Hongarije: mooi land
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3247

Gepost: 25 juli 2009 10:48 PM

Hallo allemaal,

Ik weet dat het onderwerp eigenlijk thuishoort bij “Gespot en gepost XM” maar aan de andere kant vind ik het een eigen bericht waard.
Ik ben nu op vakantie in Hongarije. Niet zo moeilijk want mijn vriendin komt daar vandaan. 2 jaar geleden voor het eerst met de Xant op vakantie gegaan en toen voelde ik me wel een vreemde eend in bijt met zo’n hydropneumaat.
Nu dus met de XM in Hongarije en het valt me op dat het wagenpark sindsdien met veel hydropneumaten is uitgebreid. Vooral goed uitziende Xantia’s type II.  Mr. Green

Afijn, vanochtend naar de supermarkt, en toen we naar buiten liepen stond er naast onze XM eenzelfde groene XM 2,5 TD break geparkeerd. Niet toevallig want de eigenaar was heel erg in de onze geïnteresseerd. Tijdens het gesprek bleek hij in dezelfde lagere schoolklas gezeten te hebben als mijn vriendin (It’s a small world after all Very Happy )

Vanmiddag kwam de familie bij elkaar en omdat ik net zo goed Hongaars begrijp als het gemiddelde formulid, ben ik maar een stukje gaan kroezzen. En….. Ergens bij Tamasi kwam er een Hongaarse XM mij tegemoet en de bestuurder begroette mij uitbundig met lichtsignalen en gezwaai.  gooi

Dus zie ik het helemaal zitten: mochten er de komende dagen Citrofielen in de buurt zijn, wip dan ‘ns langs bij ons. Het adres is Rakoczi Utca 31, 7133, Fadd
Hiero dus:

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 25 juli 2009 10:58 PM
  [ # 1 ]

Lachen.  Smile

Afgaande op filmpjes op YouTube, zag ik dat vaak Type 1 XMs hun weg vonden naar Polen, Tsjechië en Hongarije.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 juli 2009 11:15 PM
  [ # 2 ]

Nog even de obligate foto op het thuis-/vakantieadres toegevoegd.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 juli 2009 01:21 AM
  [ # 3 ]

Mooi? Mwah… Confused
Recent nog vanuit Roemenië door Hongarije naar huis gekard. Vond het platter en saaier dan de Flevopolders. Maar goed, het noorden schijnt wel interessanter te zijn… Smile
Ik heb er geen enkele hydropneumaat gezien, ook geen Xantia’s.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 26 juli 2009 01:40 AM
  [ # 4 ]

Noorden? We zitten een dikke 130 km ten zuiden van Budapest. Da’s toch echt niet het noorden.
Maar inderdaad, de oostkant richting Roemenië is ‘niet zo vermoeiend voor de geest’ om het maar neutraal te stellen. Overigens vind ik het daar nog vele malen opwindender dan de voormalige zeebodem. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 26 juli 2009 01:58 AM
  [ # 5 ]

[reisbureaumiepmodus]Even off-topic: Paar keer in Hongarije geweest, vond het super! Vooral de omgeving van Pecs/Orfü.[/reisbureaumiepmodus].

Citroënloos

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook