Mijn vrouw rijdt een berlingo 1.6 uit 2001 en ik repareer.
De condensor van de airco vandaag vervangen en laten persen, vullen door de garage.
Als de airco aangezet wordt werkt deze in het begin goed, na ongeveer 5 minuten wordt de compressor niet meer bekrachtigd na ongeveer 4 minuten weer wel, ik denk dat het systeem er op HD uit gaat.
Als contact wordt uitgezet en meteen daarna weer aan en de motor gestart werkt het weer wel.
Mijn vraag is dus wordt de compresssor via de computer gestuurt of alleen door de LD/HD sensor en de schakelaar in het dashboard?
Heeft iemand sit wel eens gehad?
Heeft iemand het elektrische schema (werkplaatshandboek) met schema’s kom ik mogelijk verder.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kijk eens naar je filter/droger tussen Uw leidingen.
Als het glaasje een roze kleur heeft,dan is deze aan vervanging toe.
filterdroger is niet voorzien van een glaasje maar dit is een combinatie van een filterdroger en is een zwart blok tussen twee fittingen delta T over de filterdroger is ongeveer 2 graden en dat is goed bij 5 of meer dien je het filterdroger te vervangen.
dus heb je nog meer ideen?
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kan je de hoge en lage druk meten,dan weet je toch iets??
oorzaak gevonden, airco schakelde uit op HD, vulling was niet 600 gram maar 615 gram.
Je krijgt dan bij enige verhitting meer uitzetting waardoor de HD schakelaar wordt aan gesproken. koelsysteem draai op 22,7 bar hd en 7,8 ld. wat dan wel weer klopt met de temperatuuren van verdampen.
probleem is dus verholpen.