4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Nieuwe Citroën C3 II (2009)
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 21 januari 2010 12:26 AM
  [ # 46 ]

Vwb de massaverschillen had jeroen-2cv het ook niet goed, ik dacht van laat maar….Wink

PSA heeft juist vanaf de nieuwe C3 tijdens het ontwerpen gelet op de voertuigmassa. Vergelijk de massa`s eens met een 207, dat is niet normaal met 1200kg Shocked.

De achteras is qua constructie hetzelfde als van de vorige C3, volgens een collega rijdt de nieuwe C3 als de voorgaande C3 maar dan hier en daar iets verbeterd. Hij mocht ermee rijden tijdens zijn Citroëncursus van de importeur.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 januari 2010 07:16 PM
  [ # 47 ]

Vwb de massaverschillen had jeroen-2cv het ook niet goed, ik dacht van laat maar….Wink

Omdat Citroen Nederland nog geen gegevens vrij gegeven had, heb ik deze gegevens van de Duitse importeur overgenomen. Daar zit bij het leeggewicht een bestuurder van 75 kg inbegrepen.
In hun eerste (voorlopige) folder van 15 september 2009 was het leeggewicht van de 1.6 HDi 110 pk zelfs 1408 kg (!!). Sad
Waarschijnlijk hebben ze deze auto per ongeluk gewogen met 4 dikke Beiers aan boord Smile.
Als je wil kan ik je de Duitse folder wel als pdf mailen.

Maar ook de Duitse importeur heeft inmiddels (12 jan 2010) de massa’s naar beneden bij gesteld en lijken de massaverschillen van de nieuwe en de oude C3 verwaarloosbaar te zijn.

Vandaag is zelfs officieel de 1.6 HDi 90 pk 99gr aan het programma toegevoegd (gem verbruik 1 op 26) , en het nog betere nieuws is dat deze 400 euries goedkoper is dan zijn broertje (104gr) met hetzelfde vermogen en dezelfde prestaties. zie de site van Citroen NL. 

Jeroen

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 21 januari 2010 11:09 PM
  [ # 48 ]

Ik geloof je wel Wink.
PSA geeft altijd voertuigmassa`s waarbij alle vloeistoffen tot max zijn gevuld en met 1 bestuurder met halve bagage en zo worden de sprinttijden ook gemeten. Goudeerlijk tov vooral de Duitse merken, maar ze brengen zichzelf marketingtechnisch in discrediet op papier tenminste Wink. Daardoor lijken Duitse auto`s ook altijd sneller dan Citroëns, terwijl dat niet altijd hoeft te zijn.

1408kg moet echt een drukfout zijn of verkeerd overgenomen, blijkbaar is het nu wel veranderd.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 januari 2010 02:08 PM
  [ # 49 ]

Een video van de Autotelegraaf:Rijtest C3 1.4 VTI

In het filmpje is te zien dat het stuur zelfcentrerend is, het lijkt een klein beetje op Diravi Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 23 januari 2010 07:12 PM
  [ # 50 ]
Citrophile schreef:

Een video van de Autotelegraaf:Rijtest C3 1.4 VTI

In het filmpje is te zien dat het stuur zelfcentrerend is, het lijkt een klein beetje op Diravi Wink.

En dat wordt als een nadeel gezien? Die zogenaamde autojournalist spoort niet
Geen fijnere stuurbekrachtiging dan een Diravi.
Wellicht vinden we dan toch nog wat van de CX terug op de C3.

Een Citroen hoort nu eenmaal onderscheidend te zijn Smile

Degenen die een saai standaard en fantasieloos vervoermiddel willen moet zich maar wagen aan die duitse schroothoop van het jaar of aan een vreselijk lelijk hok uit japan of korea

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 januari 2010 09:26 PM
  [ # 51 ]

XM met PRV V6en hadden als laatste Citroëns diravi. Ik vind het ook een zeer prettige hydraulische stuurbediening Wink.
Ik wist niet dat de nieuwe C3 een voorzienig heeft dat het stuur laat centreren very good .

De nieuwe C3 is een leuke auto geworden Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 januari 2010 04:53 PM
  [ # 52 ]

Als dat Diravi is dan heeft mij C4 dat ook. Hij trekt het stuur een beetje aan en dan laat hij hem los. Dan gaat bijna ieder stuur weer terug als de auto stilstaat.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 05:04 PM
  [ # 53 ]

Nee, diravi is een compleet ander stuurinrichting. Die trekt continu vrij sterk het stuur naar het midden, na het nemen van een bocht en dan het stuur loslaten resulteerd in flink heen en weer slingeren. Dat doet de C4 niet Wink, daarbij is o.a. de C4 wielgeometrie iets onder een hoek gezet waardoor het stuur na het nemen van een bocht iets naar het midden gaat met rollende wielen. Misschien zit er in de stuurbekrachtiging een regeling die het stuur een beetje aantrekt.

Ik denk dat ze bij de nieuwe C3 iets heel eenvoudigs hebben bedacht om het stuur te laten centreren en niet zoiets duurs als diravi Wink. Ook wanneer de C3 stil staat komt het stuur terug in de middenstand en zo te zien met het filmpje is dit veel sterker dan bij de C4.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 januari 2010 05:13 PM
  [ # 54 ]

Dat een C4 geen Diravi heeft weet ik ook. Wink Ik heb ook een CX gehad. wat ik eigenlijk bedoel is dat als je bij iedere elke auto die stuurbekrachtiging heeft een beetje aan het stuur draait zoals ze dat doen in het filmpje dan komt het stuur altijd iets terug. Nog niemand heeft ooit gerept over het zelf centrerende stuur in een nieuwe c3. Ik heb er daarom een beetje mijn twijfels bij.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 januari 2010 05:17 PM
  [ # 55 ]

Ik heb er ook nog niet eerder over gehoord, maar ik vind dit wel een leuk feature en doet een beetje denken aan de diravi Wink.

Het zal heus wel in de software van de elektrische stuurbekrachtiging zitten, om het stuur te laten centreren.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
zweven door limburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-2005

Gepost: 05 februari 2010 10:06 AM
  [ # 56 ]

Zo dat is lang geleden dat ik nog eens iets op dit forum schreef, al heb ik wel regelmatig mee gelezen Wink.

Vooralsnog heb ik een aantal niet-citroens gehaed (shame on me) maar wel allemaal fransen (2x Renault, 1 x Peugeot). Nu wegens een nieuze job mag ik een leaseauto uitzoeken, en als voorloopauto heb ik momenteel een Clio. Daar ging eerst ook mijn voorkeur naar uit wegens de compleetheid van de aanbieding als Sélection Business met onder andere Navi, cruise control, climate control, licht- en regensensoren, lichtmetaal, alles electrisch, etc.

Echter, in de voorloopauto (nieuwe Clio van na de facelift, geheel nieuw) zit ik niet lekker, en naar mijn idee te hoog, met te weinig steun aan de benen wat op lange trajecten vervelend wordt en ook pijnlijk.

Nu zag ik de nieuwe C3 en dacht…wow, dat is ook een optie! Folders in huis, en ik wil snel gaan proefrijden als het kan, want qua budget past ie ook aardig (1.4i Airdream Dynamique met als opties My-Way en climate control) voor circa 18 mille.

Iemand er al mee gereden? Ik twijfel over de gewone 1.4i die al jaren mee gaat en ook in mijn moeders C2 zit en daar best aardig mee komt, of de 1.4 VTi met 95 pk. Die is echter weer duurder waardoor ik wellicht over budget heen ga.

Tevens, iemand een idee wanneer hij leverbaar wordt in NL? Ik moet begin maart bestellen dus vandaar.

Bedankt en leuk weer eens hier te zijn!

Groetjes,

Bart

Alleen een Citroen rijdt als een Citroen

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 februari 2010 11:48 AM
  [ # 57 ]

Hij wordt vanaf maart ook leverbaar dus dat kan. Als je het binnen het budget kan krijgen zou ik de 95 pk motor nemen. Deze is weer wat moderner.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 05 februari 2010 12:08 PM
  [ # 58 ]

Volgens mij staat-ie al in de showroom. Ik zag hem gister bij Douma staan, met kenteken, dus je zult er ook al in kunnen rijden.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 februari 2010 09:07 PM
  [ # 59 ]

Vandaag ook even bij Douma langs gereden en inderdaad de nieuwe C3 stond daar. Ik zag er geen een buiten staan.

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 06 februari 2010 07:27 PM
  [ # 60 ]

Gisteren heb ik bij Citroen Emerpark in Hilversum het genoegen mogen smaken om een proefrit van een uur te maken met een C3 II 1.6 Exclusive. Zelf zijn wij in het bezit van een C3 1.4 van 2005 en ik moet zeggen dat de het nieuwe model een enorme stap vooruit is. De auto rijdt als een C4 maar dan stiller en soepeler. De ophanging maakt nauwelijks lawaai en ook de geluidsisolatie is erg goed. Souplesse alom waarbij je het gevoel hebt in een grotere auto te rijden. Ook is de afwerking stukken beter en op slechte wegen geen kraakje te horen. Aanvankelijk leek mij de zenith vooruit niet zo bijzonder maar na een uur rijden moet ik zeggen dat het een heel aparte ervaring is. Het zicht rondom neemt daardoor aanmerkelijk toe. Volgens mij heeft de concurrentie het nakijken; een vergelijkbare Polo is duurder en de 207 is minder comfortabel en minder goed afgewerkt. Conclusie een echte aanrader en ga er in rijden. Ook als je een grotere auto gewend bent lijkt het mij de moeite van het overwegen waard.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook