Vraagje aan de techneuten:
als ik de akku van m’n Xsara Picasso wil laden, met een druppellader, waar sluit ik deze het beste aan?
Op de contacten onder de motorkap, of op de batterij onder de bestuurderszetel?
De sleutel is op het contact blijve zitte ndat ik m in de garage parkeerde, en de batterijspanning is nu laag (raar, want ik ging ervan uit dat die ecomodus net dit soort troubles zou vermijden)
Grts
[egres]
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Niemand???
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
ik zou gewoon de batterij er eens volledig uithalen.
Mijn druppellader weigert om op te laden als er nog andere circuits verbonden zijn met de batterij. Is niet zoveel werk en dan kan je er makkelijk bij om op te laden.
Veel succes!
Als je contact nog aanstond dan wordt de eco modus omzeild en werkt deze dus niet.
De accu loopt dan gewoon leeg omdat de stroomverbruikers spanning blijven krijgen.
Accu idd opladen ZONDER de accupolen bevestigd.
De accu demonteren is niet nodig, maar zeker de + en - polen losmaken.
Dus, zetel omhoog, polen losmaken, lader aansluiten en nachtje laten laden.
Greez
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Inderdaad, wanneer de accu extern geladen wordt deze het beste wegnemen uit de auto of in ieder geval de klemmen loskoppelen.
Is het anders niet een optie om de auto met startkabels te starten en vervolgens een rit van een halfuurtje te maken? De accu is dan zeker weer voldoende op spanning.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
heb de accu idd ff losgemaakt (kloteboel zeg, echt handig gevonden van citroën!) en dan er de druppellader aangehangen
na ‘n nachtje (8u laden) was is weer top!
in het vervolg best de sleutel eruit nemen als ik m in de garage zet…
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L