Onlangs een zx 1.4i avantage gekocht. 110 000 dkm Vol met deuken maar motorisch goed en die wegligging! prachtauto!
Nu kreeg ik er ook een extra riem bij voor de stuurbekrachtiging, want die is aan vervanging toe.
Ik heb wat ervaring met sleutelen aan motorfietsen, maar nog niet met auto’s. Kan ik deze riem makkelijk vervangen? Of moet ik dan rekening houden met de stand van die wielen waarover die riem loopt?
Het voorste wiel ziet er niet zo ingewikkeld uit, dat is een paar inbusbouten, maar die andere zit ook de riem naar de dynamo op, klopt dat? Aangezien die minder makkelijk bereikbaar is, kan ik me voorstellen dat je iets kan verliezen als je de boel uit elkaar gaat demonteren.
Nog een vraag: Is er nog iets wat verstandig is om mee te nemen op vakantie wat gereedschap betreft? Of kom je met een baco al een eind als er iets kapot is?
Alvast bedankt voor de tips!
zx 1.4i ‘95 / xantia 1.9 td ‘97
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
het zijn geen wielen maar poelies;)
uhm die stuurbekrachtigings pomp kan je als het goed is los halen, tenzei het een multiriem is dan moet je de dynamo los halen..
de poelies kan je mooi laten zitten..
als je op vakantie gaat neem mee: tape, ty-rips, en de meest voorkomende sleutels en een tang ofzo.
bedankt voor je reactie
Ben inmiddels naar een monteur geweest. Bleek dat de lager van de spanrol ook versleten was en dus scheef zat en dat daarom die riem nogal heel erg snel aan het verslijten was.
Heb de auto maar daar gelaten, want dan gebeurt het meteen goed.
zx 1.4i ‘95 / xantia 1.9 td ‘97