16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
   
tilanus’ CX 2400 GTi
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 juni 2010 01:57 PM
  [ # 226 ]

ik vind het echt slechte reclame voor het bedrijf dat dit gedaan heeft, zeker wanneer dat bedrijf zo aan de weg heeft “getimmerd” om groter te worden.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 06 juni 2010 02:07 PM
  [ # 227 ]

Ik heb nog nooit iets positiefs over Timmer gehoord…

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2010 09:16 PM
  [ # 228 ]

Ik heb zaterdag nog even een live-blik mogen werpen op het resultaat van tien jaar stilstaan met te weinig brandstof in de tank, damn wat een slagveld.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 07 juni 2010 11:45 PM
  [ # 229 ]

toch zijn problemen met met name benzinetanks niet ongewoon. Door condensvorming wat zich ophoopt op de bodem van de tank treedt roestvorming op en kan een tank doorroesten. Door de auto met een volle tank weg te zetten wordt dit probleem voorkomen. Ook gaat benzine op den duur (als een auto lang stilstaat) vergommen.
Ik vond een artikel over dit soort problemen en hoe een tank van een oldtimer weer als nieuw kan worden gemaakt. Ik ken toevallig het bedrijf en het zijn zeker deskundige enthousiastelingen. Zie http://www.radiateur.nl/content/publicaties/februari2004.pdf

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 juni 2010 11:54 PM
  [ # 230 ]

Zoals dit tankje er uit zag , heb ik er nog geen tegen gekomen in mijn lange auto- loopbaan ... ahh

Ik vrees wel dat je voor de prijs van deze prima behandeling wel tien tweedehands tanken van een CX kan kopen red face

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 08 juni 2010 10:10 AM
  [ # 231 ]

Dat zijn dan wel 10 roestige tanken….

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 juli 2010 03:49 PM
  [ # 232 ]

Inmiddels is de tank vervangen voor een goed exemplaar en rijdt de dame weer prima. Waarschijnlijk een keer opnieuw afstellen omdat hij naar mijn mening nu wat teveel benzine krijgt.

Wegens wat scheef afslijten van de rechter voorband de auto maar eens goed uit laten lijnen. Doet hij het eerst netjes met draaiende motor en dan het laatste beetje toch maar met de motor af. Confused  Je raadt het al, ik reed weg en de Diravi staat niet neutraal. Bij stuur los hoekte hij dus meteen rechtsaf.
Later thuis dus nog de Diravi opnieuw afgesteld.

Verder de laatste tijd wat intensiever met de cx aan het rijden gegaan. Dit gaat dan uiteraard gepaard met een aantal zaken die dan ‘in ene’ stuk gaan. Zo lekte de aansluiting op de injector van cil.4.
Dit wilden we even verhelpen door montage van een nieuwe slang. Bij demontage van de injector om de orginele slang te verwijderen glipt hij uit de handen en valt pardoes op de nozzle op de grond; nozzlekap stuk. hmz   Die moet dus vervangen.

Verder ontdekt dat hij toch wel behoorlijk lekt op de keerring van de rechter aandrijfas. Deze zal dus ook vervangen moeten worden.

Maar wel de hele week heerlijk met de cx naar de zaak gecruisd. Nu dus wat reparaties, maar de zomer is hopelijk nog lang niet voorbij. Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juli 2010 04:17 PM
  [ # 233 ]

En die airco nog even laten vullen dan Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 juli 2010 04:20 PM
  [ # 234 ]

Oh ja, die geeft ook geen sjoege meer. Zat nog R12 in. Eens kijken wat we daarmee gaan doen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 juli 2010 04:23 PM
  [ # 235 ]

Probeer eens of je om kunt bouwen naar iets anders dan R134A.

Dat willen ze namelijk ook al gaan uitfaseren en ik meen me (zo uit mijn hoofd, artikel dat ik vrij lang geleden eens ergens gelezen heb) te herinneren dat er een vervanger is die qua eigenschappen weer dichter bij R12 ligt.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juli 2010 04:27 PM
  [ # 236 ]

http://en.wikipedia.org/wiki/HFO-1234yf

HFO-1234yf zou een drop in replacement voor R-134a kunnen zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2010 04:40 PM
  [ # 237 ]

413 werkt prima ipv r12

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 juli 2010 04:48 PM
  [ # 238 ]

Maar dat is in feite gewoon een aangepaste versie van R134a die je als drop-in replacement kunt gebruiken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2010 04:51 PM
  [ # 239 ]

niets mis mee dus. Gewoon vullen, niet moeilijk doen en rijden. Het is NU airco weer. Ombouwen kan altijd nog!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 juli 2010 04:53 PM
  [ # 240 ]

Eens.
Of een drop-in vervanger zoeken of (als je toch gaat ombouwen) naar iets ombouwen wat je over een paar jaar ook nog kunt krijgen.


Want R134a is zelfs al bijna op…..

Profiel  
 
 
16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook