Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik ga binnenkort dan toch echt maar eens beginnen met het demonteren van het absoluut gare interieur uit m`n Visa Cabrio….
Werkt dit hetzelfde als bij de C15? Stoel naar achteren, 2 bouten los, stoel naar voren 2 bouten los en eruit met die stoel?
Hoe zit het met de achterbank?
Robert
ps normaliter zou ik gewoon bij de auto kijken om te zien hoe het zit, maar deze staat niet bij huis en ik kom ook niet zo vaak in de opslag, vandaar…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Voor de voorstoelen is het idd hetzelfde als bij de c-quinze.
De achterbank zijst zich ook bijna als vanzelf, voor de zitting zitten er aan de voorkant 2 scharnieren die met boutjes in de bodem zitten.
Als je de zitting eruit hebt zie je vanzelf de constructie voor de leuning zitten, het gaat er binnen 15 minuten uit, is echt het werk niet.
Let wel even goed op of de ophangpunten van je nieuwe achterbankset overeenkomt met de sloten die bij de hoedenplank zitten, ik weet zo niet uit mijn hoofd of dat 100% identiek is.
Gebruik wel de plaatjes die onder de schroeven zitten opnieuw bij het monteren, die ringetjes/plaatjes voorkomen dat je bevestigingsgaatjes uitscheuren en de stoel bijvoorbeeld afbreekt bij een een ongeval.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- C15 GV (Grand Volume)
super, bedankt! Kan ik met imbus uit de voeten?
Ik begin met dit mooie weer echt zin om wat te slopen (in goede zin bedoeld) aan de Visa…. Des te meer ik sloop, des te eerder (uiteindelijk) ze weer een keer rond zal tuffen (hetzij met inmiddels 4 verschillende kleuren )
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Voor de stoelen heb je een imbussleuteltje nodig, en voor de achterbank meen ik steek/ring Nr 13…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon even kijken. Het wijst zichzelf. Niets forceren, dat is de regel.
Maar, ik ben ook bezig met het ontleden van een Visa en kwam geen gekke fratsen tegen omtrent het uitnemen van het interieur. Alleen de schroeven waar dat bubbeltjetapijtje mee vastzit. Die kreeg ik niet los.
- C15 GV (Grand Volume)
Mooi dat het rechttoe-rechtaan is…. Beetje BX-achtig
Ik ga v/d week eens zien of het weer meewerkt, of ik er zin in heb en niet onbelangrijk; of ik er tijd voor heb
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij is het nog simpeler dan een BX.
Achterbank is integraal uitwisselbaar (been there, done that). Ik weet alleen of je er eventueel rücksichtlos een deelbare achterbank in kan zetten, maar daar kom je sowieso vrij lastig aan.
Bij het loshalen van de achterbank zou je er wel rekening mee kunnen houden de de schroefjes onder een hoek van 90 graden zitten (eerst die aan de voorkant losmaken, dan de bank kantelen en vervolgens die aan de bovenkant losmaken).
Zoals Maurice al schreef: het is echt maar 15 minuten werk om de stoelen en banken te demonteren.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio