Hallo,
vandaag gaan kijken naar een Xantia 1.9 TD occasion uit 1998.
Alles werkte perfect en zelfs de airco was top, Xantia is altijd dealer onderhouden.
Er vielen mij wel twee dingen op:
1: In 2007 is de koppakking vervangen, normaal bij 1.9 TD met 300.000km??
2: Bij het LHM reservoir is het behoorlijk vettig, kan/mag dit ??
Bedankt,
Bob
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
vraag 1 kan ik niet direct beantwoorden, maar het lijkt me niet abnormaal bij 3 ton…
vraag 2 hangt een beetje af van de gradatie van vettigheid…. Enigszins vettig wordt het de loop der jaren/kilometers altijd wel, dat voorkom je alleen maar door regelmatig poetsen (zijn er mensen die dat doen? ). Ik heb nog nooit een Troen gehad die daar niet vettig was!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ok, bedankt!
De koppakking is vervangen rond de 250.000km zag ik.
En ook onder het reservoir is het vettig, maar inderdaad…..dat zie je bijna altijd!
De rubberen ring bovenop het reservoir gaat na verloop van tijd niet meer goed afdichten, dan gaat het daar inderdaad wat lekken, dit kan er dan ietwat overheen gaan na verloop van tijd.
Ook kunnen die slangen die er op zitten een klein beetje lekken.
Het is wel “normaal” dat het daar wat vettig kan worden…
Wel goede roestpreventie, en zo blijft alles netjes gesmeert.