Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
@C15GrandVolume,
Sowieso moeten die 2 draden van de druksensor op die 3p. witte stekker. Verder zit op mijn cockpit nog een 2e 3p. stekker, waar 1 draad op zit. En dus op die andere witte stekker wordt ook nog de 3e aansluiting gebruikt. Op mijn schema staat nog 1x 3B3 en dat is inderdaad plus van contact, maar ik weet niet van welke stekker dit de 3e aansluiting is. En dan ontbreekt nog een 2e aansluiting. Ik ga dat morgen eens uitzoeken. To be continued!
@Hilko,
wá C15GrandVolume zee: ligt eraan wat geschakeld wordt: - of +. Als het de plus is, dan moet je in plaats van het lampje een een relais erin knallen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Daar kan ik nou dus niet tegen he… De schema’s zijn niet toereikend om dit uit te zoeken, en het is iets te laat om in m’n auto te gaan kijken. Even rustig blijven tot morgen .
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Nee, die schema’s zijn niet duidelijk op dit gebied. Jammer ook dat ze bij Haynes gewoon de fabrieksschema’s hebben overgenomen. In de wat jongere Haynes-publicaties zoals over de C15 of de XM zitten schema’s van hun eigen hand, en die zijn een stuk duidelijker.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Na even meten, (want meten ben weten), weet ik nu volgens mij aardig goed waar wat naar toe gaat.
Eerst het oliepeil:
Deze zit met een zwarte stekker op het blok en met de witte 3 polige stekker op de cockpit:
Zwart 1 - > Wit 2
Zwart 3 - > Wit 1
Wit 3 is op deze stekker geschakeld contact, en kan je (zie schema) doorverbinden met 4Bl1 op de cockpit.
Verder zat er dus nog een 2e 3 polige witte stekker op de cockpit. Deze wordt (zie schema in dit topic) gebruikt voor het gele lampje van het koelwater. Dit wordt bij een gti niet gebruikt, en deze stekker heeft dus geen functie. Want naar mijn weten is er alleen een wijzer en een lichtje voor de maximale temperatuur (en er zat bij mij ook geen lampje in ).
De oliedrukzender komt binnen op 10B2.
Dit was alles wat je nodig had toch?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ja, nu hebben we alles compleet. Fantastisch dat je de boel even hebt doorgemeten. Nu moet ik alleen nog een avond de tijd hebben om mijn dashboard een keer uit de auto te vissen. Dat is voor mij de enige manier om erbij te kunnen.
Tegen de tijd dat ik het voor elkaar heb laat ik het hier wel even weten.
Iedereen enorm bedankt voor de hulp!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben benieuwd! Ik wil al een tijd weten hoe alles nou precies zit, en nu is het de perfecte tijd om alles door te meten, omdat de kop er nu af ligt. Ook kwam ik er achter dat de oliesensor naast de druksensor verwisselt zat met de dynamo. Dat verklaart gelijk waarom ik geen waarschuwing kreeg toen de dynamo er (allang) mee op was gehouden.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Lijkt me correct.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooi. Ga ik ook verder prutsen met de oliedrukmeter. Heb je daar nou wél of níet het meettechnisch stukje achter de snelheidsmeter voor nodig?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Nee, dat is alleen voor de gecombineerde meter. De draad van de oliedrukmeter sluit je gewoon aan op 10B2. Dan moet het al werken.
Op een GTi dash zit een printje aan de achterzijde onder een wit plastic kapje. Op een normaal dash zit ook een printje, maar die 2 verschillen. Tevens verschillen de folies (aan de achterzijdes met de printsporen erop) aan de achterzijde van het dash. Als ik het goed herinner zit er op een GTi dash 1 pinnetje extra op een connector die aan die folie vastzit die je op dat printplaatje insteekt..
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Oh ja, dat is waar ook. Maar het geinige is dat een 205GTI dan weer niet zo’n extra printje heeft. En die heeft precies dezelfde tellerunit, maar dan alleen met oliedruk, geen gecombineerde peil/drukmeter.
Voor de liefhebber, ik heb nog zo’n ding van een 205 liggen. Staat ook wel bijzonder met de amberkleurige tellerverlichting en het andere lettertype op de tellerplaten.
In principe heb je ook geen printje nodig, je zet per slot van rekening een (analoge) spanning op een meter, en die slaat uit.. Zet er de helft van je accuspanning op, en de meter zal ongeveer de helft uitslaan. Zo werkt je benzinemeter ook. Het enige wat je moet regelen is dat je 2 functies op 1 meter hebt, wat ook met wat kunst en vliegwerk op zou kunnen lossen.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
C15GrandVolume schreef:
Die witte wijzerplaten lijken me echt iets voor BasisBix z’n RallyeBix
En dan ook alléén daarvoor