hoi
een tijdje niks aan m’n break gedaan, maar heb daar nu weer eens tijd voor en ik zit met het volgende probleem.
een tijdje terug heb ik een weinig gebruikte hp pomp aangeschaft en die lijkt aangepast te zijn. In vergelijking met mijn oude zit de aanvoeraansluiting wat meer naar boven (en zit daarmee de dynamo in de weg). Het lijkt erop dat eea gewoon verdraaid is want er is duidelijk met metalen band om het plastic kapje geklooid. Heeft iemand enig idee of ik dat plastic kapje probleemloos kan verdraaien naar de originele stand, echt stevig lijkt het namelijk niet te zijn.
de vraag stellen is ‘m eigenlijk al beantwoorden. Metalen ring van z’n plaats tikken en dan is het plastic kapje bijzonder eenvoudig te verdraaien. Ben alleen wel benieuwd of dit gedraai een dode pomp heeft opgeleverd, maar dat zien we morgen wel weer.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik zie het niet echt voor me. Heb je wat foto’s?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
karimov schreef:de vraag stellen is ‘m eigenlijk al beantwoorden. Metalen ring van z’n plaats tikken en dan is het plastic kapje bijzonder eenvoudig te verdraaien. Ben alleen wel benieuwd of dit gedraai een dode pomp heeft opgeleverd, maar dat zien we morgen wel weer.
Ik heb net zo’n pomp uitelkaar gesloopt , wat een prachtig stuk techniek !
Je kunt het huis straffeloos verdraaien , het enige risico wat je loopt is
dat hij gaat lekken
Het is toch een plunjerpomp? Volgens mij is het vooral belangrijk dat de plunjers de volledige slag naar de hogedrukkant kunnen maken.
@ alcyone (mooie boot trouwens)
hier een fotootje nadat de pomp al weer was ingebouwd. de aanvoer zat eerder wat meer naar links en de gehavende metalen ring die je ziet kan je er een stukje aftikken waardoor de plastic kap verdraaid kan worden.
alles lijkt goed te werken en vooralsnog lekt de pomp nog niet. Nu alleen nog het lekje bij de stuurbekrachtiging verhelpen, maar dat zal wel niet zo simpel zijn als het vervangen van een pomp.
karimov schreef:
Nu alleen nog het lekje bij de stuurbekrachtiging verhelpen, maar dat zal wel niet zo simpel zijn als het vervangen van een pomp.
De keerring ?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Oh je bedoelt de boot van Cousteau? Mooie boot ja
Daar is m’n naam echter niet van
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
nee, ik bedoel niet die boot, maar het grotere broertje (of zusje) van de Cormorant, maar daar zal jouw naam dan waarschijnlijk ook niet vandaan komen.
ik geloof idd dat het de keerring is. er schijnt een of ander revisiesetje te zijn (ook voor de xm) waar het nodige materiaal in zit en op een franse site stond een uitgebreide howto. globaal wel duidelijk, maar voor de details zal ik die howto nog eens met een woordenboekje erbij moeten lezen
karimov schreef:
ik geloof idd dat het de keerring is. er schijnt een of ander revisiesetje te zijn (ook voor de xm) waar het nodige materiaal in zit en op een franse site stond een uitgebreide howto. globaal wel duidelijk, maar voor de details zal ik die howto nog eens met een woordenboekje erbij moeten lezen
Ik zou niet weten wat je nog meer kunt vervangen dan de keerring
En die hebben ze bij wielens , 20X32X5 , voor een fractie van de prijs bij de dealer.
Mijn how to : plaatje onderaan de stuurservo demonteren (2 X 11mm boutkop), zit een veer met een kunststof aandrukstuk onder.
Leidingen van de stuurservo loshalen (behalve de twee naar de stuurcilinder)deze leidingen bij de stuurcilinder loshalen.
Stuurkolom loshalen ( 4X M 8 ) en boutje wat de flens van de rubberkoppeling klemt er uithalen.
Dan stuurkolom omhoog trekken.
Twee boutjes van de stuurservo er uit en met enig beleid kan je de stuurservo er met de twee cilinderleidingen uit wurmen
Probeer geen leidingen te verbuigen.
Boor twee kleine gaatjes 1 mm of zo precies in het midden van de keerring 180 graden uit elkaar , kleine parkertjes in de gaatjes draaien seegerring er uit en de oude keerring eruit trekken
Met een 3,5 mm spaanplaatschroef mol je de as , er zit niet erg veel ruimte tussen as en huis !!
Schiet me net wat te binnen , ik geloof dat de dikte van 5 niet leverbaar was , en heb ik de 6 mm die ze wel hadden een millimeter afgedraaid .
Met 6mm krijg je de seegerring er niet in
bedankt Nanko, dat scheelt eea aan vertaalwerk en ongetwijfeld ook de nodige euros. Een revisiesetje voor de opbrengstverdeler (gevalletje voor op de drukregelaar) kostte een tijdje terug 45 euro en wat ik daarvoor kreeg was niet echt veel, een stuk of 8 rubbertjes.
binnenkort maar eens langs bij wielens, kan ik mooi combineren met een bezoekje aan de Gideonweg en dan een van de komende weekenden gaan klooien.