Ik ben al enige tijd actief op het XM gedeelte maar heb nu een vraag over een Xantia van mijn schoonzoon.
Hij heeft een Hollandia dakje wat niet open gaat. We hebben geen instruktie boekje dus ik weet ook niet waar de zekering zit.
We hebben trouwens alle zekeringen in de auto en in het bakje onder de motor kap bekeken maar die zijn allemaal goed.
Kan iemand mij vertellen hoe en waar deze gezekerd kan zijn ?
Ik probeerde spannig te meten op de schakelaar maar dat is me niet gelukt, als de zekering kapot is gaat dat ook nooit lukken natuurlijk.
In het begin hoorde hij het motortje nog maar nu niets meer.
Vlak bij het luikje van de bediening zit ook nog een luikje met een zwart plastic dop, waar is deze voor ?
Niemand die hier ervaring mee heeft ?
luikje met de zwarte dop is de ontvanger van de centrale deur vergrendeling, zit er geen rand om het dakje aan de binnenkant die je kan verwijderen, kan je misschien draden zien (kleur en welke kant ze op gaan) de schakelaar zit neem ik aan in het dak.
Bedankt voor de tip van het zwarte ding.
Er zit een rand aan en de schakelaar zit in het dak met een panneltje.
Ik neem aan dat ik dit allemaal los kan wippen ?
Meestal breekt er bij mij dan van alles af…............
Maar nog steeds vraag ik me af waar de zekering van het dakje zit.
rand om het dak aan de binnenkant is meestal van een zachte (flexibelle) kuststof, en die kan je er zo aftrekken.
zekering zit waarschijnlijk gewoon in de zekeringkast.
lees anders even hier:
Bij Type 2 zijn er veel verschillende zekeringtabellen, gekoppeld aan organummer.
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=9841