweest. Die stelde de briljante diagnose dat de zekering van de HD pomp overleden was en dat deze te licht was. Dus deze werd vervangen en ik heb aldus geen problemen meer gehad. Maar toen Dereumaux e.e.a. ging diagnostiseren wilde de auto zelfs met een zwaardere zekering niet meer uit de laagste stand en de HD pomp begon aardig te stinken. Conclusie, de HD pomp was gewoon op zn eind. Na overleg met AutoVitel is de C5 op autotransport naar Waalwijk gegaan en aldaar is de HDpomp vervangen door een gebruikt exemplaar en de SB leidingset door een nieuwe. Ik heb de C5 zaterdag, gewassen en wel, op kunnen halen en tuf nu weer vrolijk rond. Grote pluim voor AutoVitel.

Enige wat nu nog op de planning staat (hopelijk) is een rondje rubber en op termijn moet er even naar het stuurhuis gekeken worden. Er zit speling op de kruiskoppeling onder bij de pedalen welke zorgt voor een rammel in het stuur bij korte bultjes. Ik las dat dat een bekende kwaal is bij Ph1 C5’en maar het komt ook voor bij Ph2 C5’en gok ik.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook