Ik heb hier al een en ander gepost en volgens mij is ook al bekend dat de Gspecial van Sjoerd (Tilanus) inmiddels bij mij voor de deur staat te pronken. Toch zal ik me nog even voorstellen, aangezien het slechte weer me verplicht heel de dag binnen te blijven.
Voor de vorm nog even wat feitjes:
Het betreft een Citroen Gspecial uit 1977 in de kleur Beige Opale.
Km stand is inmiddels zo’n 79.000 km
Interieur: zwart skai leer
De auto is zo’n 1,5 a 2 jaar geleden erg fraai gerestaureerd door Dennis (citrospeeds), tevens lid hier. Nadat Sjoerd na een half jaar GS rijden toch liever een maatje meer wilde, is de GS bij mij terecht gekomen.
Ik heb er nu een paar honderd km’s opzitten en het is een heerlijke auto in een bijzonder goede staat!
Ik wil nog wel een aantal zaken in orde maken, zodat ze er de komende jaren weer tegen kan.
- Uitlaat lekdicht maken, die lekt nu verschillende koppelingen
- Banden vervangen. Die stonden al op het keuringsrapport als aandachtspunten en ze zijn ook zeer matig.
- Roestplekje op de achterdeur aanpakken om erger te voorkomen
- Radio stoort nu behoorlijk. Nieuwe kabel trekken en maak wel ergens een plakantenne tegen binnenkant v/d ruit. Anders moet ik gaan klooien met de bestaande antenne en het smetteloze hemeltje.
Motor is in topstaat, ondanks dat hij wat zweet. (doen ze bijna allemaal) Hydrauliek werkt goed. Komt vlot omhoog ‘s morgens. Veren en remmen is prima. Hoewel ik een beetje twijfel over de voorbollen, ben altijd een zeikerd met vering. ops:
Heb Renard al gemaild over de banden, dus die kunnen ook korte termijn worden vervangen. Dan check ik gelijk even de bollen of ze nog op druk zijn.
Een paar foto’s: (Sjoerd ik heb die van jou even gebruikt )
Ook nog even mezelf voorstellen:
Ik ben Jan, 25 jaar oud en samenwonend aan de rand van het mooie ‘s-Hertogenbosch. Dagelijk ben ik werkzaam als personeelsfunctionaris bij een bedrijf in ‘s-Hertogenbosch wat producten maakt en verkoopt voor de in industriele koeltechniek. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel!
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Prachtige auto zeg! Veel plezier ermee. Die bollen zou ik gewoon doen. Zo duur is het niet, de auto is het waard en het scheelt een stuk in het comfort!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Prachtige GS!
Veel plezier ermee!
Citroen!
Gefeliciteerd met deze auto, is erg mooi!
Ik heb em een keer in t echt gezien toen ie nog van Dennis was.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ontzettende mooie kleur vind ik het. Het lijkt wel vloeibaar! Ziet er verder zo op het oog nog erg mooi uit zeg. Veel plezier er mee!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 148
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Mijn vader heeft dezelfde gehad, maar dan een poepbruine uit 1978.
Leuk om weer foto’s te zien van een soortgenoot.
Hetzelfde interieur, met dito bekleding. Ik heb samen met mijn broer regelmatig zitten gillen in de zomer als we met een korte broek op de bekleding gingen zitten. Een deken (met van die ruitjes!) gaf enige verlichting. Mijn vader had als extra een radio laten monteren (tussen de voorstoelen) en een speaker i.p.v. de ruimte waar bij jou dat blauwe doekje ligt. Ook zaten op de deuren stootstrips met natuurlijk het nodige chroom.
Helaas was de auto al binnen het jaar aan het roesten, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Na anderhalf jaar is hij de deur uitgegaan.
Ben benieuwd wat er van geworden is. Het kenteken was DJ-44-NS.
Misschien iemand een idee?
Ik zou er zelf zo weer een kopen, helaas maak ik zoveel kilometers dat een Gs voor mij niet rendabel is. En als derde auto erbij, denk het niet. Ik zie me thuis al aankomen!
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Onlangs onderstaande kilometerstand bereikt:
Ze rijdt nog heerlijk!! En wat is de kofferruimte groot!
- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Leg ff een gastank in die kofferbak, kan je ook meteen wat meer kilometers gaan maken!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Lekker bezig Jan!
PSA schreef:En wat is de kofferruimte groot!
En zo ontzettend handig bereikbaar ook, echt het meest ideale onderdeel van het GS ontwerp
Mooie auto overigens!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
DriverD schreef:Leg ff een gastank in die kofferbak, kan je ook meteen wat meer kilometers gaan maken!
Alle overgebleven kofferbakruimte wordt dan wel plots goed bereikbaar!
Maare, een mooie GS hoor, prachtig!!!
Even een update:
De GS rijdt nog heerlijk! Elke keer weer een feestje! Geen bijzonderheden. Start altijd en loopt heerlijk!
Vandaag besloten om toch echt SNEL alle 4 de banden te wisselen. Die waren al slecht bij aanschaf, maar vond ze veel te duur. Na wat uitzoekwerk besloten om de originele XZX-en eronder te leggen. Goede alternatieven zijn er niet en het is toch altijd een dure grap om 4 banden ineens te wisselen.
- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Dat lijkt me een hele goede beslissing. Wel duur, maar ze hebben goed grip en gaan erg lang mee. Toen ik mijn GS kocht heb ik er meteen 4 nieuwe XZX-en opgelegd. Geen moment spijt van gehad….
Citroen!
Nu nog hopen dat Renard er nog 4 kan krijgen Maandag hoor ik meer.
Durf er nu niet meer mee op de snelweg te rijden.
Ik heb Michelin XZX’en die dit jaar gemaakt zijn (ik moest er op wachten) dus je zou vermoeden dat er nog wat meer op voorraad is. Ik heb ze overigens rechtstreeks bij de Nederlandse importeur van Michelin Classic banden “Oldtimer b.v.” besteld via internet.