![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Update(je):
Donderdag a.s. wordt mijn dieseltje gerepareerd door Citroën Dealer Bolt te Assen. De kleppen gaan ze stellen ...vooral die van cil. 1.
Zodra mijn maatje weer terug is voor een testrit…dan laat ik jullie wel ff weten hoe en wat
Gr.
Ron.
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Psychodad schreef:Update(je):
Donderdag a.s. wordt mijn dieseltje gerepareerd door Citroën Dealer Bolt te Assen. De kleppen gaan ze stellen ...vooral die van cil. 1.
Zodra mijn maatje weer terug is voor een testrit…dan laat ik jullie wel ff weten hoe en wat
Gr.
Ron.
Mooi! Ik hoop dat het daarmee over is!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarschijnlijk wel, als een cilinder zijn uitlaatgassen nagenoeg niet kwijt raakt krijg je natuurlijk wel een vorm van overdruk he.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
graddus schreef:Waarschijnlijk wel, als een cilinder zijn uitlaatgassen nagenoeg niet kwijt raakt krijg je natuurlijk wel een vorm van overdruk he.
Zou je dit nader kunnen toelichten? Ik begrijp het niet Hij heeft toch alleen een inlaatklep die te strak staat?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Oui, c’est vrai.
Oftewel ja dat is waar
Het betreft alleen de inlaatklep van cilinder 1. De overige kleppen waren volgens mij gewoon goed. Maar de dealer en zijn monteurs gaan alles ff stellen.
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Psychodad schreef:Oui, c’est vrai.
Oftewel ja dat is waar
Het betreft alleen de inlaatklep van cilinder 1. De overige kleppen waren volgens mij gewoon goed. Maar de dealer en zijn monteurs gaan alles ff stellen.
Ik ben erg benieuwd of het te strak staan van de inlaatklep van die cilinder het zware geluid kan geven aangezien die cilinder nog wel voldoende compressie had….
Keep us posted!
daar heb je wel een punt…. maar zen kleppen moeten zowiezo gesteld worden, dus moet je er ook zowiezo eerst mee beginnen voor je verder zoekt… grtz
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
nitRon schreef:daar heb je wel een punt…. maar zen kleppen moeten zowiezo gesteld worden, dus moet je er ook zowiezo eerst mee beginnen voor je verder zoekt… grtz
Zen kleppen? euh…zijn dat pneumatische kleppen?
Maar wat je zegt….ik ben ook zeer benieuwd of dat het geluid veroorzaakte. Het was altijd tussen de 2000 en 2500 toeren. Alsof je een sportuitlaat had. Totaal geen dieselgeluid te bekennen op dat moment.
Had wel vaak veel bekijks als ik een straat kwam binnenrijden
hahaha
Keep you posted! that’s for sure.
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
Als de kleppen te strak staan, blijven ze langer bediend (open), en krijg je compressie verlies.
Met als gevolg dat de motor slecht start en/of op 3,5 cylinders gaat draaien.
Kleppen die te lang open blijven staat, kunnen op den duur verbrandden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
ZX1.4i schreef:Als de kleppen te strak staan, blijven ze langer bediend (open), en krijg je compressie verlies.
Met als gevolg dat de motor slecht start en/of op 3,5 cylinders gaat draaien.Kleppen die te lang open blijven staat, kunnen op den duur verbrandden.
Weet ik, maar de compressie op cilinder 1 was voldoende volgens zijn meting. Tenzij de meting met koude motor is uitgevoerd
Compressie meting hoor je altijd bij een koude motor te doen.
Een diesel moet het van zijn compressie hebben om te starten en te blijven draaien, als er 1 cylinder niet goed meedoet heb je startproblemen en/of draaien op 3,5 cylinder.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Oh, ok. Ik had geleerd vroeger dat het altijd bij een warme motor moest. Omdat op bedrijfstemperatuur de speling binnen de toleranties valt en hij op bedrijfstemperatuur draait. Dat de compressie bij koude motor ook belangrijk is begrijp ik, maar je rijd niet constant met een koude motor….
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Hmzzzz…
Ik heb de test met een “super” wamre motor laten uitvoeren door een specialist op revisie gebied. Mocht ik nou “in overtreding” geweest zijn, dan had ik dit wel gehoord van deze man. Het zijn wel vaklui. Hij kon zo al horen dat de motor prima liep en er niets mis was met de compressie…voordat hij echt geen meten.
Enfin…hij staat bij de dealer…snif…nu maar hopen dat het ge-eikel een keer afgelopen is. Het is wel een dure grap zeg… de garage had het over 400 euries
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ja, daar word je niet vrolijk van. Het is schijnbaar best veel werk om de kleppen te stellen….
Herstel, foutje van mij, ik kijk het even na en lees dat het bij een warme motor moet ops:
Kleppen stellen is inderdaad een pestklus bij een XUD en DW8, D-riem moet eraf en nokkenas eruit.