


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Sjoerd, wat een prachtige voiture!! En met een smulpakket aan opties.
Ik moest maar eens gauw komen kijken, is er al een lijstje??
Heel veel zweefplezier van de CX. Btw, ik vind de morettes niet misstaan.
Patrick
nb: nog wat meer foto’s graag.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het apparaat rijdt ook super hoor Ik moest serieus aan de bak om hem bij te houden met m’n 728i
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
waterman771 schreef:Het apparaat rijdt ook super hoor
Ik moest serieus aan de bak om hem bij te houden met m’n 728i
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar kunnen we vast wel wat aan doen, waterman.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens autoweek doet de BWM er 9.5 sec over naar de 100 en de CX 2400 GTi 9.8 sec
Dus dat kan wel kloppen dat je toch aardig aan het gas moet om hem bij te houden





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
9.8 seconden voor een 2400 is wel heel optimistisch hoor, ik dacht meer iets van 10.5. Misschien voor een 2500?


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo extreem vlot is ie inderdaad niet. Zelfs met korte bak zit je nog met een vrij beperkt toerenbereik namelijk.
Desondanks rijdt verder wel heerlijk hoor, lekker schakellui ook maar vlot genoeg als het moet
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Behalve de morettes , zie ik wel een paar niet-originele dingen aan deze CX:
- grille is van modeljaar 84/85
- TRX banden zijn nooit geleverd met smalspoor voorschermen volgens mij. Zo te zien heb je wel breedspoor wielophanging (net als ik), maar er horen eigenlijk 14” banden onder!
Wel een zeer mooi exemplaar!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De gril is vermoedelijk geplaats omdat het beter staat met die vreselijke morettes. De banden zijn een discussiepunt: er is een factuur aanwezig waar trx’en op staan van zeker 20 jaar geleden. Dat zou dus betekenen dat ze er in ieder geval al erg lang op zitten. Het ding is van modeljaar 80, volgens mij was dat nog smalspoor.. toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het eind van het modeljaar ‘81, dus zeg mei, juni 1981, werden er al CXen geleverd met breedspoor onderstel, maar nog wel smalspoor schermen. Mijn CX is zo’n overgangsmodel, en aan te foto’s te zien, deze ook (voorwielen staan nl. vrij ver naar buiten). Vanaf modeljaar ‘82 krijgen alle CXen breedspoor voorschermen.
Modeljaar ‘80 was alles nog smalspoor, dus dat is gek. Ik kan me niet voorstellen dat TRX velgen dan passen…
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maar deze is natuurlijk wel modeljaar ‘81. ( dec. ‘80 )
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
waterman771 schreef:De gril is vermoedelijk geplaats omdat het beter staat met die vreselijke morettes.
Inderdaad sluit deze gril mooi aan bij de morettes.
Zowel morettes als gril zullen binnenkort vervangen worden.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
tilanus schreef:Maar deze is natuurlijk wel modeljaar ‘81. ( dec. ‘80 )
Nou, dat kan dan best kloppen. Nu nog even morettes en grill er af, en een setje mooie 14” GTi velgen met bijbehorende banden en je bent helemaal klaar!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat hebben jullie toch met die achterlijk kleine 14” bandjes allemaal?
Ziet er niet uit, rolt als een gek in de bocht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste