1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 Break
Gepost: 14 juli 2009 04:02 AM

Eindelijk begonnen aan men CX 20 break.
Het heeft even geduurd, het zal nog even duren maar het komt ervan.

Zondag een Turbo2 blok(M25/666) gaan ophalen in Den Haag, vandaag al grotendeels gedemonteerd.
Morgen carter eraf en krukaslagers controleren.
Donderdag naar het revisiebedrijf en hopelijk moet ie enkel gehoond worden.
Als de krukaslagers slecht zijn zal het een nieuw setje worden.
Het blok heeft 189dkm dus dat zal waarschijnlijk wel aan de orde zijn.

Dan aan de auto beginnen, als zal het niet makkelijk worden kwa plaats met al de zooi.
Kriksteunen en binnenwielkassen moeten gebeuren, voor de rest nog een goed inspecteren maar zal wel nog wat tegenkomen, al is het een echt gezonde kas!(85er)

Kan iemand zien aan de zuigers dat het zeker een Turbo2 blok is?

Wat ik nog zoek is:
Bak + aandrijfassen
ABS systeem
Moest iemand het hebben/weten hoor ik het graag!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 juli 2009 12:06 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zijn dat T2 zuigers, ja. Als ik het goed heb zijn die van een gewone GTi helemaal vlak.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juli 2009 12:07 PM
  [ # 2 ]

Gti zuigers hebben een kam, turbozuigers zijn vlak zoals deze.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2009 09:49 PM
  [ # 3 ]

Goed om weten dat het de juiste zijn!

Motor ligt helemaal uit elkaar, sporen van vorige revisie zijn aanwezig, ingekraste nummers en kleurtjes lijken me niet echt OE Citroën…

Alles ligt klaar voor naar het revisiebedrijf te gaan.
Krukaslagers zijn erdoor(wel, niet goed genoeg om te laten zitten).
Krukas, zuigers en bussen zien er goed genoeg uit, maar meten zal meer uitsluitsel brengen.
Nokas en stoterbussen lijkt me ook niks mis mee.
Vliegwiel moet ook nagezien worden want het oppervlak ervan is niet meer zo fris

Iig, Het “minimum” lijst is al vergroot tot alle krukaslagers + honen en segmenten.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 juli 2009 03:08 AM
  [ # 4 ]

Gaaf project! Wat is het tijdsschema waar je nu mee werkt? Ben je ook van plan nog verder dingen te veranderen aan de motor?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2009 03:14 AM
  [ # 5 ]

Tijdschema is wanneer ik tijd heb…(Studies, bedrijf enz)

Veranderingen zullen serieus beperkt zijn door huidig beperkt budget, dat zal wat anders zijn als ik mettertijd een GTi Turbo2tje prepareer maar deze auto moet gewoon asap rijden om de C5 te vervangen.

Ik wil er sowizo een VEMS/Emerald/... ophebben om het rendement en betrouwbaarheid te verhogen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 juli 2009 10:47 AM
  [ # 6 ]

Kies dan voor Emerald. Dan hebben we hier twee verschillende systemen om over te lezen.  Very Happy

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 15 juli 2009 03:21 PM
  [ # 7 ]

leuk project. De mijne is net klaar, met een GTi turbo 1 blok erin.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2009 10:25 PM
  [ # 8 ]

Veel plezier en succes met bouwen Wink

Leuk om dit even te gaan volgen.

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2009 01:53 AM
  [ # 9 ]

Het zal wel goed komen, al zal het nog effe duren Wink

garagestmarien schreef:

Kies dan voor Emerald. Dan hebben we hier twee verschillende systemen om over te lezen.  Very Happy

Die kan het best eens worden, het revisiebedrijf werkt hier ook meer samen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 17 juli 2009 12:28 AM
  [ # 10 ]

Blok is binnen bij revisiebedrijf.
Zuigers/bussen zagen ook volgens hem er goed uit, dus duimen maar!
Binnen 2.5week meer nieuws, want ze gaan nu net 2weken op verlof.

Zaterdag de CX (weer) maar eens uitgraven en aan de deuren beginnen.
Nee hoor, die zijn niet rot Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 25 juli 2009 12:27 AM
  [ # 11 ]

Ruben, goed om lezen dat je aan de break bent begonnen.
Heb je hem draaiend gehad?

Het is idd een T2 blok dat je daar liggen hebt (zie je aan de verhoging van de zuigers, T1 is vlak)

Aandrijfassen kan je van de break gebruiken past ook.
Ga je er een GTiT bak aan zetten of een TRDT2 bak?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 25 juli 2009 02:53 AM
  [ # 12 ]

Blok draaide op remmenreiniger verrassend goed.
Heel de carbu zat zodanig verstopt en vast dat ik er niet aan begonnen ben.
Moet em eigenlijk is in de ultra soon steken om de motor op zen minst draaiend te hebben.

Goed dat die aandrijfassen ook passen, geen verschil in dikte ofzo?

Waar ik misschien wel voor ga gaan is ineens ABS assen steken, maar das nog effe afwachten.

Het zal een GTiT2 bak worden daar de CX genoeg aanhangers zal moeten trekken, misschien wel in combinatie met een 5de ofzo van een TRDT2.(weet nog niet wat werkt of niet? iemand??)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 04 augustus 2009 02:45 AM
  [ # 13 ]

Oepdeetje:

Vanmiddag telefoon gehad van het revisiebedrijf.
Krukas, bussen en cilinders vallen nog RUIM binnen de tolerantie dus die kunnen lekker blijven zitten!

Krukaslagers, drijfstanglagers, axiale lagers en zuigerveren zijn in bestelling!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 augustus 2009 05:14 PM
  [ # 14 ]

Goed bezig! ‘t Klinkt alsof het nog maar kort duurt voor de boodschappen tegen de achterklep omhoog gaan knallen bij het optrekken Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 05 augustus 2009 03:09 AM
  [ # 15 ]

Haha, mooi beschreven Laughing

Spijtig genoeg zal de auto zelf nog wat(veel) langer duren…
Ondertussen nog wat tyraps op de C5 bij dattie in elkaar blijft zitten Laughing

Ben huidig aan 3 projecten bezig, komt er nog een de bij, kan je al raden wat er aan de CX gebeurt…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook