











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroenbx schreef:Ik vind deze velgen best mooi en ga het zelf ook doen.
Weiger zoveel geld aan TRXen te geven + de orignele ” velgen hebben voor mij TE smalle banden…
Hoe breed wil je gaan dan?
Orgineel zit er op een Turbo 210.
220 past ook gewoon en is leverbaar.
Veel breder dan 225 past geloof ik niet?
Hoe breed wil je gaan dan?





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
245 leek me leuk
Ik heb het over de ” velgen, die zo smal zijn dat er amper een 195band oppast…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
220 TRX moet passen op een Turbo velg
Tja of 245 past??
Zoek anders even in andere topic daarvoor. Anders weet SP er wel erg veel over, maar die is even op vakantie nu…





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Wat ik juist bedoelde: Ik wil GEEN TRX, vind het verloren geld
245 was ook als grap bedoeld, weet wel dat het niet past…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet dat je geen TRX meer wil, maar je zei dat ze te smal waren, maar veel breder dan 220 kan je niet kwijt
Duur ja… dat zijn ze wel
Citroenbx schreef:245 leek me leuk
![]()
Ik heb het over de ” velgen, die zo smal zijn dat er amper een 195band oppast…
er zit op mijn velg nu een 205 (zonder verdere aanpassingen) maar heb weinig ruimte tussen band en de achterste kappen.. past nu net een vinger tussen
Dus als je breder gaat moet je kappen aanpassen of weg laten
wat moet ik hier nu weer neer zetten?





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dan zal je velg nog wel naar binnen kunnen (andere ET waarde), want 225’s moeten zelfs passen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
225/45r17 past:
7J @ET38 gaat prima, mogelijk moeten de inspectieplaatjes er uit alleen bij de achterwielschermen.
Ik heb het al heel vaak gezegd. Velgbreedte (in combinatie met ET) is veel bepalender voor of het past of niet dan bandbreedte. ET35 @7J met een 205 band paste op mijn auto met minder vrije ruimte dan ET38@7J met een 225 band. Die 3mm verder naar binnen van de velg scheelde dus meer dan de 20mm bredere banden.
Aan de voorstanders van TRX’en… je kan ze alleen verdedigen als je niet serieus hebt gereden op 15inch of groter moderne banden. Als je nieuwe TRX’en hebt dan gaat het allemaal wel. Maar zelfs 195/65R15 91H Energy Savers rijden beter dan welke TRX dan ook. Ga het maar proberen.
Ik heb inmiddels geprobeerd, onder een hele zooi CX’en:
185R14
190/60?R390 91? Michelin TRX
200/60R390 91H Michelin TRX
210/55R390 91V Michelin TRX
220/50?R390 88?V? Michelin TRX
195/70R14 91T (Michelin Energy Saver)
195/65R15 91H/V Michelin Alpin PA2, en Energy Saver
205/60R15 91H/V/W Michelin Energy Savers en Uniroyal Rallye nogwats
205/55ZR16 91W Micheline Pilot Exalto PE2
225/45ZR16 91Y Micheline Pilot Sport PS2
14 inchers vind ik te hoog, te zwabberig. De bezwaren tegen TRX’en zijn bekend. Vanaf 15 inch met een goeie band, begint het te gaan zoals het hoort. De mensen die TRX’en onder hun auto’s hebben vinden ze wel ok. Ik daag ze allemaal uit om 10km te rijden met 15 inch en goeie nieuwe banden. TRX kan die vergelijking gewoon niet aan.
Deze alfa velgen die in dit topic staan vind ik zelf niet zo mooi, maar ik ben ook al voor van alles uitgemaakt om mijn keuzes. Het zal me een worst wezen, ik vind mijn huidige oplossing, na jaren van bovengenoemde omzwervingen voor mijn doeleinden prima en ik vind deze velgen heel mooi. Als iemand zich er over opwindt vind ik dat alleen maar humor.
Als je een verbetering wilt aanbrengen waar je echt wat van merkt, zet er goeie 15 inch banden onder. (ik zoe zelf een andere velg kiezen, maar goed )
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
eens met SP (ja ook dat komt soms voor)
Wel kunnen al die moderne banden kwa looks niet op tegen een TRX. Dat profiel is zo prachtig symmetrisch.
Ik zag laatst zo’n setje velgen onder een alfa, ook dat zag er niet uit. 15” onder een CX is prima, maar kies dan een setje ingetogen velgen ......
Tenzij je je sierstips vervangt door schreeuwvelgen natuurlijk
CX GTi Turbo 2 - All Black
Wel kunnen al die moderne banden kwa looks niet op tegen een TRX
Om van de Turbo-velgen maar te zwijgen… Die vormen een onmisbaar deel van het CX Turbo-design. Maar smaken verschillen, ik reken mezelf meer tot de puristen. Onder een DS zet je ook geen ‘drugs dealer wielen’ om met Jeremy Clarkson te spreken . Je kan als compomis als extra ook een setje lichtmetaal gebruiken voor winterbanden en dan in de zomer in stijl met TRX.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit blijft een eeuwige discussie.
Naar mijn mening 2 ideale oplossing waar de kans heel klein is dat ze ooit gaan gebeuren
16” replica’s maken van de Turbo velgen. Dan passen er normale banden op. De looks zullen amper veranderen, een kennen zal het alleen van dichtbij zien.
Andere mogelijkeheid is dat Michelin de TRX maat opnieuw in productie neemt tegen normale prijzen met profiel en eigenschappen van een moderne Pilot Exalto andere goede lijn van Michelin.
Mogelijkheid 1 schijnt te duur te zijn om dit te laten ontwikkelen…
Mogelijkheid 2, tja wie krijgt Michelin zo gek? Misschien als er ooit een hoge manager er zelf belang bij heeft omdat hij ook een klassier heeft met TRX velgen




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik vind het wel wat hebben. Zeker bij deze kleur, en op een série II.
Stukken mooier dan al die grauwe saaie jaren ‘80 velgen.
Juist bij de chique lijnen van een CX horen toch ook velgen waar een beetje aandacht aan is besteed
En degenen die dit pooier- of dealervelgen vinden…
...onder welke steen hebben jullie de laatste tien jaar doorgebracht?
Als je dat soort velgen wilt zien moet je eens naar MTV gaan kijken.
Maar daar word je ook niet echt vrolijk van, tenminste, ík niet…












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
C15GrandVolume schreef:Juist bij de chique lijnen van een CX horen toch ook velgen waar een beetje aandacht aan is besteed
Geen aandacht aan de velgen besteed van de CX?
Ik denk dat ze hier toch wel wat aandacht aan besteed hebben:
Ik denk dat er weinig auto’s zijn die een logo in de velg hebben zitten dat ook terug komt op de auto





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ja, onder een Turbo horen Turbo velgen
Nee, ik ga er geen TRXen onderproppen, niet voor de prijs en zeker niet voor mijn rijstijl ops:
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Arjan Verkade schreef:C15GrandVolume schreef:Juist bij de chique lijnen van een CX horen toch ook velgen waar een beetje aandacht aan is besteed
Geen aandacht aan de velgen besteed van de CX?
Ik denk dat ze hier toch wel wat aandacht aan besteed hebben:
Ik denk dat er weinig auto’s zijn die een logo in de velg hebben zitten dat ook terug komt op de auto
Die vind ik dan weer wél mooi. Maar dat zijn dan ook de enige originele CX (II) velgen die ik mooi vind.