Hallo,
me eerst even voorstellen
Ik ben momenteel nog géén Berlingo eigenaar maar toekomstplannen wijzen wel die richting uit.
Ik ben vooral fan van de Berlingo (Partner) in donkere kleur, liefst met gesloten zijwanden.
Altijd leuk als je jezelf goed kent en hierdoor weet ik dus dat een setje sportvelgen zeker en vast op de Berlingo ga moeten staan.
Hierover dus graag wat meer info van de Berlingo kenners.
Tot welke maat kan je zoal gaan ?
Is het zo dat je voor Berlingo wagen met je ET waarde steeds tussen de 15/18 moet zitten ?
Tot welke velgbreedte kan je gaan?
Wat is de mooiste bandenmaat, indien je de wagen NIET verlaagd (bv. op een 15duims velg) ?
Foto’s met voorbeelden velgen op een Berlingo zijn hier uiteraard welkom, ik heb er in ieder geval al een paar zitten en van sommige ken ik de bandenmaat, van sommige ook weer niet.
Voor iedereen leuk en interessant die van plan is om velgen te plaatsen voor zijn Berlingo.
Kenners… breek maar los !
15” 195/50/15
15” bandenmaat (onbekend)
15” 185/55/15
15” 195/55/15
16” 195/45/16
15” 185/55/15
17” bandenmaat (onbekend)
Nog iemand voorbeelden velgen op berlingo ?
Iemand kennis van de ideale bandenmaat bij 15” 16” ?
Moet je bij 15” Banden ook nog extra op de loadindex letten, of is die bij 15” banden hoog genoeg voor een berlingo. Bij 14” is dat wel zo namelijk.
Bij deze nog eens omhoog brengen.
Nog iemand voorbeelden van velgen (bandenmaten) onder een Berlingo ?
Dit zijn de mijne:
Dezent V 15”
banden: 185/60 R15
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dit is de mijne, origineel citroen staal in 15 inch ipv de standaard 14. Deze velgen werden geleverd op de multispace uitvoeringen van de zwaardere motoriseringen (bij de serie 2). Voorzien van 185-65-15 (ook de standaardmaat van die personenauto’s). Bijkomend voordeel van deze banden is dat de standaardband de loadindex haalt, waar dit bij een 14 inch band niet zo is.
ik ken iemand die 17” gehad heeft op sn berlingo (en ook nog eens enorm diep verlaagd dmv een op maat gemaakte schroefset van AST-suspension. hij lag met de beschermplaat van de 2.0HDi op amper 2cm van de grond!
een andere kennis van me heeft een set 18” wielen liggen voor zijn Berlingo! dat past ook hij kan zelfs nog heeel wat laden…
17” is wle het mooiste
Ik had de stalen velgen ( 195/65/R15 ) van de nieuwe berlingo op mijne first geplaatst, helaas geen foto’s van kunnen nemen.
Ze stonden wel knap, goed gevulde wielkasten, lekker breed, de wagen stond een paar centimeter hoger maar helaas was het verbruikt niet zo knap ongeveer 200 km met 22 liter ( wel met zwaar winterweer )
Den Berlingo is fantastisch maar kan toch niet aan de Starlet tippen.
Ondertussen een jaar verder en mening toch moeten herzien.
Bij het zoeken naar winterbanden kwam ik een set velgen tegen maar voor de zomer… Kon ze niet laten liggen, ze zijn wel voor onder berlingo 3 en de maat is 215/45/18 ET 20… straks is een foto posten want het staat er wel onder
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Sylvester, ik ben wel benieuwd naar de wielen!
Volgens mij is er een origineel Citroen wiel in 18” dat erg mooi kan staan onder een Berlingo III
Dat zijn de 18” wielen van de C4 Picasso Exclusive.
Tokatoka ofzoiets heten die.
De foto staat in dit album als laatste…
http://www.mijnalbum.be/Album=V7KEVQ8P
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Sylvester schreef:De foto staat in dit album als laatste…
Mooi mooi…
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
oli4 schreef:Ik had de stalen velgen ( 195/65/R15 ) van de nieuwe berlingo op mijne first geplaatst, helaas geen foto’s van kunnen nemen.
Ze stonden wel knap, goed gevulde wielkasten, lekker breed, de wagen stond een paar centimeter hoger maar helaas was het verbruikt niet zo knap ongeveer 200 km met 22 liter ( wel met zwaar winterweer )
ik heb zonet ook n setje 195/65R15 gepast onder m’n berlingo, maar dan komt er van sturen niet zo veel meer…....
M’n voorbanden komen dan helaas tegen de rand die in de wielkast zit. :s
Weet iemand het ET antwoord? Ik wou graag weten omdat ik ook op zoek ben
naar een setje mooie wielen voor mijn Fase I Peugeot Partner Combispace.
Kan Iemand AUB fabrieks maten inkl. ET en maximum maten inkl.ET hier opgeven aub.
Al uw antwoorden worden zeer geappricieert ook bij deze newbie.
Rob
ET 18