


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ik vind het echt slechte reclame voor het bedrijf dat dit gedaan heeft, zeker wanneer dat bedrijf zo aan de weg heeft “getimmerd” om groter te worden.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik heb nog nooit iets positiefs over Timmer gehoord…


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb zaterdag nog even een live-blik mogen werpen op het resultaat van tien jaar stilstaan met te weinig brandstof in de tank, damn wat een slagveld.
toch zijn problemen met met name benzinetanks niet ongewoon. Door condensvorming wat zich ophoopt op de bodem van de tank treedt roestvorming op en kan een tank doorroesten. Door de auto met een volle tank weg te zetten wordt dit probleem voorkomen. Ook gaat benzine op den duur (als een auto lang stilstaat) vergommen.
Ik vond een artikel over dit soort problemen en hoe een tank van een oldtimer weer als nieuw kan worden gemaakt. Ik ken toevallig het bedrijf en het zijn zeker deskundige enthousiastelingen. Zie http://www.radiateur.nl/content/publicaties/februari2004.pdf






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zoals dit tankje er uit zag , heb ik er nog geen tegen gekomen in mijn lange auto- loopbaan ...
Ik vrees wel dat je voor de prijs van deze prima behandeling wel tien tweedehands tanken van een CX kan kopen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat zijn dan wel 10 roestige tanken….
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Inmiddels is de tank vervangen voor een goed exemplaar en rijdt de dame weer prima. Waarschijnlijk een keer opnieuw afstellen omdat hij naar mijn mening nu wat teveel benzine krijgt.
Wegens wat scheef afslijten van de rechter voorband de auto maar eens goed uit laten lijnen. Doet hij het eerst netjes met draaiende motor en dan het laatste beetje toch maar met de motor af. Je raadt het al, ik reed weg en de Diravi staat niet neutraal. Bij stuur los hoekte hij dus meteen rechtsaf.
Later thuis dus nog de Diravi opnieuw afgesteld.
Verder de laatste tijd wat intensiever met de cx aan het rijden gegaan. Dit gaat dan uiteraard gepaard met een aantal zaken die dan ‘in ene’ stuk gaan. Zo lekte de aansluiting op de injector van cil.4.
Dit wilden we even verhelpen door montage van een nieuwe slang. Bij demontage van de injector om de orginele slang te verwijderen glipt hij uit de handen en valt pardoes op de nozzle op de grond; nozzlekap stuk. Die moet dus vervangen.
Verder ontdekt dat hij toch wel behoorlijk lekt op de keerring van de rechter aandrijfas. Deze zal dus ook vervangen moeten worden.
Maar wel de hele week heerlijk met de cx naar de zaak gecruisd. Nu dus wat reparaties, maar de zomer is hopelijk nog lang niet voorbij.


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En die airco nog even laten vullen dan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Oh ja, die geeft ook geen sjoege meer. Zat nog R12 in. Eens kijken wat we daarmee gaan doen.
Probeer eens of je om kunt bouwen naar iets anders dan R134A.
Dat willen ze namelijk ook al gaan uitfaseren en ik meen me (zo uit mijn hoofd, artikel dat ik vrij lang geleden eens ergens gelezen heb) te herinneren dat er een vervanger is die qua eigenschappen weer dichter bij R12 ligt.


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
http://en.wikipedia.org/wiki/HFO-1234yf
HFO-1234yf zou een drop in replacement voor R-134a kunnen zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
413 werkt prima ipv r12
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar dat is in feite gewoon een aangepaste versie van R134a die je als drop-in replacement kunt gebruiken.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
niets mis mee dus. Gewoon vullen, niet moeilijk doen en rijden. Het is NU airco weer. Ombouwen kan altijd nog!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eens.
Of een drop-in vervanger zoeken of (als je toch gaat ombouwen) naar iets ombouwen wat je over een paar jaar ook nog kunt krijgen.
Want R134a is zelfs al bijna op…..