Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gisteren moest ik naar duitsland, in totaal heen en terug 650km.
Het viel me op dat in nederland mijn verbruik telkens omhoog ging.
Tot aan de grens met belgie-nederland zat ik op 5.9L/100km, en in nederland steeg het verbruik tot 6.3L/100km, nadien in duitsland zakte het terug naar 6.1L/100km. Op de terugweg net hetzelfde verhaal, het is ook niet de eerste keer dat dit me opvalt. Dus zijn er nog mensen met die ervaring?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008
- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Zal waarschijnlijk door het ZOAB komen. Het was mij nog niet opgevallen.
(ZOAB = zeer open asfaltbeton, komt volgens mij buiten Nederland weinig tot niet voor)
sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000
daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zal zodadelijk eens opletten als ik het rotte herriebeton van de E34 voor het het gladgestreken stille asfalt van de A67 verwissel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Die E34 is idd net iets minder
Het verschil is echt gigantisch, ik verschiet er mij elke keer van.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanaf Turnhout met 100 op de cruise naar de grens gereden. De computer gaf de hele tijd afwisselend 6,0 of 6,3 liter op 100 aan. Direct na de grens een poosje 5,7 of 6,0 en daarna eigenlijk weer de hele tijd 6,0 of 6,3.
Ik kan dus niet zeggen dat er een merkbaar verschil is.
Wat wel zichtbaar verschil oplevert is of er beschutting/bebossing langs de weg staat. Minder zijwind is minder verbruik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!