2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 Break
Gepost: 11 augustus 2009 03:51 AM
  [ # 16 ]

Vandaag toch wat tijd gevonden voor de CX!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 augustus 2009 09:49 AM
  [ # 17 ]

hmm, als je door de oppervlakkige roest en al het stof heenkijkt, ziet het er nog niet zo slecht uit!

Ben benieuwd hoe dat rijdt straks!! Very Happy

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2009 10:59 AM
  [ # 18 ]

Laat die andere projecten zitten en stort je hier op. Mooi, mooi, mooi.

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2009 12:20 PM
  [ # 19 ]

Ik kan men eindwerk en men broodwinning niet laten staan vrees ik Wink

Budget zou ook niet toelaten ze in 1 trek af te werken.

En idd, de kas is zéér gezond, al zal ik ze wss we laten stralen uit gemak en “zekerheid”

25trd schreef:

Ben benieuwd hoe dat rijdt straks!! Very Happy

Ik hoop en gok op goed en snel Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2009 10:25 PM
  [ # 20 ]

Ik dacht dat ik nu een zooitje van mijn CX had gemaakt, maar je heb altijd baas boven baas Very Happy

Zo te zien ga je het grondig aanpakken Wink

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2009 12:56 AM
  [ # 21 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht dat ik nu een zooitje van mijn CX had gemaakt, maar je heb altijd baas boven baas Very Happy

Legendarische reputatie ofzo? Laughing

Als het eindresultaat goed moet zijn kan je niks anders dan ALLES te doen…

Hoe goed ik het wil weet ik enkel nog niet Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2009 01:18 AM
  [ # 22 ]

Vandaag maar even de lange shift gedraait.
Om 16.30u was ik de Fiat beu dus aan de CX begonnen en gewerkt tot +-21.00u.

Het resultaat: veel kaler, beetje roest, wist eigenlijk haast alles, en sowizo een goede slaap vannacht Laughing


Stond nog van 2 dingen verbaast:
Dat de zekeringkast bij serie 1’s blijkbaar nog uit 6glaszekeringen bestaat -> nieuwe kabelboom word het dus

Dat ik met me 1.97m toch best leuk in de koffer kon liggen Laughing

Weet iemand hoe het kachelhuis best te verwijderen.
Na de 4bouten langs binnen ben ik gestopt.
Word het alles in de motorruimte eraf trekken en naar binnen steken?
Of bestaat ie gewoon uit 2 delen?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 augustus 2009 01:25 AM
  [ # 23 ]

Ik weet het niet meer, van dat kachelhuis, maar volgens mij zijn het gewoon die vier bouten. Kleine, maar lange bouten.

Kijk ook even naar roest onder de bekleding bij de A-stijlen. Ga je die ook nog weghalen, die bekleding? Het is raadzaam, want daar kan je ook nog mooie gaten tegenkomen.

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2009 01:59 AM
  [ # 24 ]
garagestmarien schreef:

Ga je die ook nog weghalen, die bekleding?

Doe is een gokje Laughing

Die 4bouten zijn idd los maar het hangt nog vast aan het gedeelte in de motorruimte.
Wss daar het deksel eraf doen en kan ie erdoor.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2009 02:41 AM
  [ # 25 ]

Hoezé Hoezé (klinkt enthousiast hé Laughing )

Morgen gereviseerd blokkie gaan ophalen bij het motoren revisie bedrijf.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2009 02:47 AM
  [ # 26 ]

Wink  Hoezé was in de oorlogstijd de lijfkreet van de Nederlandse collaborateurs, de NSB. Die kreet ligt dus ietwat gevoelig zeg maar Wink

Maar… van harte met ‘t blokkie. Bouwen maarrrrrr Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2009 02:51 AM
  [ # 27 ]

Een mens leert toch weer iedere dag bij, goedschiks en kwaadschiks… idiot

Iig, onderblok kan dan geassambleerd worden want zuigerveren en lagerschalen zijn erbij.

Kop moet ik nog rustig uiteentrekken en doen.

owja, auto zelf moet ook nog gerestaureerd worden Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2009 02:54 AM
  [ # 28 ]
Citroenbx schreef:

owja, auto zelf moet ook nog gerestaureerd worden Laughing

Kleinigheidje toch? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2009 03:00 AM
  [ # 29 ]

Ja drom, zeker aangezien ik voor bakken en braden ben gaat dat snel vooruitgaan, NOT Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2009 06:33 PM
  [ # 30 ]

Blok is terug van het revisie bedrijf!
Krukas zit mooi in het onderblok met de lagers, bussen en zuigers moet ik zelf nog doen.
Vliegwiel is ook afgedraaid geweest.

Fotos volgen als het blok niet meer in de zooi in de C5 ligt Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook