Op de keuring zeiden ze me dat deze stofkap een scheurtje vertoont en dat het beter zou zijn om tegen de volgende keuring dit op te lossen. Een stofkapje bestellen is geen probleem maar het nieuwe kapje opsteken daarentegen. Kan iemand mij hierbij een goede uitleg geven of eventueel via een handboek van de Ax.
Alvast bedankt.
Ax is van 1996, 1.1i
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Op zich is het wel te doen; je hebt iets van een conus nodig (bijvoorbeeld een halve anderhalf liter PETfles).
Nieuwe sokje/ asrubber een tijdje in heet water leggen zodat ze soepel wordt, fles/conus insmeren met vet.
Zodra je de aandrijfas los hebt de fles/ conus over het gewricht steken en in één vloeiende beweging het nieuwe sokje over het gewricht schuiven.
Vervelende alleen is: die dikke SW30 asmoer krijg je meestal zelf niet los, daar heb je (doordat ze met een inkepinkje geborgd is) even het krachtige moment van een luchtsleutel voor nodig.
Bovendien heeft een garage een luchtgereedschapje voor sokjes, een spreider.
Dit klusje bij een bevriende garagist laten uitvoeren kost je meestal iets van een 30-50 euro, dus voor dat geld ga ik niet zelf meer zitten pielen…
Maar da’s jouw keuze…
‘Spirit of avant-garde’
Eind deze week eens bekijken of ik het zelf zal doen of bij iemand gaan die er verstand van heeft.
De stofkap heb ik al gekocht, een universeel model blijkbaar, moet nadien op maat afgesneden worden.
De borgring kan ook met een kleine schroevendraaier ongedaan gemaakt worden.
Er zijn ook ashoezen in de handel die zo flexibel zijn dat je, ze zonder al te veel moeite, over de kop kan schuiven.