Xantia diesel uit 1999 schokt stationair, motorsteun?
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460

Gepost: 06 juli 2009 08:24 PM

Hoi allemaal,

In jacht op een goede Xantia diesel vandaag gaan kijken naar een TD uit 1999 met 290.000 km.
Helemaal dealer onderhouden en rijd zeer goed.

Alleen als je in de Xantia zit en de motor loopt stationair, dan voel je een schokkend gevoel in de stoel. Kijk je dan onder de motorkap zie je de motor heen en weer gaan. Motor loopt verder wel soepel, en eenmaal aan het rijden is alles normaal…....

Wat zou dit kunnen zijn?? Motorsteun ??

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juli 2009 10:21 PM
  [ # 1 ]

Mijn Xantia TD heeft hier ook last van, de motorsteunen zijn bij mij goed, die heb ik allemaal nagekeken tijdens de uitgebreide grote beurt. Ik vermoed dat net als bij mijn vorige auto, een Xantia 1.9D, de pompafstelling nagekeken moet worden. Daar heb ik toen het stationiar toerental en de anti-afslag afgesteld om het probleem te verhelpen, bijkomend voordeel is dat de auto er dan ook zuiniger van gaat rijden als je het goed afstelt.

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 07 juli 2009 02:43 PM
  [ # 2 ]

Als een diesel onregelmatig danwel schokkend loopt, doet één van de cillinders onvoldoende mee.
Bij die km stand moet je dan denken aan verstuivers of kleppen stellen.

De pomp zou ik niet zomaar aan gaan schroeven tot je zeker weet dat deze twee in orde zijn.

Groet, Piet

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juli 2009 04:22 PM
  [ # 3 ]

Klopt, eerst de basis en dan de pomp nakijken, bij mijn vorige Xantia hielp het stellen van de kleppen en verstuivers niet, de pomp afstellen wel. Bij mijn TD, heb ik de kleppen pas gesteld, binnenkort maar eens de verstuivers na laten kijken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook