7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

Sleutel afgebroken, wat nu?
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 27 juli 2009 11:39 PM
  [ # 91 ]
cx25gtit2 schreef:

zie je het afgebroken deel ??

Als je heel goed kijkt, zie je het net aan zitten.

Het stuk wat er in zit is ± 1,5 à 2 cm lang.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 augustus 2009 07:39 PM
  [ # 92 ]

Very Happy Even gegoogled….....

Rolling Eyes Misschien zo’n staafje dat men gebruikt bij het haken van een kleedje. Op het plaatje zijn ze in diverse maten…... De haak misschien iets bewerken plater maken, maar die kosten niet veel.
http://www.patronenwinkel.nl/images/Nieuw Haken.jpg
2. Vishaken?

3. Diverse haken

zijn maar een paar Idea

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 augustus 2009 08:01 PM
  [ # 93 ]

Bedankt voor het mee denken CXArnomaat, maar het sleutel bevrijdings projekt ligt even stil, door omstandig heden van TS. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 augustus 2009 08:02 PM
  [ # 94 ]

Neemt niet weg, dat we dit gewoon in het rijtje opties erbij houden, toch?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 augustus 2009 08:05 PM
  [ # 95 ]

Tuurlijk, ik zeg toch ook “bedankt voor het mee denken”. Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 augustus 2009 08:08 PM
  [ # 96 ]

En het uitbesteden aan de Wegenwacht?
Je hebt er soms extreem vindingrijke jongen tussen lopen.

Jeroen

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 619

- C5 X Hypnos
Gepost: 08 augustus 2009 08:40 PM
  [ # 97 ]

Ik heb vorige week een soortgelijk probleem gehad. Bij mij was de sleutel in het deurslot afgebroken en natuurlijk ook geen reserve sleutel. Wegenwacht was langs geweest maar kreeg ´m er ook niet uit. Uiteindelijk is het gelukt met twee hele dunne en spitse vijltjes. Door deze aan beide kan in het gleufje van de sleutel te krijgen kon ik ´m er toen in een keer uit krijgen. Misschien heb je zoiets in de buurt om dat te proberen?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 augustus 2009 08:46 PM
  [ # 98 ]
toniclight schreef:

En het uitbesteden aan de Wegenwacht?
Je hebt er soms extreem vindingrijke jongen tussen lopen.

Jeroen

Te laat. Die lezen allemaal mee en dan is het plotseling fraude.  Laughing

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 09 augustus 2009 12:08 AM
  [ # 99 ]

condenlijm geprobeerd??
mijn sleutel was in portier afgebroken, redelijk irritant, eerst bijrijder naar bestuurder omgezet, en toen ik eenmaal tijd had met scondenlijm restant sleutel eruit gekregen Laughing  Laughing

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 13 augustus 2009 12:05 AM
  [ # 100 ]

Ik ben blij dat er nog steeds bruikbare tips voorbij komen. Helaas lukt het mij niet om verder te gaan met dit projectje omdat ik in het ziekenhuis lig.

Wat voor mij inmiddels wel een probleem wordt, is de tijd. Over een maand moet de auto een nieuwe APK hebben. En omdat de kofferbak nu niet van slot kan en er een remlicht stuk is, wordt die APK wat problematisch.

Ik heb Wes al toestemming gegeven om aan mijn auto te beunen wanneer het hem uitkomt en hopelijk lukt het snel om dat verrekte sleuteltje eruit te krijgen.

Wes, neem je die tips van CXArnomaat en die andere van die platte vijltjes ook even mee?

O, en als er iemand denkt: mij lukt dit wel. Neem gerust contact op met Wes. Mijn auto staat voor de deur en is geheel tot jullie beschikking. (uiteraard wel even afstemmen met mijn thuisfront) Wink

Als het te lang gaat duren, gaat er alsnog een ander set sloten in. Gert de Jong heeft al een set voor mij liggen en hij wil het ook inbouwen (550,- Confused ) en anders schijnt het clubmagazijn enkele sets te hebben voor €25,-. Het lijkt mij fijn om die dan samen met een handige forummer erin te beunen.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 augustus 2009 12:16 AM
  [ # 101 ]

en voor die gene die niet weten wie Wes is, dat ben ik dus. Laughing

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2009 01:35 AM
  [ # 102 ]

Het erinbeunen is het probleem niet en als je die set voor dat geld kunt scoren….
Daarbij heb ik menig auto gehad met een andere sleutel voor het contact als voor de deuren. Oh, je hebt niet één hele sleutel meer…

Ombouwen van die sloten is geen probleem, alleen moeten alle panelen van de deuren af.  Confused

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 augustus 2009 01:52 AM
  [ # 103 ]

helaas geen nieuwe tip, maar mbt die APK: daar zou ik me niet zo druk over maken. Ik ben al jaren systematisch 2 maanden te laat en heb nooit een brief op de deurmat gekregen. Zo verdien je in 6 jaar toch weer een jaar apk met kosten en soms zorgen terug. Zeker nu je auto niet eens rijdt. De pakkans (op de openbare weg) is gewoon minimaal.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 13 augustus 2009 06:55 AM
  [ # 104 ]

Tegenwoordig doet Justitie steekproeven uit het bestand van de RDW. Dus als je pecht hebt krijg je een week na de apk niet verlengd te hebben zo’n enveloppe met paarskleurig briefhoofd op de mat…..

ik spreek dan helaas weer uit ervaring.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 13 augustus 2009 11:32 AM
  [ # 105 ]

Iemand reed achterop mijn xantia terwijl ik voor het stoplicht stil stond. De apk van de xant was net 2 dagen verlopen. Ik zit goed zou je zeggen: hij zat tegen mijn auto aan, maarrrr..

- Een boete van de politie rijden zonder APK.
- Mijn verzekeringsmaatschappij wil niet te hulp schieten (rechtsbijstand, verhalen van de schade etc) omdat de auto niet aan de voorwaarden voldoet (geldige APK)
- De tegenpartij claimt dat mijn remlichten niet functioneerden en legt de schuldvraag bij mij neer. Volgens de rechtsbijstand heeft hij een grote overwinningskans daar het voertuig niet aan de wettelijke eisen voldoet en moet ik dus aantonen dat het voertuig wel in orde is… en dat gaat moeilijk zonder apk..

Voor mij dus nooit meer zonder APK rijden. Mocht ik het een en ander verliezen dan kan ik uit eigen broekzak de neus van een Volvo XC 70 gaan betalen… zucht…

Profiel  

7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook