Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hij glimt echt fantastisch!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat zwarte spul uit de uitlaat ziet er redelijk dramatisch uit.. Het kwam eruit toen ik de Bx startte en een dot gas gaf. Toen de Bx stationair liep, en ik mn hand onder de uitlaat hield, kwam er bijna niets meer uit. Het lijkt een beetje op modderwater, maar ben bang dat ‘t olie is:S.
Lijkt me een gevalletje klepseals, vrij normaal bij deze motoren. Zie je vooral inderdaad als je na een tijdje stationair draaien gasgeeft, maar ook bij gas los op de snelweg. Weinig om je zorgen om te maken, zolang je het oliepeil maar in de gaten houdt.
De ADALs zijn ook niet zo’n drama. Gewoon een keer naar de Hegru, en voor 110 euro per kant fixen ze dat weer.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is verdorie net of je BX koeiengeluiden maakt
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gelukkig maar. Het is dus allemaal minder dramatisch dan het eruit ziet!
Ik zat eerlijk gezegd al te vrezen voor de koppakking.. er kwam ineens zoveel rook uit de uitlaat:S
@Maurice.. hahaha ja het klinkt idd wel maf zo.. maar onze buren hebben een aantal herten in het weiland naast ons huis lopen.. die bok maakt nogal veel geluid:S ..ik was het dus niet
Deze week lekker herfstvakantie!.. dus vandaag maar weer eens een dag aan de Bx besteed.
Eindelijk de ramen eens gewassen, kun je daar tenminste ook weer doorheen kijken..
en vanmiddag even naar autosloperij Pieper in Putten geweest. ‘k Had een leuk lijstje gemaakt met dingen
die ik van een Bx wilde plukken, maar heb niet veel gevonden.
Uiteindelijk van een groene 19 TZI zonder motorkap (..waar zou die gebleven zijn? ) een paar dopjes
en de kentekenplaatverlichting meegenomen. Wat een klere dingen zeg.. pff, heb je ze er bijna in zitten,
breekt er weer zo’n klere pootje af Maarja, ze geven tenminste weer licht.
Helaas had de TZI geen bumperstrip (v/d achterbumper) meer.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Binnenkort weer een keer een dagje sloperij Eemnes?
Had Pieper trouwens geen nieuwe BX staan? Poosje terug belde ik, en toen vertelde die mij dat die binnenkort een BX 1600 binnen zou krijgen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Hahaha ja, leuk! ..even die Cannes verder ontmantelen!
Ik had Pieper vanmorgen ook even opgebeld. die man ‘dacht dat er nog wel een Bx zou staan’..:S
Alleen die witte Cannes stond nog boven op de stapel en de groene 19 TZI achterin de hoek.
Verder geen Bx’en gezien.. ook niet in het Citroën rijtje.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Zo, maar weer eens een update.
De fan doet het hoogstwaarschijnlijk wel! Het temperatuurlampje gaat
namelijk steeds branden, omdat het stekkertje het nodig vindt er steeds uit te vallen.
Eindelijk een oplossing gevonden voor de remleidingen: Duckservice!
Nadat ik op hun site zag dat ze ook onderdelen voor andere types Citroen
dan de 2cv hadden, heb ik ze even een mailtje gestuurd.
Zij denken dat het lek in het veersysteem komt van een lek in de retourleidingset.
Het plan is om hun de ‘15 hier in Nijkerk op te laten halen en in Leek alle
remleidingen en de retourleidingset laten vervangen. Zij denken dit alles, inclusief halen
en brengen van de BX, voor maximaal €500,- te kunnen doen.
Wat vinden jullie, goede deal of niet?
oh ja, nog éen vraagje. Mijn koplampen doen het allebei weer, maar als ik de handle naar het stuur trek, om met mijn lichten te knipperen, doet de rechter koplamp dat niet. Het lampje dat zou
moeten branden geeft dan geen kik, terwijl die het wel doet als ik mijn lichten normaal
aanzet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Zij denken dit alles, inclusief halen
en brengen van de BX, voor maximaal €500,- te kunnen doen.
Als ze voor dat geld zowel de retourbundel als de stalen leidingen naar en in de achterkant doen, meteen doen…
Ik heb ooit betaald bij de Hegru (die als goedkoop bekend staan):
- 130 euro voor de grote octopus inclusief vervangen
- 500 euro voor alle stalen leidingen naar achteren
Uiteraard heb ik toen de BX zelf gebracht.
Over dat lampje: is niet gewoon je H4 lampje kapot? Grootlicht en dimlicht zitten in hetzelfde peertje.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Timo1990 schreef:Binnenkort weer een keer een dagje sloperij Eemnes?
Goaf!
Je bent erg goed bezig Sjon
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Vandaag nogmaals geprobeerd de BX te starten, maar ook met startkabels en mn moeders Ka
had ze er geen zin in. Als je de sleutel omdraaid gaan eerst wel alle lampjes branden
maar als je ‘m verder draait gebeurt er niets. Zelfs geen geluidje of iets..
Erg jammer want nu zal het nogal moeilijk zijn haar uit de schuur te krijgen
als ze naar Duckservice zou gaan.
Vandaag maar even naar het luchtfilter gekeken, was ik wel benieuwd naar.
Ik weet niet echt of ik blij kan worden van wat ik tegenkwam
Hij zag er namelijk nogal smerig uit en er lag een olie-achtig drapje op de bodem van
de ‘doos’ waar hij in zit.
Ik had eerlijk gezegd geen idee wat ik daarmee moest. Waarschijnlijk snel een keer vervangen(..?)
Ik heb de meeste olieresten er maar vanaf gepoetst en ‘m even schoongespoten met de
compressor.
Uiteindelijk was het niet de bedoeling van Duckservice om de Bx weer terug te brengen.
‘‘Omdat hij dan weer rijdbaar is kun je hem op komen halen..’’ Dat zal lekker gaan
zonder rijbewijs Gelukkig kwam Timo daarna op het idee om een eendagskenteken
aan te vragen. Ik heb de RDW nog niet kunnen bellen voor informatie.
Van de informatie op de site wordt ik niet veel wijzer. Heeft hier iemand ervaring
met het eendagkenteken? Ik heb namelijk het idee dat ‘ie alleen bedoelt is om naar een
RDW keuringsstation te rijden en niet gewoon van een garage naar huis.
Door een drukke schoolweek heb ik helaas ook nog geen tijd gehad Duckservice te bellen,
het is namelijk wel de bedoeling dat ze daar binnekort naartoe gaat.
Kan ik hier nog iemand blij maken met 2 klepjes voor de vakjes in de achterbak?
De vorige eigenaar heeft ze in de ‘15 gezet, maar ik vind het mooier staan zonder de klepjes.
Vooral met het idee dat ze er eigenlijk niet in horen te zitten.
Tot slot nog even een familiefoto van vandaag
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Die kofferbakklepjes zijn een zeldzaam en gewild accessoire.
Wees er dus zuining op.
Maar als je er nog steeds vanaf wilt, dan heb ik wel interresse.
En een eendagskenteken is idd. alleen om van en naar het RDW keuringstation te rijden.
Een nieuw luchtfilter kost ook maar een paar euri, dus ik zou er gelijk een nieuwe inzetten.
En je kunt ook eens kijken of je carterventilatieslangen vol drab zitten.
Één van die slangen eindigd ook in het luchtfilter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Doe mij die klepjes maar hoor! Kom ze wel ff halen, geen probleem
Bij mij gaat er 1 zo’n klipje stuk van die kofferbakklepjes Maar die dingen zijn inderdaag zeldzaam. Wees er dus zuinig op!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lijkt mij inderdaad een gevalletje verstopte slangen ja, dan krijg je een vacuüm en begint je luchtfilter smurrie aan te zuigen, je mag al blij zijn dat het niet de mayonaisekleur heeft…
Het luchtfilter kun je wel schoonmaken door het een paar nachtjes in wasmiddel te laten staan en het daarna in de wasmachine te stoppen, spaart weer een paar pleuro.
Eendagskentekens bestaan niet als zodanig in NL, dat komt omdat het eendagskenteken gekoppeld is aan een afspraak bij de RDW, heeft duckservice geen ambulance?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Wauw.. nooit gedacht dat die klepjes zo gewild zouden zijn!
Sorry voor alle geïnteresseerden, maar ze hebben intussen al een nieuwe eigenaar gevonden.
@Maurice, bedankt voor de tip! Ik zal binnekort even kijken hoe ze uit de wasmachine komen.
Anders even een nieuwe aanschaffen.
Duckservice heeft wel een ambulance, maar ze kunnen ‘m blijkbaar alleen ophalen.
Hij kwam namelijk weleens met een lege wagen hier in de buurt.
Morgen maar even bellen of er echt geen mogelijkheid bestaat dat ze ‘m ook even terugbrengen.
Vandaag op aanraden van Timo even mijn olievuldop bekeken. Blijkt er nog zo’n gaasje in
te zitten Helaas had dat gaasje niet echt veel zin om er na 21 jaar uit gehaald te worden.
Maar na flink trekken met verschillende tangetjes kwam ‘ie er toch uit.
De rest van mijn vuldop zat ook al onder de smurrie..
Vanmorgen dus even de complete voorraad keukenrollen opgemaakt..
In de motorruimte kwam ik ook nog een oranje stekker tegen, die er een beetje los bij hing.
Heeft iemand een idee waar die bij hoort? Ik kon namelijk niets vinden waar die in zou moeten.
Het gaat om dit oranje / gele rechthoekige stekkertje..
Hier een foto dat ik ‘m tussen m’n vingers heb
Joie de Vivre ..avec Citroën!