Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
De GTI in Velserbroek is inderdaad erg leeg zag ik net, had namelijk een reservewiel + beugel nodig onder andere.
Goed bezig hoor zit inderdaad erg fijn!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de reacties!
Zo’n bruin TGi interieur zou inderdaad wel fijn zijn. Zou leuk zijn als ik dat ooit nog tegenkom, dat hoort toch meer bij deze BX. Maar voorlopig ga ik lekker genieten van dit GTi interieur.
Ondanks dat het bruine interieur aardig versleten is, hou ik het er wel bij. Dan kan ik ‘m in ieder geval altijd weer origineel maken.
Zojuist aan de gang gegaan met de chokekabel. Het kabeltje is nu los van dat ijzering ding. Dus daar kan ‘ie vanaf.
Bij het schutbord kom ik bij het volgende probleem. Weet iemand hoe ik dit geval eraf krijg?
Als die er af is zal de chokekabel waarschijnlijk wel door het schutbord getrokken kunnen worden. Denk ik..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Waarom heb jij je gaskabel losgemaakt?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ehmm.. dat is dus de verkeerde?
Dat is de enige kabel die ik zie bewegen als ik aan de choke zit. Dus ik dacht dat die dat zou zijn..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ik vermoed dat clipsje er uit trekken (daar aan de kant van het schutbord) en dan komt ie hopelijk wel los…
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Chokekabel is een geheel. Je maakt de kabel los van de chokeklep en haalt vervolgens de knop uit het plaatje in het dashboard. Je kunt dan de hele kabel in een keer naar binnen trekken. En het is dus niet de kabel die je gefotografeerd hebt
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Jammer! Als ik de chokeknop uittrek is dit de enige die meegaat. Verder zie ik niets bewegen..
Is het mogelijk uit te leggen welke het wel is? ..en welke klep de chokeklep is
Ik heb helaas (nog) geen vraagbaak o.i.d. over de BX, dus die kan ik ook niet raadplegen.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
..anders was ik met de hele verkeerde kabel aan de gang gegaan
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heel simpel, de andere kabel op de carburateur. Zijn er nooit meer dan twee.
Als je het nog niet ziet haal dan de zwarte slang van de bovenkant van de carb. Zie je die bovenste klep zitten? via een hefboom zit daar je chokekabel aan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb er zo geen plaatje van, maar de gaskabel loopt meestal met een krul voor je carburateur langs. De chokekabel loopt meestal achter de carburateur langs. Gas-en chokekabel komen elkaar min of meer tegen bij de gasklep. Goed kijken, dan vind je het wel!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Top! Bedankt!
Voor de zekerheid nog even een foto..
Gaat het om het omcirkelde kabeltje? ..of zit ik nog steeds verkeerd
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Zoals ik al schreef: er zitten nooit meer dan twee kabels aan een carburateur.
De rest zijn stroomdraden en slangen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gezien mijn sleutelkunsten wilde ik het toch graag even zeker weten
Merci beaucoup!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
De basis van al het sleutelen: logica
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
We zijn bezig de chokekabel naar binnen te trekken, maar we krijgen hem hierdoor niet naar binnen.
Hoe werkt dit?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Platte schroevendraaier pakken, tussen kabel en rubber steken en met de hand de kabel doorduwen terwijl je een cirkelbewegeging om de kabel maakt met de punt van de schroevendraaier, licht hefbomen.
En je mag natuurlijk wat kruipolie er bij spuiten.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY