2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Beste Xsara motoren op LPG G3
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 25 juli 2009 04:00 PM
  [ # 16 ]

1.6 16v = 110 pk
1.8 16v = 112 pk

ook zit hier nog het veschil in ph1 en ph2. toen wij 2,5 geleden onze xsaar kochten zat er een groot verschil in prijs. en onze is zelfs van januari 2000, dus een van de laatste ph1’s.

dat prijsverschil zul je nog steeds hebben.

nog even over 1.8 16v zuiopschuit, dat valt reuze mee, alleen als je veel kleine stkjes rijdt zul je dat merken. en dan rijdt ie nog 1:10.

levensduur, ook geen probleem die van ons staat inmiddls op 2ton.

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2009 04:05 PM
  [ # 17 ]

Ik vind 1 op 10 voor een Xsara best pittig juist Wink

De 1.6 16v rijdt met aardig doorrijden nog makkelijk 1 op 13. Ik heb hem er nog niet onder gekregen. Misschien in de winter als het verbruik altijd wat hoger ligt.

1 op 10 haal je ook met een 2.0 16v 167 pk, oftewel het verbruik van de 1.8 16v is daarom best behoorlijk te noemen Smile

Maar wat voor de 1 veel is is voor een ander weinig Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 juli 2009 04:39 PM
  [ # 18 ]
Patrick schreef:

nog even over 1.8 16v zuiopschuit, dat valt reuze mee, alleen als je veel kleine stkjes rijdt zul je dat merken. en dan rijdt ie nog 1:10.

levensduur, ook geen probleem die van ons staat inmiddls op 2ton.

Tsja, ik bekeek het relatief. Gegevens uit CarBase, drie Xsara’s op een rij: de 1,8 8v automaat, 1,8 16v, en de 1,6 16v:

Bebouwde kom verbruik: 1:7,8, 1:8,3 en 1:10,8
Snelweg verbruik: 1:14,5, 1:15,9, 1:18,2
Gecombineerd: 1:11, 1:12, 1:14,5
Uitstoot van CO2: 217 g/km, 198 g/km en 160 g/km
Energielabel: G, F, C

Ik bedoel, het scheelt “maar” ongeveer 20%... Dat vind ik dus aanzienlijk. Voor iedere 100 km in een 1,8 16v kan je er 120 rijden in een 1,6 16v.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 25 juli 2009 09:09 PM
  [ # 19 ]

maar met een xs picasso 1.8i 16v is toch ook best mogelijk om 1 : 12 te rijden Confused: en die is nog zwaarder.

tis maar net wat je er aan uit wilt geven maar met een beetje speurwerk moet een ph2 toch ook redelijk op de kop te tikken zijn. en die 1.6i 16v is inderdaad een mooie allround motor.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 25 juli 2009 09:56 PM
  [ # 20 ]

kwam dit nog tegen toevallig.

let op zonder garantie, en tel op de distributieriem en toebehoren binnen korte tijd.

maar op zich lijkt het een nette auto.

http//list.auto-commerce.nl/view/occasion.php?id=ac0032#

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 25 juli 2009 11:23 PM
  [ # 21 ]

Jeutje mis ik hier toch wel even wat reacties ineens Razz

De type 2 Xsara’s zijn mooi, maar boven mijn budget helaas.
1 op 10 is idd niet echt zuinig.. Maar ik neem aan dat ik sowieso wel 1 op 11 kan halen (ik rijd redelijk zuinig). Vreemd inderdaad dat een Picasso 1.8 16v zuiniger kan zijn? Hoe zou dat kunnen?

Heb mijn oog laten vallen op deze xsara, een 1.8 16v VTR:

http://link.marktplaats.nl/267388903

Erg mooie wagen vind ik zelf, alleen de vraag hoe hij onderhouden is. Misschien dat ik komende week even ga kijken!

Is deze 1.8 16V Coupé uit ‘99 misschien bekend hier?

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 juli 2009 12:00 PM
  [ # 22 ]

mag ik vragen hoeveel km je er mee gaat rijden per jaar Confused: (vanwege de gas keuze)

omdat net als de 1.6i op benzine toch een nette 1 / 14 neer zet. en ik weet dat hoge km standen geen bezwaar hoeven te zijn maar om over de 200.000 km in te stappen.

voor dat bedrag heb je toch al wel een aantal leuke benzine xsara’s met minder ervaring (alleen geen gas idd)

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 26 juli 2009 01:10 PM
  [ # 23 ]

Ik verwacht toch wel zo’n 20.000 km te rijden elk jaar (minimaal).. een LPG kan dan ook zeker goed uit.

200.000 km vind ik persoonlijk niet erg schokkend eigenlijk. Heb een BX 1.6 TRi gehad die 4,3 ton gedraaid had en nog steeds als een zonnetje liep. Dus 2 ton beschouw ik als net ingereden Laughing

gooi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juli 2009 01:11 PM
  [ # 24 ]

Met 20k per jaar is G3 zeker rendabel, helemaal als je een gebruikte auto koopt waar de installatie al in zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2009 01:40 PM
  [ # 25 ]
waterman771 schreef:

Met 20k per jaar is G3 zeker rendabel, helemaal als je een gebruikte auto koopt waar de installatie al in zit.

20k is idd net te doen. Ik zou liever ook een LPG Xsara hebben, ik heb al zo vaak gezocht maar vind er nooit 1 die beetje aan mij eisen voldoet Confused

Ik heb nu vanaf 1 mei ook alweer 6000 km in deze Xsara getuft kwam ik van de week achter, binnen 3 maanden dus.
Ik heb nog geen lange ritten gedaan of vakantie ritten. Dan rijdt ik erbij ook nog in de CX, wat in de winter minder is Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 26 juli 2009 01:43 PM
  [ # 26 ]
Arjan Verkade schreef:
waterman771 schreef:

Met 20k per jaar is G3 zeker rendabel, helemaal als je een gebruikte auto koopt waar de installatie al in zit.

20k is idd net te doen.

20k is ruim te doen. Bij G3 ligt het omslagpunt t.o.v. benzine vaak onder de 10k.

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 26 juli 2009 02:10 PM
  [ # 27 ]
Eric Vertogen schreef:
Arjan Verkade schreef:
waterman771 schreef:

Met 20k per jaar is G3 zeker rendabel, helemaal als je een gebruikte auto koopt waar de installatie al in zit.

20k is idd net te doen.

20k is ruim te doen. Bij G3 ligt het omslagpunt t.o.v. benzine vaak onder de 10k.

Inderdaad! Want je betaalt maar weinig extra qua wegenbelasting, dus dat kan echt al snel uit yes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2009 02:10 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 27 juli 2009 11:38 PM
  [ # 29 ]

Ik heb hem gekocht Very Happy gooi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2009 11:44 PM
  [ # 30 ]
Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook