Als mijn td2.1 nog niet warm is ( tot ongeveer 75 graden) en ik stop voor een stoplicht, gaat hij zachtjes gas staan te geven, net of de bestuurder ongeduldig is en met het gaspedaal staat te spelen. Zo tussen 1250 en 2000 toeren. Als ik optrek en overschakel, gaat hij bij gasloslaten en ontkoppelen naar 3 a 4000 toeren.
Zodra die warm is is het over. Is er soms een temperatuursensor die defect is?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
als je een mechanische Lucas of Bosch pomp hebt vermoed ik dat je lucht in de leidingen hebt zitten.
Als je Lucs EPIC hebt (electronische Lucas, vanaf bouwjaar 97+-) dan ZOU je gaspedaalsensor stuk kunnen zijn, maar ook dan vermoed ik lucht in de leiding. Monteer maar eens een doorzichtig stuk slang voor je toevoer van je pomp. Dan kan je zien of er bellen in zitten.
Je kan ook proberen je systeem op druk te pompen voordat je een koude start gaat maken om te kijken of het probleem zich dan niet of minder voordoet.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Iets heel simpel kan ook nog, komt je gaskabel wel goed los. Anders denk ik ook lucht. Het is iig niet de bedoeling. Als het koud is is het toerental wel hoger, zo’n 1000 toeren ongeveer.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.