Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hij heeft nog maanden de tijd! Ik zou zelf de riem vervangen dan - dan heb je dat al eens gedaan zonder tijdsdruk. Kun je rustig leren. Zo moeilijk is het niet, Sjon, en je hebt hier een forum met mensen die willen helpen als het niet lukt Neem ook meteen spanrol en waterpomp mee.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Nou.. je moet weten dat ik niet echt technisch ben en er eigenlijk niet veel verstand van heb.
Maar ik vind het geweldig om te leren en ben niet bang om zelf iets aan te pakken. Bij dat ‘iets’ had ik eigenlijk niet zoiets groots als een D’riem vervangen in gedachten. Maar als iemand zijn hulp en kennis wil aanbieden ben ik ontzettend blij! Zoals ik al zei.. ik vindt het echt super om dat soort dingen te leren!
woutersmits schreef:
Ik zou in de tussentijd kijken of er ergens een aanbieding voorbij komt en daarop ingaan.
Daar zat ik ook aan te denken ja! Het heeft toch geen haast om goede banden te hebben. Gewoon die tijd nog even afwachten of er een leuke aanbieding langskomt en anders koop ik ze gewoon over een paar maanden pas. ‘t Schijnt dat mn buurjongen een apparaat heeft om banden om een velg te leggen.. komt dat even mooi uit!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Het is bijna zover! Morgen komt de BX weer thuis!
Gisteren een mailtje van Jeroen (van Duckservice) gekregen.. Alle afsgesproken reparaties zijn gebeurd, en hij had nog wat extra dingen gedaan. Die konden als service gerekend worden en staan niet op de rekening.
Wat een geweldige service geven ze daar! Jammer dat het hier zover vandaan is, maar daar ga ik echt vaker heen! Ik zal even vertellen wat ze uiteindelijk gedaan hebben:
Het was de bedoeling dat de remleidingen en de retourleidingset vervangen zouden worden voor een afgesproken bedrag van €650,-. Dat is gebeurd en de volgende dingen hebben ze ook nog gedaan.. als service!
-Hoogteregelaar voor en achter onder de auto vandaan gehaald, gedemonteerd en grondig gereinigd.
-Het gat in de uitlaat gedicht.
-Contactslot gesmeerd met grafietpoeder, omdat hij nogal zwaar ging.
-Nieuwe warteslang onder de motorkap gemonteerd (eerlijk gezegd geen idee wat dat is )
-Nieuw ontluchtingnippels op de achterremklauwen.
-Remblokken achter vervangen.
-Remmen achter zaten vast, is weer netjes gangbaar gemaakt.
-Voorste retourleidingen op de veerpoot vervangen.
-LHM is allemaal vervangen en ververst, reservoir en filters zijn ook schoongemaakt.
-Kleine algehele controle uitgevoerd.
Nooit gedacht dat ze dit allemaal als service zouden doen, zonder een hogere prijs te vragen!
Daarna heeft hij ook de puntjes die gedaan moeten worden voor de APK op een rijtje gezet:
* zijknipperlicht rechts werkt niet
* kenteken verlichting werkt niet
* banden zijn erg oud (eerder aangegeven)
* er is een afgebroken tapeind aanwezig in het uitlaatspruitstuk , deze kan misschien door de apk komen maar lekt eigenlijk heel lichtelijk , probleem is is dat er een afgebroken dtuk bout in de kop zit.
Geen idee wat er met beide lichten aan de hand is, ze deden het iig nog voordat ze wegging. Maarja, heb ik tenminste ook nog wat te doen
Ik had hem vandaag nog even gebeld met de vraag of er nog iets van anti-roest over de leidingen was gesmeerd. Maar de leidingen zijn van een speciaal soort legering waardoor ze eigenlijk niet meer roesten. Hij wilde er wel met een spuitbus overheen gaan, maar nu kon ik tenminste zien dat ze er netjes onder zitten. Eventueel kan ik ze zelf nog een keer zwart spuiten. Van het veersysteem zal ik de komende tijd geen last meer hebben. Hij heeft het ong. 20 keer getest: van hoogst naar laagst. Wat je eigenlijk beter niet kan doen, maar er kwam geen drupje meer vanaf!
Verder vind hij het een nette BX die er nu zeker goed aan toe is en waar je nog veel plezier aan kan hebben!
Begin januari gaat ze weer naar mn buurjongen. Hij zet er een nieuwe D-riem, waterpomp en handremkabel op. Toch maar gekozen om hem de d-riem te laten doen, ik vind mezelf er te on-technisch voor.
Daarna kan ze er weer een tijdje tegenaan.. wachten tot ik mn rijbewijs heb
Kan niet wachten om haar morgen weer te zien!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
klinkt allemaal erg goed! nette service
Lampjes zullen wel slecht of geoxideerd contact zijn
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Super!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Warteslang = Waterslang?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, dat is inderdaad een nette service!
Hoelang moet je nog wachten op je rijbewijs?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Goed bezig Sjon! En je verhaal over Duckservice klinkt goed.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zaterdag m’n 2e rijles.. ik hoop dat ik mn rijbewijs voor de zomervakantie heb!
En.. Vandaag is la Quinze weer thuisgekomen!
Wat geweldig om een BX te hebben die zonder lekkages op en neer kan!
Natuurlijk meteen een filmpje gemaakt
Ondanks dat beide hoogteregelaren compleet gereinigd zijn, komt de voorkant nog erg langzaam omhoog.
Zelfs van laag- naar rijstand gaat het erg sloom.
Voor de rest ben ik erg blij dat ik haar weer thuis heb. De kentekenverlichting doet het ook weer, na een klap op de achterklep
Het zijknipperlicht heb ik ook meteen even bekeken, alles ziet er normaal uit. Misschien dat er iets niet goed zit in de bedrading. Het is ook duidelijk te merken dat ze, na het dichtmaken van het gat in de uitlaat, veel minder lawaai maakt. In ieder geval zoals een BX hoort te klinken!
Vanmiddag heb ik de BX even op assteunen gezet, zodat ik de leidingen even kon bekijken.
Ziet er allemaal prima uit! Mooi gezicht die nieuwe leidingen!
Ook qua extrieur blijf ik het een mooie BX vinden, hoewel ze nu wel weer een goede poetsbeurt kan gebruiken.
Het lijstje met wat er allemaal nog moet gebeuren is iig weer een stuk korter geworden
Hier nog wat foto’s van vandaag
Nu kan ze rustig slapend op haar buik het nieuwe jaar ingaan.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gefeliciteerd, mooie aanleiding om goedgeluimd het nieuwe jaar in te gaan, het ziet er allemaal heerlijk fris en goed geserviced uit.
Het feit dat de auto zo vreemd omhoog komt lijkt mij wel dat er toch ergens iets niet in orde is.
De drukregelaar klikt ook wel heel veel voor er beweging in de vering komt?
Onder mijn BX 14RE zitten ook leidingen van duckservice, het gebruikte materiaal lijkt wel een of andere nikkel-legering en ziet er na een paar jaar nog mooi glimmend uit.
Het enige nadeel van deze “duckservice leidingen” is dat ze op veel plaatsen tegen elkaar aan liggen, dat kan op den duur problemen geven als de leidingen teveel langs elkaar schuren.
Hebben ze echt ALLE leidingen vervangen en nagemaakt? ook de leidingen op de voorveerbollen zien er ook gloednieuw uit!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat materiaal waar de leidingen van gemaakt zijn heet CUNIFER.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Waaauw, wat een superspul!!
Klik:
http://www.vecom.nl/documentatie/tb/TB-2005-05-ned.pdf
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mooi allemaal!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat gaat de goede kant op! Wel jammer dat die leidingen er een beetje rommelig onderzitten. Controleer inderdaad even goed of ze nergens tegen elkaar aan kunnen schuren, dat gaat zeker ten koste van de levensduur.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de tip! Ik zal de BX binnekort weer even op assteunen zetten en de leidingen wat meer van elkaar af halen.
Ze hebben inderdaad alle leidingen vervangen. Ook die op de voorveerbollen. Echt een mooi gezicht, al die nieuwe leidingen!
Vanmiddag kwam de voorkant van de BX weer erg sloom omhoog. Ik snap er echt niets van. Het lijkt mij dat hij juist snel moet gaan, na het schoonmaken van de hoogteregelaar. Maar hij gaat nog net zo langzaam is als vóór het schoonmaken. Misschien zelfs langzamer. Hij tikt ook wel erg vaak. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zou het misschien aan de veerbollen kunnen liggen? Die moeten namelijk ook weer eens bijgevuld worden.
Joie de Vivre ..avec Citroën!