Ik zie het nog nergens staan op het forum, en ik “heb geen rechten om te zoeken” dus bij deze.
Van de anwb site:
E10 vervangt Euro 95 in groot deel Frankrijk
In Frankrijk is sinds kort de brandstof E10 verkrijgbaar bij de tankstations. Bij sommige pompen is dit ter vervanging van de bekende Euro 95. Bij oudere auto’s is er bij structureel gebruik kans op schade aan leidingen en pakkingen.
De rest van het verhaal op de site
En hier kan je zien of je auto “compatible” is. Als ik de site goed begrijp is elke Citroën van vóór 2000 niet geschikt, dus dat wordt dan euro98 tanken….
Als die domme Fransen er eens rekening mee houden dat niet iedereen vloeibaar Frans spreekt zou het een hele verbetering zijn.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hm, dus een 2 liter 16-klepper van nov. 1999 is niet compatible, maar eentje van januari 2000 wel?
Vage grens, die 1 jan 2000…
Mitsubishi kan daar blijkbaar helemaal niet tanken want die staat er niet eens bij.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Hoeveel duurder is 98 in fr?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
GoofBlikscha schreef:Hoeveel duurder is 98 in fr?
“prix des carburants” googelen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik tank alleen bij de supermarkt. Dat spul is zo brak dat die nieuwe E10 euro alleen maar een verbetering kan zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
http://www.adac.de/images/E10 Freigaben_tcm8-260791.pdf
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
GPL is hier het antwoord mijns inziens, toch geen 1.3€ betalen voor een litertje als het met 50 cent ook kan
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Qua offtopic kan dat wel weer gelden zeg, man oh man. Zaterdag bij de Auchan net over de belgische grens 95 getankt met de Trax. Nergens enige aanduiding dat het om E10 zou gaan en met een prijs van 1,18 ook niet echt duur in vergelijking met de prijzen alhier ten lande.
E10 zou bij de 95 geschreven staan dus heb je wel zeker “gewoon” getankt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
GPL is hier het antwoord mijns inziens, toch geen 1.3€ betalen voor een litertje als het met 50 cent ook kan
In Frankrijk kan ‘t niet voor 50 cent, daar zit je minimaal op 61 tot 71 cent…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mijn C15’s lusten het spul in ieder geval niet
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
par eXeMple! schreef:Hm, dus een 2 liter 16-klepper van nov. 1999 is niet compatible, maar eentje van januari 2000 wel?
Vage grens, die 1 jan 2000…
Valt mee. Per die datum zijn gewoon brandstofslangen met andere rubbersamenstelling gebruikt, en andere pakkingen, die ook beter bestand zijn tegen de 10% ethanol. Het blok is dus nog steeds hetzelfde, alleen zijn een aantal onderdelen van een iets ander materiaal gemaakt.
Dat is qua logistiek eigenlijk alleen maar dat voor 1 januari 2000 in de productie-keten wat onderdelen vervangen moeten zijn.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Zeker omdat het nog in de kinderschoenen staat hoef ik het niet in mijn tank. Bacteriën kunnen een groot probleem vormen dus ik kijk lekker eerst de kat uit de boom. Ook wil ik er zeker van zijn dat de materialen in het brandstofsysteem niet aangetast worden, vooral als de auto wat langer stilstaat. Ben overigens wel bereid om mijn BX erop aan te passen als het zover is.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ga het gewoon proberen. Ik ben wel benieuwd. De sm is een carburateur, dus daar kan weinig aan stuk. Paar slangetjes en wat rubbers, maar die zijn pas 3 maanden oud.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste