Wat laat misschien ( kom net terug van vakantie Mooie bak! Veel plezier ermee!
Jammer dat je depannage had natuurlijk, maargoed dat kan gebeuren. Dat met die sleepwagen komt idd vaker voor.
Zie hem binnenkort wel rondrijden in de buurt
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rosj schreef:Dus met 130 op de snelweg hield hij er opeens mee op. ?
De meningen lopen er over uiteen maar 130 is wel hard hoor voor een oud type 1015 is mijn idee.
100/110 is meer gepast vind ik.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kun je dat verklaren? Citroen gaf immers toch op “topsnelheid=kruissnelheid” en de Gs motortjes werden tot wel 10.000 toeren getest. Ok, het is voor het gehoor écht niet fijn om 130 te rijden, maar technisch gezien heb ik er nog geen bezwaren voor kunnen ontdekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Ik ben dan wel geen 4 cyl. kenner, maar de eend, luchtgekoeld en feitelijk niet heel anders dan de 2x2 uit een gs/ami super. En die eend, tja, die doen het perfect op top toeren voor heeeeel lang
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Topsnelheid doet hij zonder problemen. Geen gerammel en ook geen lawaai. Je kan elkaar gewoon verstaan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De 1e type 1015 staan nou niet bekend om betrouwbaarheid qua problemen met nokkenassen e.d.
Dat was nieuw al zo en nu is het nu eenmaal niet nieuw meer ,inmiddels is ie al 38 jaar oud…
Ik heb genoeg van die 1e type’s zie sneuvelen daar door. En als het sneuveld , de onderdelen zijn super zeldzaam en nauwelijks aan te komen.
Tevens heeft deze auto heel veel stil gestaan gezien zij km stand en dan is het juist raadzaam om in het begin kalm aan te doen.
Een 2CV is inderdaad volgas bestendig maar een GS , zeker de 1e type’s niet. De latere 1130/1220/1299 beter en zijn beter in onderdelen voorziening.
Maar zoals ik al zei , de meningen lopen er over uiteen en een ieder moet zelf weten hoe hard die rijd met zijn auto.
Gave bak Mooie retro kleur…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is het al duidelijk wat er kapot is?
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
De contactpunten in de verdeler waren versleten. Zelf vandaag de plafoniere, claxon en kentekenplaatverlichting gefixt. Het klokje lukte niet. Ik heb de twee schroeven van het dashboard losgehaald, maar aan de bovenkant leek het geplakt te zitten. Weet iemand hoe dat zit. Die schroeven zie je als je het horizontale gedeelte weghaald. Er zit in het klokje een loscontact, want soms doet hij het, maar meestal niet.
Ter afsluiting nog wat foto’s van mijn wagen voor mijn woning.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2 Schroeven aan het dashbord? Er zitten er 4 hoor!!! De bovenste 2 zitten verzonken, maar zie je wel als je onder tegen de dashbordkap aankijkt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Bij mijn dashboard zitten echt maar twee schroeven. Zo staat het ook op de exploded view plaatjes. Bovenkant zit volgens die plaatjes geklemd, ik durf er echter niet met mijn volle gewicht aan te gaan rukken voor een stom klokje. Voor ik het weet, mol ik mijn hele dashboard.
Ik vroeg me af of iemand toevallig nog een afsluitbare, chromen tankdop heeft en/of armsteunen voor aan de portieren voor en achter. Eigenlijk is alleen nog maar die van rechtsachter goed.
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik heb op marktplaats een chromen, afsluitbare tankdop gevonden. Hier staat alleen specifiek bij dat hij voor GS en vanaf oktober 1971 is. Laat ik er net een hebben van mei 1971. Weet iemand of deze dop dan toch op mijn tank past?
http://link.marktplaats.nl/293383270
Lang leve analoge fotocamera’s
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Past wel.
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Dank u!
Rosj schreef:De contactpunten in de verdeler waren versleten. Zelf vandaag de plafoniere, claxon en kentekenplaatverlichting gefixt. Het klokje lukte niet. Ik heb de twee schroeven van het dashboard losgehaald, maar aan de bovenkant leek het geplakt te zitten. Weet iemand hoe dat zit. Die schroeven zie je als je het horizontale gedeelte weghaald. Er zit in het klokje een loscontact, want soms doet hij het, maar meestal niet.
Ter afsluiting nog wat foto’s van mijn wagen voor mijn woning.
Schitterende GS! Prachtige foto’s.
Eigenlijk is dit wel de leukste uitvoering, zo’n vroege GS, zonder stootstrips, met gaatjesvelgen en kleine wieldopjes en in een geweldige seventieskleur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX