En plots komen er 2 kinderen achter een huis vandaan rennen of uit een sloot gesprongen.
Apeuj.
Jullie hebben allemaal gelijk maar je moet het ook niet overdrijven hoor ::)
Idd, keur het niet goed maar heb zelf ook weleens zonder rijbewijs gereden
Verder wel goed bezig met het opknappen van je BX, als je zometeen je rijbewijs hebt hoef je je nergens meer zorgen over te maken!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Weet je wat het is? Als je bijvoorbeeld dronken een ongeluk veroorzaakt betaalt de verzekering en verhaalt het op de dronken bestuurder, als je niet verzekerd kan de tegenpartij gaan proberen een kale kip te plukken.
Nou zal er in 15 seconden in de praktijk weinig misgaan, maar er hoeft dan ook maar één keer iets mis te gaan om er de rest van je leven spijt van te hebben.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ten eerste kom ik geen enkel huis tegen behalve mijn eigen huis.
Ten tweede kom je hier niemand tegen op de weg.. op dat tijdstip al helemaal geen kinderen.
en ten derde gaan die hier in Appel niet ‘s avonds in de sloot zitten.
Zouden ze dat op de één of andere manier wel gedaan hebben, reed ik zacht genoeg om te kunnen remmen.
Het is misschien niet erg slim om te doen, maar om nou te wachten tot ik mn rijbewijs heb
zodat ik die paar meter naar mn buren kan rijden, is ook wel overdreven.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nu is het weer genoeg.
Back on topic!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Vandaag de voorbumper van de BX eraf gehaald. Ik was wel benieuwd hoe de bumperbalk eruit zou zien. Of ‘ie erg roestig is of niet.
Dat viel goed mee. Alleen op de ‘liggende’ delen zit wat roest. Gelukkig niet zo erg dat het doorgerot is. Die delen zijn schoongemaakt en er zit nu een laagje anti-roest over. Misschien dat ik er morgen nog even met een spuitbus overheen ga. Op de foto’s ziet de roest er op de één of andere manier erger uit dan in het echt.
Voor de rest ziet het er allemaal nog aardig strak uit.
Binnekort ook maar eens de achterbumper eraf halen. Ik hoop dat het daar, met de roest, ook mee zal vallen.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er (nog) goed uit!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig! ondanks het een type2 is, is het een erg mooie BX, die goed verwend wordt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ga ik ook eens bekijken dan . Kan ik misschien mijn ‘lasser’ nog eens vriendelijk bekijken
En vrees maar het ergste voor die achterbumper, gelukkig simpel te lassen
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zo, tijd voor een flinke update.
De BX is inmiddels voorzien van bijgevulde voorveerbollen. Gelukkig was ik nog op tijd. Als ik iets later was geweest hadden ze niet meer gevuld kunnen worden. Goede timing dus
Nu de achterbollen nog eens.. maar die zitten helaas wat meer verstopt.
Na de voorbumper wilde ik ook de achterbumper er eens afhalen. Helaas kwam ik niet verder dan het demonteren van de achterlichten. Ik krijg die 3 schroeven bovenop de bumper er namelijk niet af. Ook niet nadat ze een paar dagen onder de kruipolie hebben gelegen. Dat zie ik later dan wel weer een keer. Het zou wel erg toevallig zijn als daar wel roest zit en op de rest van de auto (bijna) niet. Maarja, met een BX weet je maar nooit
Toen ik klaar was met het monteren van de achterlichten zag ik tot mijn grote schrik onder de uitlaat een plasje hete vloeistof liggen, gezien de stoom die er vanaf kwam.
Ik was al bang voor de koppakking, maar volgens mij valt dat wel mee. De uitlaat is in ieder geval lek. Er komt nu uit dat gaatje geen vloeistof meer. Alleen de uitlaatgassen die normaal achteruit de uitlaat horen te komen.
Afgelopen woensdag ben ik met Timo naar Velserbroek geweest en daar het interieur uit een BX GTi van 1990 gehaald.
Toch wel heel wat werk. Maar de GTi is nu wel goed leeg!:P
De 15 RE wordt momenteel dus voorzien van een visgraat GTi interieur, CV en elektrisch bedienbare ramen. Hoewel ik origineel meestal wel het mooist vind bij een auto, ben ik erg blij met dit interieur. Het bruine interieur is ook gewoon verkleurd en versleten. En GTi stoelen zitten gewoon veel beter. Misschien als ik ooit nog een goed bruin interieur vind dat ik weer ga wissellen. Dat hoort gewoon bij de auto, maarja.. goede bruine interieurs liggen hier helaas niet voor het oprapen. Deze 15 RE is binnekort in ieder geval geen basismodelletje meer! Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal staan.. een bruine auto met zwart / grijs interieur.
Er is alleen wel probleempje. De 15 RE heeft nog een handmatige choke en die moet eruit voordat het dashboard eruit gehaald kan worden. Het lukt alleen niet om de chokeknop en de chokekabel van elkaar af te halen. Heeft iemand hier er ervaring mee? Is er misschien een handig trucje voor?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb geen ervaring met carburatie BXen, maar kun je de kabel niet gewoon bij het carbje lostrekken en zo door het schutbord halen?
Verder goed werk hoor!
En zo’n GTI interieur zit inderdaad fantastisch, bij mijn tweede BX, de eerste waar ik wat aan heb zitten rommelen was dat zo’n beetje het eerste wat ik deed en godallemachtig wat zat dat lekker in vergelijking met de zitzakken die er eerst in zaten zeg!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Precies, choke knop en kabel kun je helemaal niet scheiden.
Ja, eenmalig. En daarna kun je ‘m weggooien.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
VivéLaDeuche schreef:De 15 RE wordt momenteel dus voorzien van een visgraat GTi interieur, CV en elektrisch bedienbare ramen.
Niet het visgraat interieur, maar het zwarte interieur wat ook in een Progress zit en de latere GTi modellen.
Ja, dat was behoorlijk wat werk, en een behoorlijk gevulde Xantia.
Ik heb ook nog wat foto’s:
Meer foto’s, zie hier: klik!
(Voor een vergroting, klik op het kleine foto’tje, en vervolgens boven de foto op het vergrootglaasje met All sizes).
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Lekker bezig hoor. Maar ik vind het wel jammer dat je het bruine interieur hebt opgegeven. Aan de andere hand kan ik me de wens naar wat luxe ook wel indenken. Misschien loop je nog eens tegen een interieur uit een bruine TGi op, dat lijkt wel op wat je nu in je auto hebt zitten, maar dan ook met slijtvaste stof.