Beste mede berlingo eigenaars
Na vele nachten dit forum uit te pluizen heb ik mij eindelijk geregistreerd.
Leuk dat er nog zoveel fanatiekelingen zijn voor dit fantastisch busje.
Om dit rijplezier nog te vergroten ga ik mijn busje wat aanpassen, heeft er iemand ervaring met een sportuitlaat op 1.6HDI , ik weet ni of ik mij hieraan zou wagen aangezien dit een diesel is?
Den Berlingo is fantastisch maar kan toch niet aan de Starlet tippen.
Ondertussen een jaar verder en mening toch moeten herzien.
Totaal aantal Berichten: 944
Wat wil je nu met dat “sportieve” uitlaatje? Het enige wat je ermee bereikt is meer herrie. Een Marktplaats-brulpijpje geven jou misschien de ILLUSIE dat je sneller gaat, maar een meetbaar verschil zal er NIET zijn…...
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
En zoveel herrie geeft dat nu ook niet weer bij een diesel.. Het is geen V8 met 500 paarden…
Mijn ervaring met een 1.9TD wat een pokke herrie, ‘s nacht stapvoets in de 4 door het dorp om iedereen maar in de slaap te houden en op de snelweg oorkleppen op.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Herrie is niet de bedoeling wou het eerder subtiel houden en vermogen had ik eigenlijk niet verwacht, dat zijn schoon woorden van verkopers
Welkom.
Den Berlingo is fantastisch maar kan toch niet aan de Starlet tippen
Dan hebben we het toch over een starslet van eind jaren tachtig een vierkant bakske, de recentere vond ik niet zo fijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Paso, het gaat over de uitlaat.
Ik zou alleen een mooier pijpje er opzetten.
Een sportuitlaat op een diesel vind ik slaan als een tang op een varken.
Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Mijn mening is…
De ene ziet graag dit de andere dat nog een andere vind origineel en onveranderd het mooist.
Ik vind als jij je er persoonlijk goed bij voelt das het enige dat telt
Die vierkante sletjes vind ik ook nog wel ferm maar het was die tussenin, eentje van ‘95, de allerlaatste modellen waren toch ni zo schoon
Andere eindstukken voor een mooier zicht is minder belangrijk, ik hoor graag alles werken daarom rij dikwijls rond zonder radio
citroënmonteurtje schreef:Wat wil je nu met dat “sportieve” uitlaatje? Het enige wat je ermee bereikt is meer herrie. Een Marktplaats-brulpijpje geven jou misschien de ILLUSIE dat je sneller gaat, maar een meetbaar verschil zal er NIET zijn…...
Berlingo met zelfs een marktplaats uitlaatje zal niet eens de herrie produceren dan wat een VAG product met een standaard uitlaat zal uit kramen.
En kom nou, we weten toch allemaal dat de illusie aanwezig is maar dat het vermogen alleen maar achteruit gaat….
Ajeto!!!
ik heb ooit eens op een van m’n vorige auto’s ( volvo 440) een sportuitlaat laten monteren. geen dure merken maar de eerste pot ( doorstromer) van een golf en daar een blinkend rond eindstuk laten oplassen. resultaat geen herrie maar een diepe brom. gewoon goed…... denk dat je dit met veel diesels zo kunt oplossen….
Een Mehari is toch iets te fris in de winter denk ik
Mijn nonkel heeft daar bij een klant van hem nog achterin een ijzeren plaat ingelegd, voor de keuring dacht ik
Een diepe brom is toch redelijk subtiel, kzou ni graag hebben dat klanten denken van wat komt hier weer den oprit opgereden.