Bij de action hebben ze super ruitenwissers die per stuk verkocht worden voor 2,98 p/st.
De zogenaamde flex wiper, deze zit sinds 4 dagen op onze zx break 1.9 d en is echt toppie!!
Dat kan jij na 4 dagen vermelden?
De afgelopen dagen vielen de mussen dood van het dak
Maar bedankt voor de tip.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
wellicht heeft hij 4 dagen in een wasstraat gestaan ?
tip
Nou ik weet niet maar hier is afgelopen zondag zo’n 15 cm water gevallen, dus getest en goed bevonden!
Voor de zx heb je de flex-wiper nodig van 56 cm…....
Re: tip
[mod]quote gewist[/mod]
OK het bewijs is geleverd de flexwipers zijn goed.
Ik zal ook eens even bij de action gaan neuzen.
Een normale Valeo-wisser wist ook uitstekend. Het gaat er dan ook niet om of hij goed wist, maar of de levensduur van die wisser ook lang is….
Ik heb dus ff gekeken bij de action maar niet de passende de maat voor de ZX
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik was aan verse wissers toe en stond bij de action, dus…. ik heb nu ook hippe nieuwerwetse cheap-ass flat blades op mijn XM. Maar wat een lelijke dingen zijn het eigenlijk!
Je kunt duidelijk zien dat de stengel hier niet voor gemaakt is, de aansluiting is in relatie tot de wisser veel te groot. Bah, ik koop binnenkort toch maar een stel good-old wissers met stalen frame!
Re: TIP!!
papapluis schreef:Bij de action hebben ze super ruitenwissers die per stuk verkocht worden voor 2,98 p/st.
De zogenaamde rubberen wiper, deze zit sinds 4 dagen op onze zx break 1.9 d en is echt toppie!!
Die dingen zijn eng. Ik heb er twee gekocht. Waarom twee? Omdat de eerste tijdejns de eerste test (in de Schipholtunnel) er meteen vanaf vloog, gelukkig niet op een andere auto. De tweede wiste niet in het middelste gedeelte, het raakte het raam niet eens.
Dus een nieuwe normale Valeo erop en dat wist een stuk beter. Wel heb ik op de achterruit een kleine versie van de Action wisser.
Op m’n andere auto, 405, heb ik twee duurdere Valeo flat blades. Die doen het al 4 jaar goed en blijven goed
Moraal (volgens mijn ervaringen): goedkoop is in dit geval duurkoop. En vooral gevaarlijk.
Voor de rest is Action mijn favoriete winkel
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, nog even een cheap-ass-flatblade-update… Wissen doen ze prima, maar na 2000km heb ik ze met tie-wrapje dusdanig vast getrokken dat ik ze niet verlies onderweg.
Kortom, het was te verwachten; het is dikke bagger!
Nou dat is ook lekker. Rij je op de snelweg in de stromende regen. Verlies je je ruitenwisser. Levensgevaarlijk dus
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Gelukkig regende het niet, ik was hem aan het proberen en sproeide met de raamsproeier Maar het geschraap van de ruitenwisserarm op het raam klonk niet leuk
flex wiper
Blijkbaar is de montage van de flex wiper voor sommige een probleem, ik heb de wisser al 2 maanden en hij is echt super :smt201
De aansluiting is inderdaad wat hoog , maar indien GOED gemonteerd is dat geen probleem
je moet er mee om kunnen gaan…...........
ik heb op de xm flatblades van Valeo erop zitten. Die dingen zijn wel erg duur overigens. Voor die prijs kun je een jaartje rijden in de categorie aggenebbes blades. en ze elke maand 2 keer vervangen..
Het voordeel van die blades tov conventioneel is dat deze niet gaan zweven bij hogere snelheden.
Verder word het voornamelijk door de staat van je voorruit bepaald. Als je ergens een pit hebt zitten door steenslag ” sloop” je vrij snel het rubber van elke wisser en krijg je heerlijke sporen op je ruit bij het wissen.
gompy58 schreef:ik heb op de xm flatblades van Valeo erop zitten. Die dingen zijn wel erg duur overigens.
Precies. Toen ik ze voor m’n 405 4 jaar geleden kocht, waren de Valeo flat blades erg prijzig. Ik heb voor twee stuks €75,- betaald… ops: Maar nu nog steeds geen spijt van gehad