Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik rij te langzaam door de bocht Ik zie zelden water over de ruit komen. En dankzij airco rij ik eigenlijk nooit met het raam open. Geen idee dus. Ik ging er altijd van uit dat die groeven juist tegen het fluiten zouden helpen ...
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké aan dat water zal wel niet veel te doen zijn…
De spiegel fluit hebben sommige niet zover ik begrijp, dus dat moet beter kunnen
Airco zou helemaal ideaal zijn, maar dat wordt iets meer werk denk ik zo.
Ik heb mij ook altijd afgevraagd wat voor functie die zwarte ribbels nu precies hebben.
Het staat verder prima, maar ik kan me ergens voorstellen dat er een gedachte achter zit waarom het zo gedaan is.
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien voortgekomen uit een deal met Total ofzo…?
Goed voor de luchtweerstand (Cx!) is het niet in ieder geval. Voor de brandstofconsumptie wel…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Arjan Verkade schreef:Oké aan dat water zal wel niet veel te doen zijn…
Ik heb mij ook altijd afgevraagd wat voor functie die zwarte ribbels nu precies hebben.
Het staat verder prima, maar ik kan me ergens voorstellen dat er een gedachte achter zit waarom het zo gedaan is.
Stealht modus, voor de verstrooing van de zijwaartse luchtstroom.
Ja, de CX was een richtsnoer voor de vliegtuig fabrikanten eigenlijk had het CX modus moeten zijn.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is maar goed dat ze niet te veel naar een cx hebben gekeken voor ze vliegtuigen gingen bouwen… Anders flikkerden al die dingen uit de lucht… Ehhh..sorry, bdp sensortje stuk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een beetje piloot heeft toch zo’n ding bij zich en kan dat toch gewoon in de lucht vervangen
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De piloot niet, maar de BWK wel!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms heb je van die kleine onhandigheden…
Oplader van tel / navigatie:
Versnellingspook staat in zijn 1 op de foto, oftewel zowel 1 en 3 zijn half geblokkeerd door de oplader.
Schakelen gaat wel zonder gevaar, maar de oplader valt vaak half uit zijn plek.
Oplossing:
Micro USB lader
Even mee gereden, nu weer alle vrijheid met het schakelen.
Ik heb trouwens het idee dat een CX 12 Volt aansluiting minder diep is dan die van nieuwere auto’s.
Dat is ook de rede dat veel opladers er net niet goed inpassen en daardoor wat los zitten.
Iemand een idee of een 12 Volt aansluiting van een BX type 2/3 ook past? Die zijn namelijk wel dieper en lijken op het eerst oog hetzelfde qua uiterlijk.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen idee of het zomaar past - maar direct er achter zit nog wel wat ruimte. Geen idee of de aansteker van een CX korter is dan die van andere auto’s.
(Ik heb in de middenconsole nog een tweede 12V aansluiting - eigenlijk voor de achterpassagiers. Ik zou m’n lader daar wel willen opzetten, maar dat ding heeft een veel kleinere diameter. Da’s dan ook weer onhandig, want waar vind ik zo’n plug?).
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 op de middenconsole? Of hoort dat weer bij de Prestige uitrusting?
Ik heb er nog wel 2 in de achterdeuren, die trouwens hetzelfde zijn.
Iets met een kleinere diameter lijkt me lastig om daar iets voor te vinden dat erin past…
Daaronder zit idd ruimte zat, dat zal het probleem niet zijn.
Het gaat me meer om de diameter van het gat waar het allemaal in moet passen
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb al een tijd deze sigarettenaansteker plug van de ANWB in gebruik. Ook geen probleem met schakelen meer. Tevens een extra plug en USB aansluiting.
Tijdens de CX Tour de Luxembourg heeft hij prima dienst gedaan met Navigatie en Cam op 12v
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Arjan Verkade schreef:1 op de middenconsole? Of hoort dat weer bij de Prestige uitrusting?
Ik heb er nog wel 2 in de achterdeuren, die trouwens hetzelfde zijn.
Iets met een kleinere diameter lijkt me lastig om daar iets voor te vinden dat erin past…
Bij mij zitten in de achterportieren ook een sigarettenaansteker.
Maar ook in de middenconsole zit een 12 volt aansluiting (naast twee koptelefoonaansluitingen).
Maar daar is wel een aparte plug voor nodig volgens de manual, pag. 62. Zie:http://www.citroencx.eu/
Ik dacht een soort jackplug, maar heb daar nog nooit serieus werk van gemaakt.
En ik gebruik ook een verloop voorin, met een dwars uittredende draad, dus idd geen last met de versnellingspook.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah die 12 Volt aansluiting
Die heb ik idd ook, daar heb ik ook nog nooit iets voor gezien om op aan te sluiten…
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Raar toch? Ooit moet in de jaren 80 iemand bij Citroen toch het idee hebben gehad dat dit een ‘normale’ plug was. Als iemand ‘m ergens traceert: ik hou me aanbevolen
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het instructieboekje: http://www.citroencx.eu/ geeft ook weinig info. (p38)
“Stopcontact”
Als je weet wat voor type plug erin kan dan valt er vast wel iets te vinden op internet