Ja dat klopt, maar pingelen = dus niet dieselen.
En dat lucht niet ontbrandt is ook vrij logisch.
Het ontbranden begint inderdaad vrijwel meteen zodra er diesel ingespoten wordt.
Echter er wordt met mijn grotere plunjer en nozzles tot (theoretisch) 77% meer(!) diesel ingespoten.
Is bv. de inlaattemp heel erg hoog en spuit je een enorme hoeveelheid diesel in kan het niet mooi gecontroleerd ontbranden, en je bent aan het pingelen.
Normaal duurt de verbranding tijdens het gehele inspuitproces en verbrand alles dus mooi gecontroleerd.
Je hebt wel gelijk dat je het niet vaak hoort, maar zoek maar eens op de wat betere opvoer projecten met diesels.
En ws. zal de turbodruk nog weer verder omhoog gaan omdat de drang naar pk’s nooit ophoudt
Ja er zijn genoeg instelmogelijkheden aan de brandstofpomp.
Druk,vervroeging,opbrengst naar gelang toeren en turbodruk.
Er is genoeg mogelijk.
Het is alleen wel redelijk pittige materie, maar veel proberen en heb een goeie klankbord groep.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!