Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had hem ook liever digitaal in kleur ontvangen dan met een laser printer geprint op een A4tje…
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
RDW? Ik krijg mijn foto’s als ik geflitst ben van het CJIB.
Die waren overigens wel een stuk minder duidelijk.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Timo1990 schreef:RDW? Ik krijg mijn foto’s als ik geflitst ben van het CJIB.
Die waren overigens wel een stuk minder duidelijk.
Dan heb je ECHT veel te hard gereden.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Haha, van het CJIB heb ik ook eens een brief gehad
Mooie foto Arjan, voor dat geld kan je zelf niet in de berm gaan staan.
Zeker moesten ze je pakken, betaal je zo 175euro voor het onwettig parkeren of 500euro voor sluikstorten ofzo
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja van het CJIB natuurlijk!
Gaat allemaal hetzelfde gat in
Idd, zelf foto maken wordt eens stuk lastiger.
Aan de stand van de CX te zien zou het me niks verbazen als ik nog aan het gas hang ook
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Ik heb deze foto van de RDW gekregen
Koste maar 35 euro die foto
hoezo, vanwege links rijden ??
hoe krijg je die foto te pakken, mocht je gekiekt zijn ? meestal krijg je alleen een acceptgiro voor een donatie in de pot…....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Op die brief staat op de achterkant uitleg, maar je moet het telefoonnummer bellen wat dus op de achterkant van die bekeuring staat, en dan de zaaknummer en fotofilenummer (staat ook op de achterkant) doorgeven, en dan krijg je hem thuisgestuurd.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Citroenbx schreef:Haha, van het CJIB heb ik ook eens een brief gehad
Mooie foto Arjan, voor dat geld kan je zelf niet in de berm gaan staan.
Ik ben er redelijk zeker van dat medeforummer Mulder dat waagt te betwijfelen, maar dat wordt binnenkort wel duidelijk ...
Aan de stand van de CX te zien zou het me niks verbazen als ik nog aan het gas hang ook
ik vroeg me al af of je in de lage stand rijdt
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Citroenbx schreef:Mooie foto Arjan, voor dat geld kan je zelf niet in de berm gaan staan.
Ik ben er redelijk zeker van dat medeforummer Mulder dat waagt te betwijfelen, maar dat wordt binnenkort wel duidelijk ...
Aan de stand van de CX te zien zou het me niks verbazen als ik nog aan het gas hang ook
ik vroeg me al af of je in de lage stand rijdt
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan de foto opvragen door een bezwaarsbrief te schrijven en hierin om het bewijsmatriaal te vragen, dan krijg je de foto toegestuurd.
Laagste stand is nog wel lager hoor
Maar ik vraag me wel eens af hoe laag de achterkant gaat als je volgas in ze 2 geeft
Oh, leuk zo’n foto!
Ga ik de volgende keer ook proberen te regelen als ik weer eens geflitst ben. (Zal vast niet lang duren )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Arjan Verkade schreef:
Maar ik vraag me wel eens af hoe laag de achterkant gaat als je volgas in ze 2 geeft
hmm, geen idee, maar ik weet wel dat de kont vervaarlijk ver omhoog komt wanneer je het gas los laat om door te schakelen, als je daarvoor net flink gas gegeven hebt ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb ik dan weer gaan last van volgens mij
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben net terug van 2 weken vakantie. Voor de vakantie nog wat “werk” aan de CX gedaan
Maar goed ook, want nu is weer weer er niet meer naar…
Ik weet niet waar hij had gestaan, maar alle liggende delen zaten vol met bruine stippels. Het voelde als schuurpapier aan. Eerst dacht ik soort zand en e.d. dus na afspuiten de spons erop maar het was zo ruw dat je de spons amper kon bewegen. Na 2 a 3 bewegingen was de spons bruin en het dak ook nog steeds.
Het enige redmiddels wat ik me nog kon bedenken was klei. Eerst had ik een keer snel het ergste van het dak afgehaald. En later de restjes, dat heeft me alleen al 2 uur gekost…
Het zat ook op de deuren e.d. wel wat minder gelukkig. Daar had ik ongeveer 2 uur nodig voor 2 panelen voor het 5 stappen plan.
Ik schat in totaal zo’n 15 uur werk
Als er niet zoveel vuil op de lak zat zal dit veel minder zijn.
Maar ik ben wel tevreden over het eindresultaat
Gebruikte producten:
Meguiars Quick clay (zie hieronder)
Meguiars Step 1 (lichte krassen verwijderen en vuil uit de porien van de lak verwijderen)
Meguiars Step 2 (de lak voeden, je krijgt meer glans en haalt de kleur meer terug)
Poor Boys World Natty’s Paste Wax (fijne wax uit een potje)
Poor Boys World Quick Detailer + (na de wax om evt. waxresten te verwijderen en extra glans)
Poor Boys World Trim Restorer (voor de zwarte delen, banden, handgrepen, etc.)
Er was pas ook een nieuwe motorkap op gekomen, gelukkig in dezelfde kleur dus geen spuitwerk nodig. Deze kap was best dof en er zat ook veel vast vuil op. Ik vermoed boosmhars of iets dergelijks.
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met kleien. Met kleien haal je het vuil van je lak wat er met wassen niet af gaat. Denk aan insectenresten, boomhars, etc. Je zal merken dat na het kleien de lak vele malen gladder aanvoelt.
Je ziet hier het vuil goed zitten.
Na het kleien.
Klei op de motorkap na een klein stukje kleien.
En het resultaat mag natuurlijk niet ontbreken
Voor groter formaat en wat meer foto’s: Album
Ik weet niet of er veel posts missen na de problemen met het forum, maar de CX heeft dus een antiroestbehandeling gehad pas.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er weer goed uit!
Citroen!