























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Vandaag dus samen met Waterman eens even de tank laten zakken…...
Nou, wat ik daar tegen kwam; als eerste een universeel brandstoffilter dat gemonteerd was tussen de tank en de pomp.
Dat zou al een deel van de moeilijke opvoer kunnen verklaren, ware het niet dat dat filter ipv transparant, helemaal zwart was van binnen.
Vervolgens de opvoerbuis en de vlotterbuis eruit gehaald….wat we toen tegenkwamen….. Een grote hoop drab en roest! (foto’s volgen)
Dat verklaart dan meteen weer dat extra filtertje dat voor de pomp was geplaatst. (Onbegrijpelijk overigens dat dat filtertje door een erkende en bekende garage zo is gemonteerd. Ik heb de toenmalige factuur er nog van bij de stukken zitten en wist niet wat ik las….)
Die tank is in een dermate slechte staat dat die vervangen moet worden. Binnenkort dus even een verse peutkamer eronder hangen.
diagnose gesteld dus! ben altijd gek op vieze plaatjes dus kom maar op!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De plaatjes:
Brandstoffilter:
Een blik binnen in de tank:
Opvoerbuis en vlotterbuis:
tilanus schreef:(Onbegrijpelijk overigens dat dat filtertje door een erkende en bekende garage zo is gemonteerd. Ik heb de toenmalige factuur er nog van bij de stukken zitten en wist niet wat ik las….)
UIteraard ben ik en ik denk ook anderen, benieuwd welke garage zo vriendelijk is geweest…. Ik zie het als een pluspunt van dit forum, dat dit soort informatie wordt gedeeld met elkaar. Dat voorkomt, dat er mensen miskopen doen of onoordeelkundige reparaties laten doen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
In dit geval was het Garage Timmer.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Overigens kwam er ook een vies diesel-achtig luchtje uit die tank. Heel vreemd allemaal. Ik heb heel wat CX en Ds tanks gezien met vervuiling, maar dit sloeg alles. Dat die auto überhaupt nog liep mag gerust een wonder worden genoemd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is er soms een keer ruwe olie getankt??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zou toch kleursporen achter moeten laten.
Toch knap van je auto dat ze nog IETS heeft willen doen. Goed dat het is opgelost straks.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed dat je het gevonden heb, ziet er allemaal niet best uit
Heeft een CX normaal gesproken wel een brandstof filter? Of hier alleen dit nepding?



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
jantje1948 schreef:Is er soms een keer ruwe olie getankt??
Bizar dat Timmer dat zo doet dan. Ik dacht dat dat een gerenommeerd garage was? Hoor overigens best vaak negatieve verhalen over de beste man…
Way out in the water, see it swimming.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi Sjoerd, dat de oorzaak van de problemen gevonden is. Succes met de verdere klus!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Arjan Verkade schreef:
Heeft een CX normaal gesproken wel een brandstof filter? Of hier alleen dit nepding?
Zeker zit er een filter in, maar dat zit na de pomp. Voorin het motorruim bevind zich een metalen brandstoffilter.
Fijn dat het probleem gevonden is. Wel een zeer bizarre oorzaak.
Het injectiesysteem kent 1 filter: dit metalen brandstoffilter zit onder de auto vlak bij de pomp (tussen pomp en motor; zo zit het in ieder geval bij mij t2)
Als dit van MANN is dan betreft het type WK613.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beide, thanks
Maar eens laten vervangen denk ik dan…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eigenlijk kent het systeem 2 filters: 1 groffilter zit in de tank, rond de aanzuigbuis min of meer op de bodem. In de tank van Tilanus zijn CX was dit filter compleet met filter en al van de aanzuigbuis losgerot. Dat ding dreef gewoon los in de tank. Om nu te voorkomen dat er toch vuil in het fijn-filter kwam, het stalen filter onder de kap dus, hebben ze in de zuigleiding naar de pomp dus zo’n ordiniar plastic filter gebeund. Iedere garagist weet dat dit NIET werkt op een injectiemotor, dus waarom ze toch zo’n los filter hebben geplaatst is me écht een raadsel….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste