Hoi, ik heb sinds pas een C5 ph2 Break aangeschaft met een vaste trekhaak, ik heb achter op mijn achter bumper 4 parkeer sensoren zitten, die niet in de computer aangezet zijn vanwege dat de parkeer sensoren mijn trekhaak als een object zien. Nu heeft de verkoper mij verteld dat je de 2 middelste censoren kunt afschermen met tape of zo iets, en dan als nog de parkeer censoren kunt laten activeren bij de Citroen dealer. Heeft er iemand misschien ervaring mee.
Groetjes Tuggy
Hoi Ik ben sinds pas weer Citroen rijder geworden, en ik heb onlangs een C5 ph2 Break (Ahenenia) automaat met een G3 gasinstallatie aangeschaft, een plaatje van een auto.Voorheen heb ik ook al met Citroen te maken gehad, n.l. een 2CV4 en een BX. Als deze auto me net zo veel plezier geeft als die anderen ben ik een tevreden mens.
Totaal aantal Berichten: 944
Hoi,
als er een orginle trekhaak module (BSR), wordt geplaatst dan kan deze worden aangemeldt in de BSI (Boite Service Intérieur), op het moment dat deze wordt aangemeldt wordt de parkeerhulp computer opnieuwe geconfigureedt, en zal de trekhaak niet detecteren. let wel soms wil dit toch niet dan moet er een afneembare trekhaak gemonteert worden.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Soms is het verwijderen van de trekhaak dop genoeg om niet herkent te worden, weet niet of dit hier geldt maar wel is gehad bij een Peugeot
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat heeft bij sommige (G)C4P’s ook gebaat.
Mogelijk kun je de “vaste haak” losschroeven? Zit met een paar bouten vast. Hoe vaak gebruik je dat ding nou helemaal.
Alternatief is om de middelste sensoren een kwart slag te draaien zodat ze naar buiten ipv beneden kijken.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 944
als je de bumper aan de onderkant los laat en het juiste gereedschap hebt, en een moment sleutel kan dat ook ja ....
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ook ik heb er een vaste trekhaak onder en eigenlijk geen last van valse meldingen. Alleen als de trekhaak dop extreem scheef zit dan hoor je nog wel eens een loze melding. Maar zeker niet storend of zo en al helemaal niet om je trek haak er iedere keer af te moeten halen.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citroënmonteurtje schreef:als je de bumper aan de onderkant los laat en het juiste gereedschap hebt, en een moment sleutel kan dat ook ja ....
hangt een beetje van het model af, maar dat zie je bv in Frankrijk heel vaak dat ze de haak erafhalen. Zit met een paar bouten vast aan het trekhaakframe.
Momentsleutel ... Gewoon goed (niet te!) vast zetten en borgringetjes niet vergeten.
Als je echter de bumper moet verwijderen om bij de bouten te komen is het geen optie.
Maar dan kun je nog altijd de sensor verdraai truc proberen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
) ) Hoi, allemaal bedankt voor de oplossingenvoor miin parkeercensoren, zo gouw ik thuis ben ga ik ze uitproberen en dan horen jullie het eind resultaat wel, zit nu nog in Zuid Afrika voor mijn werk.
Groetjes Tuggy
Hoi Ik ben sinds pas weer Citroen rijder geworden, en ik heb onlangs een C5 ph2 Break (Ahenenia) automaat met een G3 gasinstallatie aangeschaft, een plaatje van een auto.Voorheen heb ik ook al met Citroen te maken gehad, n.l. een 2CV4 en een BX. Als deze auto me net zo veel plezier geeft als die anderen ben ik een tevreden mens.