Op de heenreis geen probleem rij altijd met dimlicht en toen ik daarnet bij vrienden wegreed zag ik direct dat mijn dimlichten niet meer werkten.
Naar huis gereden en net voor het donker thuis.
Nu zie ik dat zekeringen F 13 en F 15 voor het dimlicht zijn.
Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze beide stuk zijn.
Waar zit het relais precies voor het dimlicht?
Wat kan eventueel anders nog een oorzaak zijn?
Handel aan het stuur defect? Komt dat ook voor?
Het gaat om een XM 2.0 16V SX van eind 1996.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
het relais boven je linker koplamp als je voor de auto staat, als je er aan frummelt of drukt merk je het snel genoeg, met lampen aan uiterraad
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Iets dergelijks had ik ook. Gewoon spontaan dienstweigeren… Bleek dat idd die relais blokken helemaal geoxideerd waren.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
De lampen kunnen ook defect zijn
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:De lampen kunnen ook defect zijn
Beide tegelijk?? Zou wel heel straf zijn
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Bedankt voor het meedenken.
Het was idd het relais.
Een aansluiting was een beetje zwart bij de behuizing van het relais.
Ff bewegen en ze werken alweer toch maar ff schoongemaakt.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bij mij hetzelfde euvel.
nieuwe relais gehaald en ze branden weer.
op de socket was het op één plek, waar t pinnetje van het relais ingaat, helemaal zwart en t plastic was flink gesmolten.
waardoor komt dit? wordt dat relais altijd zo heet en ontstaat er daardoor makkelijk corrosie aan t pinnetje en dus weerstand > is weer extra hitte?
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Ja, door de oxidatie neemt de overgangs-weerstand toe en daardoor de hitte. bovendien loopt er een behoorlijke stroom door, zeg maar zo’n 10 Ampere.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oké, de verbinding is een beetje licht uitgevoerd.
ik zal er wat vaseline aan smeren.
Dan weet je zeker dat ie niet meer werkt…
Ouwe mopperkont