8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
de avonturen van EFFI de cx van BXSPORT
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 december 2010 10:30 PM
  [ # 106 ]
bxsport schreef:

Wat me wel opvalt is dat als een cx begint te slippen dat er niet veel meer aan te doen is… ( maak dit nu voor de 2de keer mee) Er ligt toch echt veel gewicht op die vooras..

Dat herinnert mij aan de sliptest die vroeger standaard werd uitgevoerd door Rob Slotemaker in (vermoedelijk) het autoprogramma Wereld op Wielen. De CX scoorde heel slecht in deze test. Dat werd volgens mij geweten aan de diravi die heel snel terugsturen verhinderde maar andere eigenschappen kunnen er wellicht aan bijdragen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 januari 2011 12:13 PM
  [ # 107 ]

bon sinds gisteren is de cx er terug ! eindelijk!!! onderste draagarm en bussen zijn nieuw en ook de rechter aandrijfas is vervangen want daar zat speling op..
momenteel zit ik nog wel met een lek achteraan de motor. Er wordt niet specifiek veel drukopgebouwd maar de kop zou er toch eens af moeten vermoedelijk komt er water bij de olie en dit loopt er langs de achterkant van het blok uit… dus ik kan er nog wel even mee rondrijden maar op termijn zal dit toch moeten gebeuren, dan vervangen we inneens de vale seals

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 maart 2011 11:14 PM
  [ # 108 ]

bon de teller staat nu op 184,000km en de wagen begint soms warm te lopen, lekt wat op de naad tussen cillinderkop en onderblok.
Ik kan nu ook een volledige motorpakking kopen en alles doen + distributieriem die 40000km geleden is gedaan, of doe ik de kop met de
valve seals…radiator heeft ook zijn beste tijd gehad.. dus dat net wordt ook vervangen.. vergeet ik iets?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 maart 2011 02:10 AM
  [ # 109 ]

Met doorrijden maak je het alleen maar erger!                      Gezien de kilometerstand zou ik overwegen de hele unit er uit te nemen. Doe je een rondje keerringen en pakkingen en tevens denk ik dat een frisse koppeling ook geen kwaad kan.                Douvrin motoren lekken graag en je valt dus van het één in het ander.    Laat het blok in ieder geval niet te warm lopen, want voor je het weet heb je een kromme kop!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 maart 2011 10:53 AM
  [ # 110 ]

ja echt warm is ie nog niet gelopen hoor, het is vooral dat het blok lekt tussen onderblok en koppakking…. voor de rest rijdt het ding voortreffelijk, en lekt het totaal niet…. koppeling is op 130.000km gedaaan dus die is nog perfect.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 mei 2011 12:43 PM
  [ # 111 ]

zo ivm met mijn druk werkschema op dit ogenblik, kan ik nu maar pas aan de koppakking beginnen, het zal gewoon de pakking vervangen zijn en kijken of er daarna nog dingen zijn die moeten gebeuren, wagen moet zo snel mogelijk terug de baan op distributieriem neem ik ineens mee, als er geen speling op de waterpomp zit, gebruik ik deze terug.

Is het het best dat ik de kop laat vlakken? Ook als ie niet krom is?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 mei 2011 01:17 PM
  [ # 112 ]

niet krom = niet vlakken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 mei 2011 09:44 AM
  [ # 113 ]

ah ok ik dacht dat die douvrin -koppen best altijd gevlakt werken in tegenstelling tot deze van de 2400-2500 motoren.

Dichtingen van de nokkenassen moeten zowieso gedaan worden want deze lekken waterpomp is kurkdroog…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 mei 2011 03:46 PM
  [ # 114 ]

zo pistons en onderblok zien er goed uit

aan de koppaking en kop zelf was niet veel te zien, kleppen worden terug ingeslepen en klephoedjes worden vervangen…

ook de nokkenas verkeerde in prima staat, dus al bij al valt alles nog goed mee…

een nieuwe radiator nemen we ook ineens mee dan beginnen we met een mooi net koelingssysteem.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2011 03:48 PM
  [ # 115 ]

Bij wie ben je bezig? Ziet er netjes uit. Ik zou die kop gewoon schoonmaken en d’r op knallen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 mei 2011 06:38 PM
  [ # 116 ]

ben zelf bezig… met de vraagbaak erbij… ik heb het maar volgens de regels van de kunst de kop weggedaan, wordt afgeperst, kleppen worden nagekeken en het ding wordt proper gestoomd… maandag heb ik die terug… vindt van mezelf dat ik goed bezig ben!!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 28 mei 2011 07:56 PM
  [ # 117 ]

Let goed op dat de boutgaten (waar de cilinderkopbouten in gaan)goed schoon zijn en geen olie of koelwater instaat, anders heb je kans dat je een schuurtje in je motorblok krijgt.

Jan

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 mei 2011 05:50 PM
  [ # 118 ]

ok bedankt daar let ik zeker op!

Ik heb sinds vandaag de cillinderkop terug en ook een nieuwe radiator, en ik moet zeggen ik ben blij met de prijzen!!

kop moest gevlakt 0,2 tiende en is ook gepolierd ... voor de rest is alles vervangen. rond de 270 eur valt dus wel mee

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2011 06:03 PM
  [ # 119 ]

Netjes hoor en voor een zeer nette prijs ook!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2011 06:38 PM
  [ # 120 ]
Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook