3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Zwaar geluid Xsara 1.9 DW8
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 25 augustus 2009 02:50 PM
  [ # 31 ]

Update(je):

Donderdag a.s. wordt mijn dieseltje gerepareerd door Citroën Dealer Bolt te Assen. De kleppen gaan ze stellen ...vooral die van cil. 1.

Zodra mijn maatje weer terug is voor een testrit…dan laat ik jullie wel ff weten hoe en wat Wink

Gr.
Ron.

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 25 augustus 2009 04:55 PM
  [ # 32 ]
Psychodad schreef:

Update(je):

Donderdag a.s. wordt mijn dieseltje gerepareerd door Citroën Dealer Bolt te Assen. De kleppen gaan ze stellen ...vooral die van cil. 1.

Zodra mijn maatje weer terug is voor een testrit…dan laat ik jullie wel ff weten hoe en wat Wink

Gr.
Ron.

Mooi! Ik hoop dat het daarmee over is!

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2009 05:51 PM
  [ # 33 ]

Waarschijnlijk wel, als een cilinder zijn uitlaatgassen nagenoeg niet kwijt raakt krijg je natuurlijk wel een vorm van overdruk he.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 25 augustus 2009 06:26 PM
  [ # 34 ]
graddus schreef:

Waarschijnlijk wel, als een cilinder zijn uitlaatgassen nagenoeg niet kwijt raakt krijg je natuurlijk wel een vorm van overdruk he.

Zou je dit nader kunnen toelichten? Ik begrijp het niet huh Hij heeft toch alleen een inlaatklep die te strak staat?

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 25 augustus 2009 10:23 PM
  [ # 35 ]

Oui, c’est vrai.

Oftewel ja dat is waar Wink

Het betreft alleen de inlaatklep van cilinder 1. De overige kleppen waren volgens mij gewoon goed. Maar de dealer en zijn monteurs gaan alles ff stellen.

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2009 12:25 AM
  [ # 36 ]
Psychodad schreef:

Oui, c’est vrai.

Oftewel ja dat is waar Wink

Het betreft alleen de inlaatklep van cilinder 1. De overige kleppen waren volgens mij gewoon goed. Maar de dealer en zijn monteurs gaan alles ff stellen.

Ik ben erg benieuwd of het te strak staan van de inlaatklep van die cilinder het zware geluid kan geven aangezien die cilinder nog wel voldoende compressie had….

Keep us posted!

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 26 augustus 2009 12:36 AM
  [ # 37 ]

daar heb je wel een punt…. maar zen kleppen moeten zowiezo gesteld worden, dus moet je er ook zowiezo eerst mee beginnen voor je verder zoekt… grtz

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 26 augustus 2009 12:44 AM
  [ # 38 ]
nitRon schreef:

daar heb je wel een punt…. maar zen kleppen moeten zowiezo gesteld worden, dus moet je er ook zowiezo eerst mee beginnen voor je verder zoekt… grtz

Zen kleppen? euh…zijn dat pneumatische kleppen?

Maar wat je zegt….ik ben ook zeer benieuwd of dat het geluid veroorzaakte. Het was altijd tussen de 2000 en 2500 toeren. Alsof je een sportuitlaat had. Totaal geen dieselgeluid te bekennen op dat moment.

Had wel vaak veel bekijks als ik een straat kwam binnenrijden Smile Razz

hahaha

Keep you posted! that’s for sure.

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2009 01:00 AM
  [ # 39 ]

Als de kleppen te strak staan, blijven ze langer bediend (open), en krijg je compressie verlies.
Met als gevolg dat de motor slecht start en/of op 3,5 cylinders gaat draaien.

Kleppen die te lang open blijven staat, kunnen op den duur verbrandden.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2009 04:27 AM
  [ # 40 ]
ZX1.4i schreef:

Als de kleppen te strak staan, blijven ze langer bediend (open), en krijg je compressie verlies.
Met als gevolg dat de motor slecht start en/of op 3,5 cylinders gaat draaien.

Kleppen die te lang open blijven staat, kunnen op den duur verbrandden.

Weet ik, maar de compressie op cilinder 1 was voldoende volgens zijn meting. Tenzij de meting met koude motor is uitgevoerd Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2009 02:25 PM
  [ # 41 ]

Compressie meting hoor je altijd bij een koude motor te doen.

Een diesel moet het van zijn compressie hebben om te starten en te blijven draaien, als er 1 cylinder niet goed meedoet heb je startproblemen en/of draaien op 3,5 cylinder.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2009 02:54 PM
  [ # 42 ]

Oh, ok. Ik had geleerd vroeger dat het altijd bij een warme motor moest. Omdat op bedrijfstemperatuur de speling binnen de toleranties valt en hij op bedrijfstemperatuur draait. Dat de compressie bij koude motor ook belangrijk is begrijp ik, maar je rijd niet constant met een koude motor….

Profiel  
 
Psychodad
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009

- Xsara Break Service
Gepost: 26 augustus 2009 03:01 PM
  [ # 43 ]

Hmzzzz… Confused

Ik heb de test met een “super” wamre motor laten uitvoeren door een specialist op revisie gebied. Mocht ik nou “in overtreding” geweest zijn, dan had ik dit wel gehoord van deze man. Het zijn wel vaklui. Hij kon zo al horen dat de motor prima liep en er niets mis was met de compressie…voordat hij echt geen meten.

Enfin…hij staat bij de dealer…snif…nu maar hopen dat het ge-eikel een keer afgelopen is. Het is wel een dure grap zeg… de garage had het over 400 euries Sad

Du pain, du vin, du Citroën

- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2009 04:52 PM
  [ # 44 ]

Ja, daar word je niet vrolijk van. Het is schijnbaar best veel werk om de kleppen te stellen….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2009 07:19 PM
  [ # 45 ]

Herstel, foutje van mij, ik kijk het even na en lees dat het bij een warme motor moet Surprisedops:

Kleppen stellen is inderdaad een pestklus bij een XUD en DW8, D-riem moet eraf en nokkenas eruit.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook