Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Het is allemaal gelukt. De rook was na een minuutje of 5 wel weer weg. Toen alles vast zat, ging helaas mijn auto niet omhoog. Nadat ik de workshop manual geraadpleegd had, kwam ik erachter dat inderdaad wel eens wat lucht in het systeem kon zitten. Na het ontluchten, ging hij meteen omhoog. Geen druppel (nieuwe) LHM op de straat. Het front er weer ingebouwd en een testritje gemaakt, dat ging goed. Bedankt voor alle tips en hulp (Tobias en Michiel) Mijn eerste serieuze klus die ik zelf heb kunnen oplossen.
Weet iemand wat het volgende is wat nu stuk gaat? Blijft natuurlijk een Citroën
Mooi dat het toch eindelijk gelukt is! En… toch weer wat geleerd! Leuk toch?
Groeten Jurre!
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
het is zeker leuk, daarom heb ik ook een citroën; er gaat iedere keer wat anders stuk. Binnen twee jaar ben ik volleerd en gekwalificeerd automonteur. Morgen een proefrit naar Leiden. Als hij het morgenavond nog doet, dan noem ik het een succes.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoop niet voor je dat binnen twee jaar alles een keer stuk is gegaan, mijn ervaring is dat ze heel lang mee gaan zonder noemenswaardige problemen en kraakjes en piepjes verdwijnen en zo snel als ze komen.
Delft Leiden is ook geen wereldreis dat moet wel goed gaan! Als mijn GSA (gaskabel kapot) morgen/zaterdag weer gerepareerd is ga ik volgend weekend met vier vrienden naar Parijs voor een lang weekend. Heb de cd met de beste Franse liedjes in de auto liggen, nu nog het stokbrood en gaan!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Leiden is gehaald. Vergeet je gestreepte trui, baret en plaksnor niet
@Rosj
Tsja oude wagens he.. nooit aan beginnen!
Maar als ik zie hoeveel moderne auto’s er langs de weg staan, dan denk ik ..ach het valt wel mee. Het kan de beste overkomen
@mbender
Veel plezier met je minivakantie!
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De plaksnor bij de feestwinkel al gehaald
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Nog even terugkomend op mijn vorig probleem van een lekkende leiding tussen HD-pomp en verdeler. Ik merk dat hij toch nog wat LHM lekt. Hij doet dit niet als de motor loopt, dus als de druk erop zit. Hij lekt pas na het rijden als hij weer omlaag gaat. Dus het eerste uur nog niets. Als ik een dag later weer terug kom bij de auto, dan ligt er een plasje van +/- 15cm doorsnee. Ik denk dat dit de inhoud is van slechts die ene leiding. Het rubbertje sluit dus wel goed af onder druk, maar als die eraf is, dan sijpelt het LHM er langzaam langs. Als ik de wartel iets steviger vast draai, dan loopt het LHM eruit als de motor loopt; dan sluit het rubber dus niet af. Iemand een goede tip hoe ik dit kan oplossen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk zit de leiding niet goed in de pomp (of de hogedrukregelaar, weet niet aan welke kant ie lekt?).
Leiding los, rubbertje eraf en dan de leiding eens in de pomp steken, dan weet je hoe diep ie erin moet. Daarna pas met rubber monteren.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
hmm, dit weekend dan maar weer eens de voorkant eraf halen.
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Beste forumleden,
Ik heb afgelopen winter de stoelen en achterbank van mijn GS vervangen, omdat de bekleding door de zon en de tijd is aangetast. De stoelen zijn niet doorgezakt, ze zouden alleen opnieuw bekleed moeten worden. Mijn berging is echter iets te vol, dus ik wil er iemand anders blij mee maken. Ik heb ze een tijdje op marktplaats gezet, maar daar reageerde niemand op. Voor een symbolisch kratje bier mogen ze opgehaald worden. Als niemand ze wilt, dan gooi ik ze echter weg. Foto’s zijn te leveren op aanvraag.
Het gaat om het interieur van een GS uit 1971.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Op zich wel belang maar je woont aan de andere kant van het land
Vandaar ook niet gereageerd op marktplaats.
Maar wat heb je er nu inzitten? Dit is specifiek voor de 1e GS’en. Kun je dit niet beter bewaren en later netjes bekleden?
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik wil ze graag bewaren, maar ik heb echt geen ruimte. Daarom wil ik iemand er graag plezier mee doen, maar als niemand ze wilt, moeten ze weg.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kom je nog eens in het noorden van het land? Of dat we ergens afspreken kunnen halverwege o.i.d.
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Voor mij als limburger is Delft al het noorden. Maar ik heb alleen een GS, dus ik kan de stoelen ook niet vervoeren. Alleen maar per stuk dan. Toen ik mijn huidige interieur opgehaald heb, had ik alles behalve mijn bestuurdersstoel eruit gehaald en dat paste net. Waarom woon je ook zo ver weg?