Ok, nou dat moet bij mijn GS ook gaan lukken, lijkt me zo. Het dichtmaken van die koppelingen onder het blok is rotklus… Ik kan eens kijken hoelang Renard er mee bezig is.
Volgens mij is mijn achterruitverwarming ook overleden, als hij het al gedaan heeft. Ik zet m altijd netjes aan, lampje gaat branden, maar de ruit blijft bevroren en/of aangeslagen. Stekkers een keer schoonmaken helpt misschien, maar vermoed dat het iets anders is.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Truc bij het dicht maken van de uitlaatklemmen/koppelingen: motorsteunen vóór iets losdraaien, zodat het blok een beetje kan schuiven.
Achterruitverwarming is bijna altijd kapot. Zelf kijk ik in de buitenspiegels. Vochtvreters helpen, droge matten ook.
Citroen!
Spiegels?? Ik heb er maar 1!
Matten zijn droog voor zover ik weet.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bijna alle GS-berlines hadden maar 1 spiegel.
Citroen!
Tnx voor de tip, zal eens kijken of we het snel kunnen oplossen.
Daarna kunnen we aan het volgende project beginnen: Radio inbouwen!
Ik wil de originele radio en antenne laten zitten, maar de readio stoort heel erg als er andere energieverbruikers aanstaan zoals ruitenwissers, kachel of blower. Massastoring?
Ik wil opbouwspeakers bevestigen om de hoedenplank te sparen en wellicht in het dashboard ook speakers maken, eventueel in het roostertje waar nu al een speakertje in zit.
Antenne wil ik eigenlijk middels een plakantenne maken; dus aan de binnenkant ergens op de ruit plakken. Hebben mensen hier ervaring mee? Werkt dit goed?
De plaats v/d radio moet ik nog eens kijken. Ik kan er altijd een ombouwtje voor maken, maar hij moet niet te ver van het stuur afkomen en hij moet eigenlijk horizontaal worden gemonteerd ivm cd/mp3 speler. En eigenlijk wil ik ook niet met mijn knietjes de radio kunnen raken als ik zou botse. Iemand nog tips? Waterman heeft ook een keer een radio ingebouwd zag ik, maar de foto’s in dat topic doen het niet meer.
Hallo psa,
Wij hebben zo’n plakantenne er in (wou geen gaten boren).
Ik heb ‘m aan de rechter onderzijde van t raam geplakt, ivm draadjes…. en doet het goed.
Ik heb wel het halve dashboard gedemonteerd om t spul netjes weg te werken.
Radio is modern en zit gewoon tussen de stoelen, maar leg er altijd een zwart handoekje over
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je uitlaatdampen binnen krijgt alks je de kachel aan hebt is inderdaad de kans groot dat er een lekke verbinding is.
Maar die verbinding moet je ook horen lekken als het zoveel is dat je het binnen ruikt.
ik heb op de brug al gezien dat ze allemaal lek zijn helaas. Vandaag garage gebeld en wordt ook gelijk mee gerepareerd.
Volgende week donderdagavond ga ik haar inleveren bij Renard. Vrijdag wordt ze onderhanden genomen Eindelijk de nieuwe banden erop, de uitlaat helemaal dicht maken en de veerbollencheck. De uitlaatkoppelingen zijn ook voor Renard niet het meest fijne werkje begreep ik, maar ja t moet toch gebeuren.
Ik laat haar meteen maar helemaal nakijken op eventuele andere manco’s, hoewel ik eigenlijk niet bijster veel verwacht.
Ben benieuwd!
motomotie schreef:Hallo psa,
Wij hebben zo’n plakantenne er in (wou geen gaten boren).
Ik heb ‘m aan de rechter onderzijde van t raam geplakt, ivm draadjes…. en doet het goed.
Ik heb wel het halve dashboard gedemonteerd om t spul netjes weg te werken.
Radio is modern en zit gewoon tussen de stoelen, maar leg er altijd een zwart handoekje over
Ah mooi zo. Ik wil alles gelijk goed vervangen. Dashboardje is er toch redelijk snel uit? Heb even snel in de Haynes gekeken en het leek mee te vallen.
De diepte van de radioinbouwplek zou diep genoeg moeten zijn, maar ik geloof het pas als het er allemaal inzit. (vanaf ‘74 past er een regulier DIN radio in toch?)
Nog tips voor goede opbouwspeakers? Heb ook al wat gelezen over speakers inbouwen onder de achterbank. Daar zit inderdaad redelijk wat ruimte, maar ik betwijfel of het geluid dan goed is. Aan de andere kant kun je ze daar wel mooi wegwerken en kun je gewoon inbouwspeakers erin maken. Daarbij komt dat op de hoedenplank weleens wat condensdruppels vallen.
Nieuwe banden zitten eronder. Bollen waren goed en de uitlaat heeft een nieuw Y-stuk nodig. Deze moet ik ergens eens opsnorren.
Die nieuwe banden sturen wel een stuk lichter zeg! Wat een verschil. Ik merkte dat ik bij de oude banden in de bochten wat ging glijden met de voorkant en dat is gelukkig ook weg.
Pff, draadje gemist ops:
ik heb de speakers type opbouw onder de stoel liggen,werkt goed.
Had ook nog zo’n ‘gamma’kist in de kofferbak zo’n goedkope, en t klonk dan goed.
en je hoeft nergens gaten te maken.
(kist is er nu uit, kan geen ruimte missen in kofferbak.)
moderne radio’s zijn wel iets smaller. moet ik ook nog wegwerken met een stukje zwart kunstof.
Maar het zwarte opgerolde handoekje staat nog steeds netjes
motomotie schreef:Pff, draadje gemist ops:
ik heb de speakers type opbouw onder de stoel liggen,werkt goed.
Had ook nog zo’n ‘gamma’kist in de kofferbak zo’n goedkope, en t klonk dan goed.
en je hoeft nergens gaten te maken.(kist is er nu uit, kan geen ruimte missen in kofferbak.)
moderne radio’s zijn wel iets smaller. moet ik ook nog wegwerken met een stukje zwart kunstof.
Maar het zwarte opgerolde handoekje staat nog steeds netjes
Je hebt ze wel vastgemaakt neem ik aan anders gaaan ze toch door heel de auto zweven?
PSA schreef:
Je hebt ze wel vastgemaakt neem ik aan anders gaaan ze toch door heel de auto zweven?