9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Fritzi - de bruine GS 1015 Club van Rosj
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 15 oktober 2010 07:31 PM
  [ # 121 ]

De druk op de ketel is niet te hoog, maar binnen twee maanden ofzo wil ik het wel kwijt zijn.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 oktober 2010 10:31 PM
  [ # 122 ]
Rosj schreef:

De druk op de ketel is niet te hoog, maar binnen twee maanden ofzo wil ik het wel kwijt zijn.

2 maand komt helemaal goed Wink

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 19 maart 2011 06:03 PM
  [ # 123 ]

Ik moet bij mijn GS altijd flink met mijn gas pompen als ik wil starten. Volgens mij loopt de benzine na een dag terug naar de tank. Ik heb nu een elektrische benzinepomp geplaatst. Ik heb de slangetjes van de mechanische pomp gehaald en die in de elektrische geschoven. De plus-draad heb ik van mijn koplampen gehaald, omdat ik toch altijd met licht aan rijd. Heeft iemand hier nog opmerkingen over wat ik nog extra moet doen of wat ik juist moet laten. Alvast bedankt, over drie dagen maar eens proberen of het allemaal werkt. Nu start hij gewoon, maar er zat ook nog gewoon benzine in de vlotterkamer.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 19 maart 2011 06:14 PM
  [ # 124 ]

Ik zou de plus ergens anders vandaan halen. Je koplampen zijn ongezekerd, dus dat lijkt me niet zo veilig en je licht kan aan als je contact uitstaat, ook geen fijn idee. Dus eengeschakelde (contactslot) en gezekerde plus trekken.
Verder zou ik de elektrische pomp in serie met de mechanischemplaatsen en wel bij de tank / op het achterste subframe. Als na een dag je benzine vanuit de tank moet komen, moet je flink lang starten. Ik denk eerder dat je vlotterkamer “lekt”. Verder zou het niet moeten teruglopen, als dat wel gebeurt komt er ergens lucht in je leidingen, dus zou ik eens je benzineslangen en hun bevestiging controleren.

Thierry

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 21 maart 2011 10:26 PM
  [ # 125 ]

Daar heb ik intresse in, benzine die terugloopt naar de tank, hoe bedoel je de vlotterkamer lekt?
Bij mij ruik ik niets van bezine onder de motorkap en onder de auto.
Na het afzetten van de motor zie je belletjes in het brandstof filter komen, dat filter heb ik geplaatst tussen pomp en carburateur. Na een dag is het filter helemaal leeg, dan lang starten voor ie loopt. De leidingen lijken allemaal goed te zijn. Bedoel je de vlotter in de carburatuer of in de tank?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 maart 2011 10:55 PM
  [ # 126 ]

Paul…..
Brandstofpomp overleden.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 22 maart 2011 12:50 AM
  [ # 127 ]

Hoi,

Mijn vorige reaktie was wat kort van opzet, dus hierbij wat meer uitleg.
Wat ik bedoel is dat als je moet pompen met je gaspedaal, dat je via de acceleratiesproeier in je carburateur meer brandstof aan het benzine/lucht mengsel toevoegt. Ik zou dan eerder in oplossingen denken als ontsteking of klepspeling.
Als je lang moet doorstarten moet de benzine van ver komen, dus loopt het waarschijnlijk terug naar je tank. Vergelijk het met een rietje met drinken erin en je vinger erbovenop. De vloeistof blijft in het rietje ‘hangen’. Als je nu een klein beetje luchtlekkage hebt bij je vinger, loopt het rietje uiteindelijk leeg. Dit kan idd een defecte (of vervuilde) brandstofpomp betekenen.

Thierry

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 22 maart 2011 11:08 AM
  [ # 128 ]
Thierry schreef:

Ik zou de plus ergens anders vandaan halen. Je koplampen zijn ongezekerd, dus dat lijkt me niet zo veilig en je licht kan aan als je contact uitstaat, ook geen fijn idee. Dus eengeschakelde (contactslot) en gezekerde plus trekken.
Verder zou ik de elektrische pomp in serie met de mechanischemplaatsen en wel bij de tank / op het achterste subframe. Als na een dag je benzine vanuit de tank moet komen, moet je flink lang starten. Ik denk eerder dat je vlotterkamer “lekt”. Verder zou het niet moeten teruglopen, als dat wel gebeurt komt er ergens lucht in je leidingen, dus zou ik eens je benzineslangen en hun bevestiging controleren.

Qua stroomvoorziening sluit ik me bij aan. Haal die plus vooral niet bij je koplampen vandaan. Sowieso trekt een benzinepomp ook nog de nodige stroom door de daarvoor te kleine draden.

Ik zou een plus weghalen vanaf je bobine, en daar dan een (inductie)relais tussen hangen. De plus haal je dan via een zekering vanaf je accu en laat je schakelen door het relais.

LET OP:
Wees je ervan bewust dat de benzine pomp blijft pompen in geval van een ongeluk, ook al is de motor al kapotgereden. Dus het kan zijn dat de benzine dan ook blijft doorpompen met alle gevolgen van dien.
Je zou kunnen overwegen om een inductie relais te gebruiken, deze zorgt ervoor dat de benzine alleen maar pompt zolang je motor ronddraait. Een alternatief is een crash-schakelaar (interia switch).

Als je een elektrische pomp gebruikt, zou ik de mechanische pomp gewoon weghalen (en bestaande gat afsluiten) of in elk geval niet meer in de leiding opnemen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 maart 2011 12:19 PM
  [ # 129 ]

Ik zou gewoon voor 30 pleuro o.i.d. een nieuwe mechanische pomp scoren. Dat is de makkelijkste en veiligste oplossing voor dit veel voorkomende probleem.

Als een wilde doorpompen met het pedaal is trouwens een volslagen overbodige handeling die door stereotype-huisvrouwen is uitgevonden. tongue wink
Hij krijgt geen benzine, dus valt er niks te pompen. En zodra die naft krijgt verzuip je ‘m meteen waardoor je nog langer moet doorstarten dan eigenlijk nodig is. Jouw start klinkt dan:

KhhzKhhzKhhzKhhzKhhz (droge start) KhhzprrfrotKhhzprrfrot (help, ik verzuip) KhhzKhhzfrKhhzucht (ik ben verzopen) Khhzrfrut tut Khhzzrfrut plof tut (als je nu eens zou stoppen met pompen dan zou ik het doen) Khhhzrrrrrrut tuttut rut tuttut rrrrrrrrr… Laughing

Bij koude start is het genoeg om alleen de choke helemaal uittrekken en verder nergens aan te komen. Bij warme start kun je zo nodig het pedaal volledig ingedrukt houden. Zonder pompen dus. Bij een lastig koud startende GS werkt de methode voor warm starten ook maar dat moet niet nodig zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 22 maart 2011 12:29 PM
  [ # 130 ]

mee eens, al heeft iedere auto natuurlijk weer een aparte gebruiksaanwijzing en dat maakt ze uniek!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 22 maart 2011 01:35 PM
  [ # 131 ]

Nou, het pompen is bij mijn GS een goede manier. als ik gewoon start met of zonder choke, dan maakt hij twee slagen en dan niets meer. met pompen werkt hij na een halve minuut. Maar het kan inderdaad zijn dat hij ergens lucht aanzuigt. misschien dat eens checken. Verder zal ik eens kijken of ik de plus op een andere manier kan aansluiten. Nu werkt het op zich prima. Ik, en voor al de buurt, is erg blij!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 maart 2011 06:32 PM
  [ # 132 ]

De 1015 van jou Rosj heeft een compleet ander carburatie systeem. Die heeft geen choke klep maar een plunjer in een kanaaltje die je heen en weer schuift. Een fijn systeem is het niet, krijgt snel teveel benzine.
een 1015 1e type is trouwens zo en zo een slechte starter als ie wat langer stil gestaan heeft.

Dat maakte toen nog niet zoveel uit qua mileu.

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 09 oktober 2011 10:43 PM
  [ # 133 ]

Hmmm, 1700 km geleden zijn in mijn versnellingsbak nieuwe lagers gezet, omdat er een lek was geslagen in mijn bak. Na de reparatie reed hij weer als een zonnetje. Sinds enkele dagen schudt mijn versnellingpook enorm heen en weer als ik hem naar zijn twee schakel. Vooral bij het schakelen naar zijn twee in een bocht na een stoplicht of als je stoplicht net weer op groen springt en je zet je afremmende auto in zijn twee om weer gas te geven. Enig idee wat dit kan zijn?
Dank!

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 09 oktober 2011 11:09 PM
  [ # 134 ]

Ik zet mijn geld op motorsteunen die slap of zelfs gescheurd zijn. Je hebt er drie, twee onder je blok op de onderste balk van je subframe, net achter de aansluiting van je keienvanger. Nummer drie zit aan de bovenkant van je versnellingsbak, bijna achteraan. Als je in het verleden veel olielekkage hebt gehad aan je blok, denk ik dat de voorste twee door inwerking van olie overleden zijn.

Als je de keienvanger demonteert en je blok voorzichtig met een blok hout ertussen een heel klein stukje opkrikt, kun je ze inspecteren.

Thierry

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 oktober 2011 06:27 PM
  [ # 135 ]
Thierry schreef:

Nummer drie zit aan de bovenkant van je versnellingsbak, bijna achteraan. Als .

Aan de onderzijde achteraan bedoel je denk ik.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook