koop advies gevraagd
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 21 juli 2009 11:23 PM

Hallo,
ik ben mij aan het oriënteren om mogelijk een xsara te kopen, heb absoluut geen ervaring met een xsara.
Onderstaande auto lijkt mij wel wat, kunnen jullie mij iets vertellen en advies geven waar ik op moet letten en wat jullie vinden van de prijs en km-stand ?
alvast bedankt
Gr

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27939

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 11:37 PM
  [ # 1 ]

Een Xsara is een betrouwbare auto, zeker met deze motor Wink

Maar een auto kopen met deze km stand is denk ik altijd wel een klein beetje een risico.
Let even goed op of de stoelen bijvoorbeeld nog goed zijn.

Verder is het onderhoud natuurlijk ook belangrijk.
D-riem e.d., deze moet om de 120.000 km. Als je pech heb komt die er nu net aan…

Ik denk dat de prijs wel normaal is, er kan vast nog wat vanaf Wink

Verder natuurlijk gewoon de standaard dingen zoals bij elke auto.

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 22 juli 2009 03:28 AM
  [ # 2 ]

Kijk of de achterwielen er recht onderstaan, of beter ; controleer op een brug op er speling op de ophanging van de achterwielen zit. Zo ja; achterste draagarmlagers kapot, is een dure reparatie als het gerepareerd kan worden, soms is de as ingesleten en moet deze in zijn geheel vervangen worden.
Kijk ook of de koppeling niet pas op het einde van zijn slag aangrijpt, anders zou deze versleten kunnen zijn.
Verder wel een nette auto, op het ‘tikje’ wat hij tegen de voorbumper gehad heeft na…

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 22 juli 2009 08:55 PM
  [ # 3 ]

Ik heb eventueel ook nog een Xsara te koop Wink

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:03 PM
  [ # 4 ]

In al die jaren dat ik Xsara rijdt en hier lees:

Alberto schreef:

Let vooral op kabelbreuk in de kabelbomen aan bestuurders kant en bijrijders kant. En vergeet de kabelboom die in de achterklep zit niet.

De achterklep is vooral een probleem bij een break.

Alberto schreef:

Let op het dashboard met de schakelaars van de ruitbediening of deze niet afgebroken zijn. Je drukt ze binnen de korste keren naar achter. En sommige knutselaars hebben de raarste capriolen uit gehaald om ze vast te zetten. Deze dashboard delen zijn overigens schaars. De xsara vertoond op dit punt altijd dezelfde gebreken namelijk.

Nooit van gehoord, mocht dat zo zijn is dat naar mijn idee gewoon nog nieuw bij de dealer te bestellen. Ben je max paar tientjes kwijt voor een stukje plastic wat je er zelf zo in kan zetten. Zeker type 1 Xsara zijn inmiddels ook wel op de sloop te vinden Wink

Alberto schreef:

Let op het iritante lampje van de airbag die zomaar gaat branden via de bijrijders stoel.

Volgens mij meestal bestuurders stoel? Met deze km stand verwacht ik ook dat dit probleem of al opgelost is of helemaal niet aan de orde is.
Sommge type 1 Xsara’s hebben niet eens een bijrijders airbag…

Alberto schreef:

Voor de rest is deze auto electronisch een komplete ramp.

Niet waar, zeker bij de eenvoudige 1.9D niet….

Alberto schreef:

Ik zou hem zeker met die kilometers lekker laten staan. En een andere knutselaar er blij mee maken.

Zoals de advertentie al zegt, de auto heeft alle boekjes aanwezig. Misschien is de auto altijd dealer onderhoud geweest.
Zelf heb ik wel eens in een type 2 1.9D gereden, na ruim 200.000 km nog geen kraakje of iets anders te horen. Dus met deze km stand kan dit ook nog een fijne auto zijn.

De prijs is er ook naar, ik zou eerst eens gaan kijken en rijden voor een gevoel bij de auto. Als het allemaal goed voelt eens naar de details gaan kijken of alles wel goed is Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:15 PM
  [ # 5 ]

Tja, iedereen kan pech hebben…

Ik heb toch zo’n 150.000 km in Xsara’s afgelegd en tot nu toe nog geen grote of rare problemen gehad.
Over het algemeen wordt de Xsara de Toyota van Citroën genoemt hier Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:29 PM
  [ # 6 ]

Goed, ik rijdt meestal Xsara type 2, en nu 3.
Daar zitten die raamschakelaars op een andere plek, wellicht is dat probleem aangepakt en verbeterd Wink

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 22 juli 2009 11:47 PM
  [ # 7 ]
Alberto schreef:
Arjan Verkade schreef:

Was dat maar waar. Laughing

Het IS waar. Uit betrouwbaarheidsonderzoeken (aantal pechgevallen per 100.000 reizigerskilometers) presteren franse auto’s in de regel niet zo goed. De Xsara is de positieve uitzondering daarop, die scoort vergelijkbaar als Toyota en Honda in dezelfde categorie. Dus ja, die claim is terecht.

Googlen op ‘car reliability survey’ voor 2000 tot 2003 kan dat zo voor je bevestigen. Dat jij een uitschieter hebt in negatieve zin haalt nog niet de betrouwbaarheid van alle Xsara’s sterk naar beneden.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:53 PM
  [ # 8 ]

Ga er maar vanuit dat de gemiddelde Mercedes meer elektronica problemen heeft in het bouwjaar 2001 dan dat de Xsara kent…

Dan over de Laguna maar niet te spreken… Wink

Profiel  

andre69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 24 juli 2009 01:22 AM
  [ # 9 ]

Motorisch een btje goed onderhouden draaien se met gemak 500k.
Ik heb een pug 405 1.9D gehad met 485k en daarmee vorig jaar naar gambia gereden.
Dit sijn nog echte degelijke motorblokken.

En verder is e xsara een goede betrouwbare auto.
De mijne is een 1.6i op lpg met 282k op teller en draait gewoon door.
Btje onderhoud en normaal warm draaien gaat die niet kaduuk.

Sahara….. been there, done that.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 juli 2009 01:29 AM
  [ # 10 ]
Alberto schreef:
Arjan Verkade schreef:

Was dat maar waar. Laughing

Als Toyota de 1.9 D al heeft gebruikt voor de corolla dan wil dat ook wel wat zeggen. Very Happy

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook