Iemand van de nieuwe Berlingo berijders problemen met de rechtuitstabiliteit ? Ik bedoel dat je erg makkelijk afwijkt van de rechte koers door beetje zijwind, aflopende weg, richeltje in de weg etc.
Bij mijn oude Peug Partner 2.0HDI had ik hier helemaal geen last van; stuurde altijd stabiel en toch niet zwaar !
Dank voor de reacties
Berlingo rijder
ik heb dat probleem ook, vooral bij putten in het wegdek wijkt de auto deftig af.
Vandaag auto door garage laten uitlijnen; hebben niets bijgesteld want de uitlijner (dit besteed de garage uit) had niet de uitlijngegevens van de Berlingo 2009. De professionals….
De verschillen tussen L en R zijn 0 20’ tot 0 30’ (=halve graad) voor camber, caster en KPI.
Afgesproken om na de vakantie nog eens terug te komen; er was weinig tijd.
Berlingo rijder
Denkelijk een probleem van jouw auto.
Ik heb bij de mijne toch nog niet ondervonden en heb er al mee in Spanje gezeten.
Wat ie wèl heeft :
Met hogere snelheid door een lange bocht (bvb autostrade) gaan waarin plots enkele putten : dan danst ie wat weg maar herstelt zichzelve.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
spreken we hier over dezelfde uitvoering Berlingo III 1.6 110hdi Fap Xtr , want de mijne heeft dus ook da probleem…
Berlingo III HdI 90 pk XTR
Van de band gerold tweede helft april 2009.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
citroen xtr schreef:spreken we hier over dezelfde uitvoering Berlingo III 1.6 110hdi Fap Xtr , want de mijne heeft dus ook da probleem…(Zie ook achteras demping berlingo)
heb je de garage nog niet gecontacteerd die je daarom verzocht in het draadje waarnaar je verwijst..
mijn garage in de omgeving van jabbeke weet van niets….....
beste,
ik heb een garage in Varsenare dus vermoed ik dat jij klant bent bij mij. ben nu ook via via op dit forum terecht gekomen, wist er ook niet eerder van dus gelieve jezelf kenbaar te maken of te telefoneren naar onze garage en te vragen naar Emanuel
groeten
Ronama: ik heb niets met die garage te doen. ik steek m’n wagens ergens anders binnen…
citroen xtr schreef:Ronama: ik heb niets met die garage te doen. ik steek m’n wagens ergens anders binnen…
ok duidelijk…