alles wat luxe is heb ik niet, dus ook geen stuurbekrachtiging
Zo, vandaag met de distributieriem bezig geweest. De spanrol zag er nog goed uit, maar de waterpomp lijkt verdacht, draait niet goed en is aangetast door het roestwater zo lijkt het.
Ik moet nu nog op een boutje wachten van de waterpomp die ik besteld heb bij de dealer, want die draait natuurlijk kapot in het blok, dat tref ik altijd. Uri Geller doet het met lepels, en ik doe het onbewust bij boutjes
Gelukkig kon ik nog grip krijgen met een tangetje en hem er makkelijk uitdraaien. Ik was wel even geschrokken
Morgen of overmorgen komt het boutje binnen, ik hoop dat ik dan pieploos kan rijden.
piep
En als hij dan nog piept dan zou ik een paar muizenvallen onder de motorkap leggen
ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Waarom heb je eigenlijk de boutjes bij de dealer gekocht? en niet bij (bv) de bouwmarkt of de “echte” ijzerwaren handel?
(gewoon benieuwd).
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
Het is de bovenste bout van de waterpomp, zo’n bout waar nog een bout in moet (van de kapjes die over de riem zitten). De monteur zei die hebben we niet op voorraad, het gebeurt eigenlijk nooit ops:
Riem zit er om, piep is gebleven
Welke dealer had die muizenvallen ?