ZX1.4i schreef:Het filter/voorverwarmhuis is een beruchte, hier zit een klein thermostaatje in, waarvan de O-ringen hard worden en dan valse lucht doorlaten. Als de boel warm is, dan heb je er geen last meer van, het is vooral bij een koude start. Defecte gloeipluggen geven een ander probleem, starten lukt pas na flink doorstartten, maar éénmaal gestart loopt de boel goed.
Het is overigens wel een klusje om het filter/voorverwarmhuis te verwijderen, om effe dat O-ringetje te vervangen. Begin er niet zomaar effe aan, bij twijvel lekker laten doen of een handig forum-lid bij je in de buurt om hulp vragen.
Bij mij is het probleem ondertussen verholpen, luchtfiltertje had ik al vervangen (was ook nodig), brandstoffilter ff ontdaan van wat water maar was verder OK, gloeipluggen doorgemeten en ook OK dus dat was het allemaal niet.
Na wat verder zoeken en ook als tip van het laatste bericht van http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185592&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=3ab7f440c7cfffa8c1b01890ae76f429 toch gaan zoeken bij het filter/voorverwarmingshuis en ja hoor ... ook bij mij lekkende ringetjes, € 2,70 aan onderdelen en uurtje werk.
Opgelost en dieseltje start en rijd weer als een zonnetje